تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه‏هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815291810




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس جامعه پزشكان متخصص داخلي: تعرفه پايين، وارونه‌شدن پرداختي را افزايش مي‌دهد پزشكان فقط 25 درصد در ارتقاي سلامت افراد موثرند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس جامعه پزشكان متخصص داخلي: تعرفه پايين، وارونه‌شدن پرداختي را افزايش مي‌دهد پزشكان فقط 25 درصد در ارتقاي سلامت افراد موثرند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - عمومي

رييس نوزدهمين كنگره ساليانه جامعه پزشكان متخصص داخلي ايران با اشاره به نمود بارز بعد اجتماعي سلامت گفت: در هزاره سوم شاخص هاي بهداشتي و سلامت اجتماعي به گونه اي ترسيم شده اند كه مقرر شده تا سال 2015 مرگ و مير مادران به يك چهارم و مرگ كودكان زير پنج سال به يك سوم كاهش يابد.

به گزارش خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكترايرج خسرونيا در مراسم افتتاحيه كنگره ساليانه جامعه پزشكان متخصص دائمي ايران با تاكيد بر توزيع عادلانه شاخص‌هاي مرگ و مير و اميد به زندگي گفت: فاصله ميزان مرگ و مير كودكان درطيف هاي محروم با طيف غني جامعه معيار مناسبي از ارتقا سلامت خواهد بود. از اين رو، زياد شدن اين فاصله نشان از توزيع ناعادلانه سلامت و فاصله گرفتن از توسعه خواهد داشت.

وي، عدالت در سلامت را به معناي برخورداري تمامي مردم جامعه از حداكثر سلامت جسمي - رواني و رفاه اجتماعي برشمرد و افزود: برخورداري يعني تمام مردم قادر به استفاده از تمام امكانات موجود در امر سلامت باشند.

رييس نوزدهمين كنگره ساليانه جامعه پزشكان متخصص داخلي ايران در ادامه توضيح داد: افرادي در جامعه هستند كه براي تامين هزينه هاي درماني نيازمند فروش تمام اموال خود هستند و به راحتي به زير خط فقر مي‌روند.

دكتر خسرونيا افزود: پزشكان معتقدند براي ارتقا سلامت بايد تمام مشكلات اقتصادي، اجتماعي و زيست محيطي در نظر گرفته شود و پايين نگهداشتن تعرفه به سود بيمار نيست و مشكلي را حل نخواهد كرد، گفت: تعرفه پايين، وارونه شدن پرداختي را افزايش مي‌دهد؛ به نحوي كه بيمه شده‌ها كه بايد 30 درصد هزينه درمان را پرداخت كنند، ناگزير به پرداخت 70 درصد مي‌شوند.

رييس نوزدهمين كنگره ساليانه جامعه پزشكان متخصص داخلي ايران ادامه داد: در حالي كه سازمان هاي بيمه گر موظف به پوشش كامل درماني مردم هستند هم اكنون سهم كمتري از هزينه هاي درماني را پرداخت مي كنند و هيچ گاه به فكر افزايش سرانه بهداشت و درمان نخواهند بود.

دكتر خسرونيا گفت: هزينه هاي درماني اعم از مخارج بستري در بيمارستان و پاراكلينيك هم معضلي براي اقشار ضعيف، تحت فشار و آسيب پذير جامعه است و پزشكان اميدوارند روزي رابطه مالي ميان پزشك و بيمار از بين رفته و سازمانهاي بيمه گر وظيفه پرداخت كليه هزينه هاي درماني افراد را برعهده گيرند.

وي با اعتقاد به اين كه افكندن تمام مشكلات امور سلامت بر دوش جامعه پزشكي، چيزي جز تشويش اذهان عمومي را در پي نخواهد داشت، گفت: امور بايد در محافل علمي و جلسات كارشناسي حل و فصل شود و كشيده شدن منازعات فكري مسئولان در زمينه تعرفه به سطح عمومي به معناي القاي احساس عدم امنيت اجتماعي و تنش‌هاي رواني است.

رييس نوزدهمين كنگره ساليانه جامعه پزشكان داخلي ايران با بيان اينكه برخلاف باورعموم، پزشكان فقط در 25 درصد موارد ارتقاي سلامت افراد موثرند، گفت: امروزه ثابت شده عوامل اجتماعي و زيست محيطي درصد بيشتر تاثيرات را دارند.

دكتر خسرونيا درباره تحقيقات پزشكي هم گفت: تحقيق، نقطه شروع هر خلاقيت و نوآوري است و بروز خلاقيت و برخورداري از نوآوري مستلزم فعاليت شمار فراواني از افراد صاحب مهارت است.

وي افزود: در نوآوري پزشكي تلاش مي شود تحقيقات خلاق به صورت مقاله هاي علمي به كاربران ارايه شود كه در نتيجه با افزايش بهره وري و استفاده بهينه از عنصر زمان پيشرفت و شكوفايي را به ارمغان مي آورد.

رييس نوزدهمين كنگره ساليانه جامعه پزشكان داخلي ايران با اشاره به ارسال اكثر مقالات داخلي به خارج از كشور جهت چاپ گفت: از اين رو بسياري از پزشكان داخلي از مطالب ارايه شده بي اطلاعند.

دكتر خسرونيا با تاكيد برانجام تحقيق در خور شان و كرامت انسان در ادامه يادآور شد: متاسفانه تاريخ شاهد مواردي از عدم رعايت موازين اخلاقي و حقوقي در زمينه هاي مختلف از جمله در تحقيقات زيست پزشكي است.

وي ادامه داد: تجربه واكسن تيفوس و مرگ چندين هزار نفر زنداني، شناخت بيماري طاعون در ژاپن و مرگ 700 نفر، مرگ سياهپوستان آمريكايي براي تشخيص سيفليس نمونه هاي بارز آن است.

انتهاي پيام
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 320]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن