تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815159243




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ذوق مصاحبه در اولي‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ذوق مصاحبه در اولي‌ها


قانونگذاري- اولين روز مجلس هشتم روزي به ياد ماندني براي نمايندگاني بود كه براي اولين بار پاي به ساختمان بهارستان گذاشته بودند.

آنها با انگيزه زياد از دقايق و حتي ساعتي قبل از شروع جلسه افتتاحيه در مجلس حضور يافته بودند تا صندلي سبزي را كه بايد چهار سال آينده به آن تكيه بزنند پيدا كنند. چ

نمايندگان كه خود را زير ذره‌بين 280 فيلمبردار و عكاس و خبرنگار مي‌ديدند آماده بودند تا در مقابل هر كدام از دوربين‌ها ژست بگيرند و كليد راهگشاي مشكلات كشور اعم از مشكلات اقتصادي و سياسي و فرهنگي را از كيسه بيرون بكشند و برنامه‌هاي خود را اعلام كنند.

در روزي كه خبرنگاران اجازه حضور در لابي‌هاي سبز بهارستان را نداشتند، اين نمايندگان تازه نفس بودند كه تنها به اشاره‌اي خود را به جايگاه خبرنگاران در طبقه دوم مي‌رساندند و سوژه مصاحبه مي‌شدند. برخي هم از همان طبقه پايين پاسخگوي خبرنگاران مي‌شدند.

نمايندگان تازه وارد همان حرف‌هايي را مي‌زدند كه چهار سال پيش نمايندگان تازه وارد مجلس هفتم و با اندكي تفاوت و شايد در قالبي ديگر هشت سال پيش، تازه نماينده شدگان مجلس ششم.

گويا كه شعاري بودن، مهم‌ترين ويژگي مصاحبه‌هاي روزهاي نخست و فراموشكاري سرنوشت محتوم اين شعارها در روزهاي آخر مسئوليت است.

منتخبان مجلس هشتم هم از همين رسم پيروي كردند و در مصاحبه‌هايي چند دقيقه‌اي مشكلات مردم را مشكل خود خواندند و گفتند كه براي همه اين معضلات برنامه دارند و مي‌خواهند با ساده زيستي و حمايت از پابرهنگان در دوران وكيل الرعايا بودن منشا تحول در كشور شوند.

ضياءالله اعزازي، منتخب مردم بناب در مجلس هشتم تصريح كرد كه بايد ساده‌زيست باشيم، از تجمل‌گرايي پرهيز كنيم و هرگز تحت‌تأثير هياهوها قرار نگيريم.

اسماعيلي منتخب مردم گرمي در مجلس هشتم هم اظهار داشت: با توجه به اينكه تركيب مجلس هشتم از نمايندگان اصولگرا است، اميدواريم اين مجلس در راستاي حل مشكلات اين قشر از جامعه گام‌هاي اساسي بردارد.

اسماعيلي تورم و گراني را يكي از مشكلات فعلي جامعه برشمرد و ياد آور شد: مجلس هشتم به‌خصوص اصولگرايان حاضر در اين مجلس، بايد با ريشه‌يابي و آسيب‌شناسي مشكلات اقتصادي جامعه در آينده براي حل اين معضلات چاره انديشي كنند.

نماينده منتخب مجلس هشتم مردم نيشابور، مهار تورم و گراني و تقويت اشتغال‌زايي را دو اولويت مجلس هشتم عنوان كرد. حجت‌الاسلام دكتر سيد علي حسيني افزود: براي عملياتي شدن اين دو اولويت برنامه‌هايي وجود دارد كه در مجلس هشتم پيگيري خواهد شد.

منتخب مردم كنگاور، صحنه و هرسين در مجلس هشتم هم گفت: علت شكست و ضعف كشور ما در مسائل اقتصادي جايگزين شدن مخصوص‌سازي به جاي خصوصي‌سازي است. سيد جواد زماني يكي از وظايف اصلي نمايندگان مجلس، نظارت بر دستگاه‌هاي اجرايي كشور است و من معتقدم كه مجلس هشتم قبل از اينكه به قانونگذاري بپردازد بايد نظارت بر دستگاه‌ها را سرلوحه كار خويش قرار دهد.

وكلاي جديد ملت رو به دوربين‌ها قول حل مشكلات كشاورزان، ازدواج جوانان و كنترل قيمت مسكن و برنج و گوشت و... را به مردم مي‌دادند تا بر درد آشنايي خود تاكيد كنند و خبرنگاران نيز كه ديگر نمي‌خواهند با تكذيبيه اين مصاحبه‌ها مواجه شوند آنها را ضبط و ثبت مي‌كنند تا در آينده پيگير اجرايي شدن آنها بشوند البته با خوش بيني!

مردم چهار سال ديگر براي ساماندهي مشكلات خود به نمايندگاني جديد فرصت دادند و براي ديدن نتيجه شعارهاي انتخابي آنها به انتظار قضاوت زمان نشسته‌اند.

تاريخ درج: 9 خرداد 1387 ساعت 12:41 تاريخ تاييد: 9 خرداد 1387 ساعت 13:59 تاريخ به روز رساني: 9 خرداد 1387 ساعت 13:56
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 368]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن