تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به صداى قارى‏اى كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت مى‏كند گوش دهد، براى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814676327




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون فني عمراني شهردارتهران: 100پل بازسازي ومقاوم‌سازي مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: معاون فني عمراني شهردارتهران: 100پل بازسازي ومقاوم‌سازي مي‌شوند
جام جم آنلاين: معاون فني و عمراني شهردار تهران با اشاره به وجود بيش از 180 دستگاه پل در تهران و احداث حدود 50، 60 دستگاه ديگر گفت: تعداد زيادي از پلهاي موجود فلزي است كه عمر تعدادي از آنها از نگاه طراحي به انتها رسيده و تلاش مي‌شود كه بيش از يك صد پل در تهران بازنگري شده و بحث مقاوم سازي در آنها مورد توجه قرار دارد.


به گزارش ايسنا ، مهندس احمد دنيا مالي كه در اختتاميه سومين همايش بين‌المللي پل در دانشگاه صنعتي اميركبير سخن مي‌گفت، با اشاره به پل‌هاي ايجاد شده در مسير راه آهن و طرح‌هاي بزرگ عمراني از جمله پروژه‌هاي سدسازي در سال‌هاي اخير، اين طرح‌ها را نشان دهنده توانايي بالاي نيروهاي متخصص ايراني عنوان كرد و در عين حال گفت: تا زماني كه ارتباط دانشگاه با حوزه اجرا، قوت لازم را نداشته باشد، در بخش اجرا در زمينه نوآوري از جمله اقتصادي كردن طرح‌ها و استفاده از تكنولوژي و ايده‌هاي جديد بسيار ضعيف خواهيم بود.

وي گفت: مشكل بزرگ امروز ما اين است كه در بخش اجرا، الزامات حقوقي و قانوني را پايه قرار مي‌دهيم و بعد به نوآوري مي‌پردازيم كه اين امكان پذير نيست. يعني سازه‌اي را احداث مي‌كنيم كه هيچ كدام از شاخص‌هاي آن با مباني بومي مدون در كشور همخواني ندارد.

دنيامالي تصريح كرد: كار جديد، ويژگي‌هاي اقتصادي خاص خودش را هم خواهد داشت و اميدوارم با برگزاري اين گونه همايش‌ها بتوانيم موضوع نوآوري را به كار ببنديم كه مخصوصا در شهري مثل تهران بسيار به آن نياز داريم.

وي با اشاره به وجود بيش از 180 دستگاه پل در تهران و در حال احداث بودن حدود 50، 60 دستگاه پل جديد گفت: يكي از نكات برجسته‌اي كه بايد در اين زمينه لحاظ شود اين است كه اين پل‌ها نبايد به هم شباهت داشته باشند. اگر در معماري و طراحي پل‌ها دقت كنيم و هر كدام ويژگي‌هاي طراحي خاص خود را داشته باشد، هم به عنوان يك المان شهري كاركرد خواهند داشت و هم زيبايي‌هاي بصري براي مخاطبان ايجاد مي‌كنند. بايد بپذيريم كه در شهر بايد به روح و روان مردم هم توجه داشته باشيم و توجه به اين مقوله براي مردم و آرامش بصري آنها مهم است.

دنيامالي افزود: مشكل بزرگي كه الان در تهران داريم، اغتشاش بصري است كه مردم از نظر روحي و رواني با آن مواجه هستند؛ لذا در نظام طراحي پل‌ها كاري كه بايد انجام دهيم و اخيرا در طرح‌هايي مثل بزرگراه آسيا شروع كرده‌ايم، تغيير نگاه طراحي است به گونه‌اي كه وقتي كسي از كنار آن پل‌ها عبور مي‌كند، تصوير خوبي از آن‌ها در ذهنش باشد.

وي تاكيد كرد: كاري كه در سطح شهر تهران انجام مي‌دهيم بايد كاملا با كاري كه در بيابان انجام مي‌شود، متفاوت باشد و اين مشكل بزرگي است كه اين شهر با آن مواجه بوده است. در سطح شهر اجازه نداريم به خاطر فعاليت‌هاي عمراني مردم را به زحمت بيندازيم. اگر سازه‌هايي را كه در تهران ساخته مي‌شود، تحليل كنيم شايد در بسياري جهات هم ضعيف باشند، اما واقعيتي كه هست، بسياري از سازه‌هاي كه ما ساخته‌ايم از نظر شكل ظاهري «اور ديزاين» بوده و در ذهن مخاطب جلوه مي‌كند.

دنيامالي اضافه كرد: چون مساله ترافيك و مشكلات ساخت و ساز را در سطح شهر تهران داريم بايد به سمت پيش ساختگي و نصب سريع و آسان برويم.

وي در ادامه با اشاره به بحث ايمني و مقاوم سازي پل‌ها به عنوان شريان‌هاي حياتي شهر گفت: تعداد زيادي از پل‌هاي فعلي فلزي است كه عمر تعدادي از آنها از نگاه طراحي كه انجام شده بود به انتها رسيده و همكاران من تلاش مي‌كنند كه بيش از يك صد پل را بازنگري كنند و بحث مقاوم سازي را در مسير خود قرار داده‌اند. اين مساله از جنبه مديريت بحران اهميت دارد زيرا اگر در سطح شهر تهران زلزله اي رخ دهد شاهراه‌ها و محورهاي شرياني بايد نقش خود را ايفاء كنند و اگر اين پل‌ها دچار آسيب شود امدادرساني به آسيب ديدگان سخت‌ترمي‌شود.

در اين راستا مقاوم سازي چند پل را شروع كرده‌ايم و اميدواريم تمام پل‌هايي را كه عمرشان يا نزديك به اتمام است و يا از لحاظ تئوري به اتمام رسيده‌اند بازسازي كنيم.

گفتني است، سومين كنفرانس يين‌المللي پل، هفتم تا نهم خردادماه جاري با محوريت بهسازي لرزه‌يي پل‌ها در دانشگاه صنعتي اميركبير برگزار شد.
 جمعه 10 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 231]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن