تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813303277




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به بهانه كناره گيري سرمربي پرسپوليس، شايد، فوتبال ايران ظرفيت قطبي را نداشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: به بهانه كناره گيري سرمربي پرسپوليس، شايد، فوتبال ايران ظرفيت قطبي را نداشت


تهران – خبرگزاري ايسكانيوز:افشين قطبي كه با فراز و نشيب هاي فراوان بالاخره توانست پرسپوليس را قهرمان باشگاه هاي ايران كند و همه در فكر خود سال خوبي را براي پرسپوليس در جام باشگاه هاي آسيا با قطبي ديده بودند، اما به يكباره ورق برگشت و ناگهان اين مربي با دانش تصميم به جدايي گرفت.

البته كسي نمي داند كه دلايل اصلي جدايي قطبي چه بود چه شد ولي چيزي كه مهم بود عدم توانايي و ظرفيت فوتبال ايران در نگه داشتن يك مربي بزرگ بود كه بسياري از مربيان ما در طول يك فصل چيزهاي زيادي از او آموختند.
قطبي كه در طول 10ماه حضورش در پرسپوليس تحولات بسيارعظيمي در اين باشگاه انجام داد و حتي اين تيم را بعد از شش سال قهرمان ليگ كرد، امروز به جايي رسيده است كه مي گويد مطمئنم اگر بمانم در فوتبال ايران به مشكل خواهم خورد. حال بايد ديد كه چه مسائلي باعث شده اين تفكر در قطبي ايجاد شود.
گناه اين مربي در خواست اختيار تام براي برنامه ريزي تيمش جهت حضوري قدرتمند در ليگ قهرمانان آسيا بوده چيزي كه درهمه تيم هاي بزرگ و حرفه اي دنيا امروزه به چشم مي خورد.
متاسفانه يكي از بزرگترين مشكلات فوتبال ما اين است كه مسئولان ارشد باشگاه ها نمي خواهند از دخالت در كار مربيان دست بردارند و مطمئنا دادن اختياربه مربي به هيچ وجه به مذاق آنها خوش نمي آيد.
اما بحث ديگر در مورد رفتن قطبي تناقض گويي هايي است كه از زبان برخي مسئولان باشگاه پرسپوليس گفته مي شود.طي چند روز اخير صحبت هاي زيادي در رابطه با ماندن يا رفتن قطبي شنيده شده .حبيب كاشاني كه در يك فصل حضورش در پرسپوليس نشان داد مدير ، مدبر و با ذكاوتي است و با قهرماني پرسپوليس اين ادعا را به اثبات رساند در آخرين آزمايش و امتحانش نتوانست افشين قطبي را در ايران نگه دارد تا شايد كمي در ديد هواداران پر شمار اين باشگاه كه بدون شك بسيار دوست داشتند پرسپوليس را با قطبي در جام باشگاه ها ببينند مخدوش شود.
كاشاني كه ما در مديريتش شك نداريم طي اظهار نظر هاي مختلف گفته كه قطبي فقط به خاطر مشكلات خانوادگي اش نمي خواهد در ايران بماند و در جايي ديگر هم گفته شده كه سرمربي پرسپوليس به خاطر عدم توافق مالي نخواسته در ايران بماند اما افشين قطبي كه در طول فصل هميشه با علم و منطق صحبت كرده در اين مورد گفته كه من سه دليل فني و فقط يك دليل خانوادگي براي جدايي داشته ام بايد پذيرفت كه اگر مسئولان پرسپوليس شرايط فني كه همان داشتن اختيار بود را براي ماندن وي مهيا مي كردند بدون شك قطبي مي توانست از كنار مشكل خانوادگي اش بگذرد و قرارداش را تمديد كند.
اما چيزي كه بسيار مهم به نظر مي رسد اين است كه تا كي بايد بي نظمي ها در فوتبال ايران ادامه داشته باشد و فوتبال ما تا چه زماني بايد تا اين حد راحت مربيان با دانش و بزرگ را از دست بدهد.
"البته اين بي نظمي زماني بيشتر به چشم قطبي آمد كه فدراسيون در حالي كه وي را سرمربي تيم ملي اعلام كرده بود به يكباره و در آخرين دقيقه به يكباره علي دايي را به عنوان سرمربي اعلام كرد." جالب است كه آقاي رييس جمهور در جريان تمرين تيم ملي گفته اند كه بايد در فوتبال دنيا به جايگاهي زير هجدهم برسيم كه جاي كمي كه نه بسيار تامل دارد!!مطمئنا فوتبال ايران با مربياني كه سابقه بين اللملي ندارند به اين زودي به جايي نخواهد رسيد و باشگاه هاي ما تا "بين المللي بازي نكنند" در فوتبال دنيا به جايي نخواهد رسيد.
در هر حال فوتبال ايران و باشگاه پرسپوليس مربي با دانش و بزرگي را از دست داد ولي اميدواريم مديران پرسپوليس با يك تصميم منطقي و درست جايگزيني را براي قطبي انتخاب كنند كه اولا ظرفيت باشگاه بزرگ و پرهواداري همچون پرسپوليس را داشته باشند و ثانيا از لحاظ عملكرد چيزي از امپراطور هواداران پرسپوليس كم نداشته باشد./158/110
حسين ابوالفتحي
خبرگزاري ايسكانيوز: باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 210]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن