تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804823853




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افشين قطبي از پرسپوليس رفت


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: افشين قطبي از پرسپوليس رفت


فوتبال- گروه ورزشي – محمدجواد پاينده:
رشته نازكي كه بين افشين قطبي و پرسپوليس باقي مانده بود بعدازظهر پنجشنبه گسسته شد تا رشته‌اي كه توسط حميد استيلي در ابتداي فصل پيوند داده شده بود، اين بار پيونددهنده را به سرمربيگري نزديك كند.

افشين قطبي در گفت‌وگو با همشهري اين جملات را براي خداحافظي با سرخپوشان انتخاب كرد: «از هواداران پرسپوليس معذرت مي‌خواهم كه در اين شرايط آنها را ترك مي‌كنم. دوست داشتم كنار پرسپوليس و اين تماشاگران پرشور بمانم اما باور كنيد نمي‌توانم.

قطبي خيلي خسته شده و بايد كمي به فكر خودش باشد. از آنها تشكر مي‌كنم كه در همه اين روزها كنار ما بودند،‌ همينطور از بازيكنانم كه تلاش كردند و ما را به يك قهرماني بزرگ رساندند.»

قطبي سخت‌ترين تصميم زندگي ورزشي خود را 14 روز بعد از قهرماني اعلام كرد؛ روزهايي پر از ابهام در ميانه رفتن و ماندن. مشكلات و سختي‌هاي ماندن بالاخره او را مصمم ساخت كه براي جدايي از تيم محبوبش ترديدها را كنار بگذارد.

آشنايي پرسپوليس و قطبي يك سال پيش در امارات رقم خورد و سرمربي تيم سرخپوش پس از همكاري 9 ماهه با اين باشگاه روز يكشنبه ايران را به مقصد همان كشور ترك مي‌كند، ‌در نقطه پاياني همكاري پرسپوليس و قطبي.

پس از قهرماني در ليگ، ‌سرمربي تيم قهرمان در يك سفر تفريحي راهي اصفهان و شيراز شد. يك هفته بعد به تهران آمد تا با پرسپوليس وارد مذاكره شود. مذاكرات نزديك به يك هفته ادامه داشت و در نهايت قطبي اعلام كرد كه در پرسپوليس نمي‌ماند، آن هم در شرايطي كه مسئولان اين باشگاه مدعي بودند به هر شكل با شرايط او موافقت مي‌كنند و در هر شرايطي مي‌خواهند قطبي را در اين تيم حفظ كنند.

سرمربي اما در نهايت اعلام كرد كه قادر به ادامه همكاري با باشگاه پرسپوليس نيست و مي‌خواهد از اين تيم جدا شود.پاسخ قطبي به ابهامات موجود در اين اتفاقات قانع‌كننده به نظر نمي‌رسد.

سرمربي پرسپوليس در خصوص عوامل جدايي‌اش گفت: «انتظار مردم هميشه قهرماني است. از پرسپوليس توقعي غير از اين وجود ندارد. من با چه انگيزه‌اي بايد بمانم غير از قهرماني آسيا؟‌ همه چنين انتظاري دارند اما امكانات موجود در فوتبال ايران براي قهرماني آسيا كافي نيست.

نمي‌توانم احساساتي با اين موضوع برخورد كنم. من به چيزهايي نياز دارم كه بتوانم قول قهرماني در آسيا را بدهم اما فوتبال ايران در حال حاضر اين شرايط و امكانات را ندارد.»

خواسته‌هاي قطبي

امكانات، بخش قابل‌توجهي از انتظارات افشين قطبي بود كه شامل داشتن زمين تمرين مناسب، پول كافي براي جذب بازيكنان جديد و ساختار حرفه‌اي در مجموعه باشگاه مي‌شد.

انتظارات قطبي اما محدود به اين مباحث نبود. او مي‌خواست با اختيار تام در خصوص مجموعه تيم تصميم‌گيري كند. امكان كنار گذاشتن مرزبان و چند بازيكن خاطي وجود داشت اما انتظار قطبي بيش از اين بود.

پرسپوليس نياز به تحولات عميقي داشت كه در اين مقطع براي مسئولان باشگاه امكان‌پذير نبود. او با توجه به اينكه نمي‌توانست شرايط را مطابق با خواسته‌هايش تغيير بدهد، از اين تيم جدا شد.

پاسخ او به هواداران پرسپوليس اما پر از همان واژه‌هاي لطيف و شاعرانه‌اي است كه در طول فصل قطبي را به محبوب‌ترين مربي ليگ تبديل كرده بود: «براي من اين جدايي خيلي سخت است. هواداران بايد بدانند كه وقتي دري بسته مي‌شود، پنچره‌اي باز خواهد شد. اميدوارم پرسپوليس بدون قطبي هم موفق باشد. اميدوارم هميشه اين تيم را قدرتمند ببينم. شايد هم روزي به اين تيم بازگشتم.»

سرمربي پرسپوليس اظهارنظر شفافي در خصوص آينده كار‌ي‌اش ندارد: «فعلاً خيلي خسته‌ام. مي‌خواهم مدتي استراحت كنم و در آرامش كامل براي آينده تصميم بگيرم. واقعاً هنوز نمي‌دانم در چه تيمي ممكن است كار كنم. پيشنهادهايي داشتم اما فعلاً نمي‌خواهم جوابي بدهم.»

با عبور از قطبي هيأت‌مديره پرسپوليس به دنبال انتخاب جانشين سرمربي خواهد بود. پيش از اين گفته مي‌شد گزينه‌هاي خارجي مورد بررسي قرار مي‌گيرند اما همان سناريوي قابل پيش‌بيني به حقيقت نزديك شده است؛ حميد استيلي ‌گزينه اول جانشيني قطبي به شمار مي‌رود.

حبيب كاشاني كه تا آخرين ساعات روز جمعه اميدوار بود قطبي تصميم خود را تغيير بدهد، در اين خصوص گفت: «مذاكرات ما با آقاي قطبي ثمربخش نبود و ايشان بر تصميم‌شان مبني بر جدايي از پرسپوليس تاكيد كردند. هنوز منتظر اعلام رسمي وي هستيم اما با شرايط موجود به اين نتيجه رسيده‌ايم كه جدايي قطبي از جمع ما قطعي است و بايد به فكر سرمربي جديدي باشيم.»

به دنبال مربي

مديرعامل باشگاه سرخ پايتخت با تاكيد بر اينكه از فردا به دنبال پيدا كردن سرمربي جديد هستيم، در مورد گزينه‌هاي احتمالي باشگاه براي هدايت اين تيم در فصل آينده گفت: «بايد هيأت‌مديره تشكيل جلسه دهد و پس از بررسي همه جوانب اختيارات را به بنده تفويض كند تا نسبت به انتخاب سرمربي فصل آينده اقدام كنيم.با شرايط موجود حميد استيلي اولويت اول ما براي سرمربيگري فصل آينده است و محمد خاكپور در اولويت بعدي قرار دارد.»

گفته مي‌شود برخي از اعضاي هيأت‌مديره با انتخاب استيلي مخالفت كرده‌اند اما حمايت برخي از اعضا و خصوصاً شخص مديرعامل شانس استيلي را تقويت مي‌كند. حداقل مي‌توان گفت اين براي نخستين بار است كه نام استيلي به شكل جدي براي هدايت پرسپوليس مطرح خواهد شد.

در اين بين نظرعلي سعيدلو، ‌رئيس هيأت‌مديره باشگاه سرنوشت‌ساز خواهد بود.در حال حاضر هيچ گزينه ديگري به شكل جدي مطرح نيست و اگر اعضاي هيأت‌مديره در خصوص استيلي به اجماع برسند، مربي جوان پس از همكاري با 5 سرمربي، ‌بالاخره به عنوان سرمربي پرسپوليس انتخاب خواهد شد و احتمالاً محمد خاكپور را به عنوان يكي از دستياران خود انتخاب مي‌كند.البته برخي اخبار از پيشنهاد چند تيم‌ليگ برتري به قطبي حكايت دارد كه هنوز تاييد نشده است.

تاريخ درج: 10 خرداد 1387 ساعت 18:57 تاريخ تاييد: 10 خرداد 1387 ساعت 19:46 تاريخ به روز رساني: 10 خرداد 1387 ساعت 19:44
 جمعه 10 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 374]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن