تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رجب نام نهرى است در بهشت از شير سفيدتر و از عسل شيرين‏تر هركس يك روز از ماه رجب ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806679987




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پر درآمدترين فوتباليست هاي جهان


واضح آرشیو وب فارسی:موج: پر درآمدترين فوتباليست هاي جهان
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد بين الملل .


سجاد ولدي -
ورزش در دنياي جديد ديگر به عنوان يك تفريح و يا يك فعاليت بدني مفيد محسوب نمي شود، بلكه همچون ساير فعاليت هاي اجتماعي دنياي جديد، جنبه حرفه اي گرفته و به يك پديده اجتماعي بزرگ تبديل شده است. در اين ميان، نياز به ورزشكاران حرفه اي و محبويت آنها در ميان توده هاي انبوه اجتماعي، پاي حقوق هاي حرفه اي و درآمدهاي نجومي را به ميان آورده است. بسياري از ستارگان بزرگ دنياي ورزش همچون مايكل جوردن و تايگر وودز، در ليگ هاي معتبر ورزشي كشور درآمدهاي ميلياردي، يعني ايالات متحده اشتغال دارند. اما بي شك تعداد ستارگان و اسطوره هاي مردمي هيچ ورزشي در جهان، به پاي فوتبال نمي رسد.
مهم ترين منبع درآمد ستارگان ورزشي محبوب جهان، حقوق دريافتي آنها از محل اشتغال در باشگاه هاي ورزشي آنها نيست. بلكه اين درآمدهاي تبليغاتي و حقوق هاي سر به فلك كشيده در قبال حضور در برنامه هاي تلويزيوني و راديويي است كه آنها را بسيار ثروتمند كرده است. براي مثال، حقوق هفتگي 200 هزار دلاري كه در ليگ حرفه اي انگليس بطور متوسط به يك بازيكن حرفه اي تعلق مي گريد در مقابل درآمد 3/3 ميليارد دلاري بازيكنان بزرگ و مشهور اين ليگ از محل امضاي قراردادهاي تبليغاتي و تلويزيوني در فصل 2007-2008 مبلغ پيش پا افتاده و اندكي به شمار مي آيد.
فروشگاه ها از ديگر محل هاي فعاليت كاري ستارگان بزرگ دنياي ورزش است. توليد كنندگان كالاهاي ورزشي بدون درج نام و چهره ورزشكاران مشهور جهان بر روي محصولات خود، هرگز توان رقابت و جلب توجه خريداران را نخواهند داشت. شركت هاي بزرگ توليد كننده محصولات ورزشي همچون نايكي (Nike) و Adidas سالانه با صرف هزينه هاي ميلياردي براي استفاده از نام و چهره ورزشكاران محبوب، به درآمدهاي نجومي و به موفقيت هاي خيره كننده اي در بازارهاي جهاني دست مي يابند.
در اين گزارش سعي مي كنيم ده نفر از پر درآمدترين فوتباليست هاي جهان را معرفي كنيم.

1- رونالدينيو (Ronaldinho)

باشگاه ورزشي : بارسلوناي اسپانيا
درآمد : 5/29 ميليون دلار در سال
فوق ستاره برزيلي بارسلون، بر خلاف فصل نا موفقش در ليگ فوتبال اسپانيا، سالي بسيار موفق به لحاظ درآمدهاي تبليغاتي و تلويزيوني داشت. اين اسطوره دوست داشتني برزيلي، اكنون يكي از محبوب ترين و پر طرفدارترين ورزشكاران جهان است و به كمك شاهكارهاي تكنيكي اش چندي پيش گوي سبقت را از ديويد بكهام انگليسي ربود و خود را به عنوان پر درآمدترين فوتباليست جهان رساند. شركت محصولات ورزشي Nike و برترين توليد كننده لوازم برقي جهان يعني Sony مهم ترين طرف هاي قرارداد رونالدينيو در سال گذشته بودند.

2- ديويد بكهام (David Beckham)

باشگاه ورزشي : رئال مادريد
درآمد : 1/29 ميليون دلار در سال
هيچ فوتباليستي به خوبي بكهام راه پول در آوردن از منابع تبليغاتي و تلويزيوني را نمي شناسد. بكهام در منچستر يونايتد شكوفا شد و در رئال مادريد به اوج رسيد. وي هم اكنون در تيم فوتبال لوس آنجلس گالاكسي ايالات متحده مشغول به بازي است و همچنان به پول درآوردن هاي ميلياردي خود ادامه مي دهد. گويي بكهام زماني براي تمام شدن نمي شناسد.

3- رونالدو (Ronaldo)

باشگاه ورزشي : ميلان ايتاليا
درآمد : 4/23 ميليون دلار در سال
مصدوميت هاي پي در پي، مهاجم دندان خرگوشي برزيلي ها را همواره آزرده و هرگز به او اجازه هنر نمايي مداوم و طولاني مدت را در مستطيل سبز نداده است. اما مصدوميت هاي شديد هم نتوانستند رونالدو را از كسب درآمدهاي ميلياردي دور كنند و مهاجم محبوب برزيلي ها در بدترين روزهاي خود هم درآمدهاي نجومي داشته است. هم اكنون روند پول سازي، شهرت و محبوبيت رونالدو همچنان ادامه دارد. رونالدو 3 بار به عنوان برترين فوتباليست جهان از سوي FIFA معرفي شده است و تنها همين افتخار براي امضاي قرارداد با شركت هاي بزرگ توليد كننده محصولات ورزشي و برنامه هاي تلويزيوني كافي مي نمايد. گذشته از اين افتخارات ملي، رونالدو موفقيت هاي بزرگي در مقطع باشگاهي داشته است. رونالدو در رئال ماشين گل زني لغب گرفت و با به ثمر رساندن گل هاي زيبا و استثنايي، خود را براي هميشه در دل طرفداران فوتبال ماندگار و جاودانه كرد.

4- وين روني (Wayne Rooney)

باشگاه ورزشي : منچستر يونايتد انگليس
درآمد : 2/17 ميليون دلار در سال
ستاره نو ظهور انگليسي ها در خط حمله، هر دروازه اي را تحديد مي كند و قدرت بدني فوق العاده وي، تاب دفاع را از هر مدافعي مي گيرد. روني جوان اما با تجربه، اميدهاي از دست رفته در خط حمله تيم ملي انگليس را باز گردانده است و به همين دليل از شهرت و محبوبيت خاصي در فوتبال جزيره و علاقمندان به فوتبال جزيره برخوردار گرديده است. وي در كنار كريس رونالدو، پل اسكولز و ديگر ستارگان بزرگ و كوچك منچستر، نمايش زيبايي در فصل اخير از خود ارائه داده است و موفق به تصاحب بسياري از صفحه هاي روزنامه ها و مجله هاي ورزشي شده است. برنامه هاي ورزشي انگليس هم به ميزبان هميشگي روني تبديل شده و عكس هاي تبليغاتي وي حتي بر روي كالاهاي غير ورزشي هم نقش بسته اند.

5- ميشائيل بالاك (Michael Ballack)

باشگاه ورزشي : چلسي انگليس
درآمد : 8/16 ميليون دلار در سال
اسطوره جديد فوتبال آلمان، روزگار بسيار موفقي به لحاظ بازي در بايرن مونيخ داشت. اما درآمدهاي وي در تيم جديدش يعني چلسي هرگز قابل قياس با درآمدهاي وي در بوندس ليگا نيست. بالاك يعني هويت فوتبال آلمان در سال هاي اخير. در فوتبال آلمان هيچ چيز به اندازه نظم و تعويض هاي چند ده متري منطقه بازي، برجسته نمي باشد و اين دو صفت در هافبك قهار و قدرتمند آلمان ها يعني بالاك به اوج رسيده است. او را بايد ستون اصلي تيم ملي آلمان دانست و سمبل فوتبال آلمان به شمار آورد. حقوق هفتگي بالاك در چلسي برابر با 240 هزار دلار مي باشد كه وي را گران ترين بازيكن چلسي كرده است.

6- تيئري هانري (Thierry Henry)

باشگاه ورزشي : بارسلوناي اسپانيا
درآمد : 8/15 ميليون دلار در سال
هانري يكي از موفق ترين مهاجمان تاريخ فوتبال در جهان بوده است. وي در آرسنال انگليس ظهور كرد و در همان جا به اوج رسيد. هانري سال هاي متمادي در آرسنال يكه تازي كرد و گل هاي بي شماري را وارد دروازه حريفان كرد. موفقيت هاي هانري در آرسنال هرگز قابل مقايسه با ناكامي هاي وي در بارسلون نيست. اما حتي اين ناكامي ها هم ذره اي از محبوبيت اين مهاجم فرانسوي كم نكرده و وي همچنان همچون ماشين چاپ اسكناس، مشغول پول درآوردن هاي ميليوني است.

7- زين الدين زيدان (Zinedine Zidane)

باشگاه ورزشي : رئال مادريد اسپانيا
درآمد : 6/15 ميليون دلار در سالچ
ستاره بازي پاياني جام جهاني 1998 را هيچ كس فراموش نخواهد كرد. زيدان اسطوره فوتبال فرانسه و جهان است و تا كنون هيچ هافبكي به اندازه وي مشهور و محبوب نشده است. روش هاي منحصر به فرد وي در حمل توپ، او را به يكي از بزرگ ترين سوژه هاي تبليغاتي دنياي ورزش تبديل كرده است. نام دريبلينگ زيداني هميشه جاودان خواهد ماند و اين دريبلينگ، كه بارها سوژه برنامه هاي ورزشي پر بيننده جهان هم بوده است، زيدان را به درآمدهاي ميليون دلاري رسانده است.

8- فابيو كاناوارو (Fabio Cannavaro)

باشگاه ورزشي : رئال مادريد اسپانيا
درآمد : 6/14 ميليون دلار در سال
كاناوارو را بايد ستاره جام جهاني 2006 آلمان دانست. وي در آن جام، با اقتدار كامل خط دفاعي و ديگر خطوط تيم ملي ايتاليا را رهبري كرد و تجربه و جسارت وي در دفاع در نهايت منجر به قهرماني ايتاليا در آن جام گرديد. اين مدافع كهنه كار اما چالاك، پس از انتقال از يوونتوس ايتاليا به رئال مادريد، شهرت و محبوبيت دو چنداني ميان علاقمندان به فوتبال كسب كرد و به درآمدهاي تبليغاتي بزرگ تري دست يافت.

9- جان تري (John Terry)

باشگاه ورزشي : چلسي انگليس
درآمد : 3/14 ميليون دلار در سال
مدافع سخت كوش و قدرتي چلسي انگلستان، جان تري، پس از سال ها بي ثباتي در خط دفاع تيم ملي فوتبال انگليس، اين خط را نظم و انسجام بخشيد و موجب آسودگي خاطر ميليون ها هوادار تيم ملي انگليس در سراسر جهان گرديد. تري محصول باشگاه ورزشي چلسي است و در همان جا هم مطرح گرديد. اكنون تري كاپيتان وفادار و مهره كليدي چلسي لغب گرفته و مي توان وي را اسطوره دفاع در فوتبال انگليس دانست. قرارداد وي با چلسي در سال آتي به پايان مي رسد، اما همه خبرها حاكي از تجديد آن تا چند سال ديگر است.

10- استيون جرارد (Steven Gerrard)

باشگاه ورزشي : ليورپول انگليس
درآمد : 2/14 ميليون دلار در سال
جرارد روح و قلب ليورپول است. اين هافبك انگليسي به همراه هافبك قهار چلسي يعني لمپارد، توانايي خاصي به خط مياني تيم ملي انگليس داده است و به همين دليل حتي نزد هواداران مخالف ليورپول هم محبوبيت دارد. درآمدهاي تبليغاتي و تلويزيوني جرارد به مراتب بيش از حقوقي است كه وي از ليورپول دريافت مي كند. با اين حال وي يكي از گران قيمت ترين بازيكنان ليورپول و فوتبال جزيره به شمار مي آيد.
 جمعه 10 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن