تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813078526




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در اختتاميه‌ي اولين جشنواره‌ي فيلم راهبران؛ معاون سينمايي: سينما كليد توسعه و پيشرفت همه‌جانبه‌ي كشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در اختتاميه‌ي اولين جشنواره‌ي فيلم راهبران؛ معاون سينمايي: سينما كليد توسعه و پيشرفت همه‌جانبه‌ي كشور است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما

اختتاميه‌ي اولين جشنواره فيلم راهبران با حضور محمد بخارايي - معاون وزير راه و ترابري و رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌يي، محمدرضا جعفري جلوه - معاون سينمايي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و تعدادي از هنرمندان و مسوولان حمل و نقل كشور، در مركز آفرينش‌هاي هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين مراسم كه شامگاه چهارشنبه برپا يود، جعفري جلوه معاون سينمايي با اشاره به اينكه سينما كليد توسعه و پيشرفت همه‌جانبه كشور است، اظهار كرد: برگزاري اين جشنواره نشان از اين مفهوم است كه سينما كليد توسعه و پيشرفت همه‌جانبه كشور است و با توجه به برپايي اين مراسم، تعامل ميان عرصه‌هاي توسعه با سينما مفهوم پيدا مي‌كند.

وي افزود: با توجه به‌ اهميت راهداري، نقش جاده و راه و حمل‌ونقل، بايد بكوشيم با روايت درست قصه‌هاي راه درسينما و در عرصه فعاليت‌هاي سمعي و بصري بتوانيم اهميت راه را بيشتر كنيم و در اين زمينه هم به كيفيت بپردازيم و هم از سينما به عنوان ابزار فرهنگ‌سازي استفاده كنيم.

جعفري جلوه با اشاره به‌روابط سينما با عرصه‌هاي مختلف كشور خاطرنشان كرد: ما روابط جدي سينما با عرصه‌هاي مختلف را در نظر گرفته و در اين مسير برنامه‌ريزي كرده‌ايم. براي توليد مشترك نيز در زمينه‌هاي مختلف برنامه‌هايي داريم كه از جمله آن برگزاري چنين آيين‌هايي است.

وي يكي از مشكلات كشور را عدم تعاملات بين‌بخشي دانست و افزود: اين مساله رفته‌رفته رو به جبران است و برگزاري اين جشنواره از نشانه‌هاي اين امر است. بايد در اين زمينه‌ها به توليد محصولات پرداخت تا از طريق اين محصولات فرهنگ‌سازي نيز صورت گيرد و اين امر باعث رونق مي‌شود.

معاون سينمايي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطرنشان كرد: يكي ديگر از خدمات متقابل سينما و راهبران پخش آثار و محصولات سمعي و بصري كشور در خطوط حمل و نقل جاده‌اي است كه مي‌تواند ثمرات متعددي داشته باشد.

محمد بخارايي ـ معاون وزير راه و ترابري و رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌يي ـ در اين مراسم گفت: حمل و نقل از ديرباز نقش مهمي در پويايي و شكوفايي تمدن‌هاي بشري داشته است و امروز نقش به سزايي در تحولات اقتصادي، سياسي، اجتماعي و فرهنگي دارد.

وي افزود: سينما كليد توسعه و حمل و نقل موتور توسعه است و پيوند ميان اين دو بخش مي‌تواند منجر به ارتقاي فرهنگ ايمني حمل و نقل جاده شود تا از حجم تلفات انساني و خسارت وارده بكاهد.

رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي كشور خاطرنشان كرد: 180 هزار كيلومتر راه و 25 ميليون نفر داراي گواهينامه راهنمايي و رانندگي از جمله قابليت‌هاي بخش جاده‌يي كشور محسوب مي‌شود كه سالانه 1.7 ميليون نفر به دارندگان گواهينامه راهنمايي و رانندگي اين بخش افزوده مي‌شود.

بخارايي گفت: در سال گذشته 40 هزار نفر مورد آموزش‌هاي جاده‌يي قرار گرفتند و در سال جاري نيز برنامه آموزش 100 هزار نفر در دستور كار سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌يي قرار دارد.

رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌يي كشور توجه به فرهنگ‌سازي در اين بخش را بسيار مهم و ضروري خواند و تصريح كرد: توليد انواع برنامه‌هاي فرهنگي و برگزاري مسابقات گوناگون هنري به منظور توجه بيشتر به اين بخش در سازمان راهداري مدنظر قرار گرفته است.

همچنين در ابتداي اين مراسم، عليرضا سليماني، دبير جشنواره فيلم راهبران نيز گفت: فرهنگ هر جامعه هويت آن جامعه را از ديگر جوامع متمايز مي‌سازد. سازمان راهداري نيز با توجه به اين مقوله آموزش و فرهنگ‌سازي را سرلوحه كار خود قرار داده است.

وي افزود: فرهنگ‌سازي بر باورها كاري هنرمندانه است. در اين زمينه ما رسانه‌هاي تصويري را موثرترين ابزار مي‌دانيم. با توجه به تحقيقات انجام شده در اين حوزه در امر حمل و نقل جاده‌ياي خلأ بزرگ وجود دارد. سينماي ايران نيز متعهدترين سينما در دنيا محسوب مي‌شود. تاكنون نيز اين سينما توانسته معضلاتي همچون فقر، اعتياد، گسست نسل‌ها را به خوبي به تصوير بكشد، اما متاسفانه اين سينما به فرهنگ جاده‌اي و ترافيك كمتر پرداخته است.

دبير جشنواره فيلم راهبران خاطرنشان كرد: از اين رو با برگزاري اين جشنواره قصد داريم در اين زمينه فعاليت‌هاي گسترده انجام دهيم. خوشبختانه در اولين دوره نيز با آثار خوب در بخش‌هاي داستاني، مستند، تيزر، انيميشن و نماهنگ مواجه شديم. اميدواريم بتوانيم جشنواره فيلم راهبران را در آينده نزديك، به طور ملي و بين‌المللي برگزار كنيم.

به گزارش خبرنگار ايسنا در پايان مراسم اختتاميه جشنواره فيلم راهبران از آثار برگزيده در بخش‌هاي مختلف تقدير و قدرداني شد.

*نماهنگ

از ميان 6 نماهنگ جايزه بهترين اثر به نماهنگ «مسير سپيد» به كارگرداني مهدي گنجي تعلق گرفت.

*تيزر

از ميان 46 تيزر جايزه دوم به تيزر «سرعت» ساخته حسام فرهمندجو و جايزه اول به «سرعت مطمئنه» به كارگرداني سعيد خطيبي اهدا شد.

*انيميشن

از 15 اثر در بخش انيميشن هيات داوران ضمن قدرداني از انيميشن «راست كليك» سمانه ممتازوند و «تابلو» فرشاد محيطي، جايزه سوم خود را به انيميشن «مورچه‌ها» به كارگرداني احسان توكلي اهدا كرد. همچنين جايزه دوم به «بچه‌هاي مدرسه ايمن» كتايون بازيار و جايزه اول به «كمربند ايمني» وحيد شاكري رسيد.

*بازيگران

هيات داوران در بخش بازيگران از فهيمه حكمتي براي بازي در فيلم «چند خبر در راه» تقدير كرد. جايزه بهترين بازيگر خردسال نيز به مريم كياني براي بازي در فيلم «راه و ستاره» تعلق گرفت. در بخش بهترين بازيگر مرد عباس رحيمي براي فيلم «ره‌سپران» و در بخش بهترين بازيگر زن سيما خضرآبادي براي فيلم «ساعت پنج عصر» جوايز را از آن خود كردند.

*مستند

جايزه بهترين فيلم مستند جشنواره نيز به «حمل مواد خطرناك» ساخته مسعود ايمني تعلق گرفت و ناصر ناصرپور براي

«موتور يا پيك مرگ» جايزه بهترين كارگرداني مستند را دريافت كرد. همچنين جايزه بهترين فيلم مستند آموزشي به آرش رفيعي براي فيلم «چگونه برانيم» و جايزه بهترين فيلم مستند داستاني به «جاده و سه قصه» ساخته مهدي جعفري و «ره سپران» رهبر قنبري تعلق گرفت.

*فيلمنامه

در بخش فيلمنامه داستاني جايزه بهترين فيلمنامه به «خط ممتد» نوشته نويد توحيدي و جايزه بهترين فيلم داستاني به فيلم «خط ممتد» ساخته بهرنگ توفيقي اهدا شد. جايزه ويژه هيات داوران نيز از آن فيلم «راه و ستاره» فريدون نجفي شد.

*تهيه كننده

در بخش بهترين تهيه‌كننده، سازمان حمل و نقل خراسان شمالي مقام سوم، سازمان حمل و نقل چهار محال بختياري مقام دوم و استان خراسان رضوي مقام اول را كسب كردند. در بخش آثار مكتوب نيز جايزه سوم به سازمان حمل و نقل استان اردبيل، جايزه دوم به استان آذربايجان غربي و جايزه اول به استان سمنان تعلق گرفت.

همچنين در پايان مراسم از كريمي صارمي مدير امور سينمايي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و مهندس بخارايي رييس سازمان حمل و نقل جاده‌اي تقدير و قدرداني شد.

انتهاي پيام
 جمعه 10 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن