تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خود را ملزم به سکوت طولانی کن، چرا که این کار موجب طرد شیطان بوده و در کار دین،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815655136




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اجراي طرح كدگذاري كالا و خدمات هزينه تبادل كالا را كاهش مي‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اجراي طرح كدگذاري كالا و خدمات هزينه تبادل كالا را كاهش مي‌دهد
داخلي. اقتصادي. بازرگاني. شماره‌گذاري كالا.

رييس مركز ملي شماره‌گذاري كالا و خدمات ايران گفت: با اجراي "طرح ايران كد" هزينه تبادل كالا به ميزان ‪ ۲۰‬درصد كاهش مي‌يابد.

احمد غلام‌زاده روز پنجشنبه در همايش استاني نظام ملي طبقه‌بندي و كدگذاري كالا و خدمات موسوم به "ايران كد" در مشهد افزود: از اين طريق مي‌توان نظام توزيع را اصلاح كرد.

وي وجود حدود ‪ ۸۰‬درصد هزينه واسطه در بعضي از كالاها را به مفهوم بيمار بودن نظام توزيع دانست و گفت: وزارت بازرگاني طي مصوبه سال ‪ ۱۳۸۵‬هيات وزيران به ايجاد و توسعه نظام ملي طبقه‌بندي و خدمات شناسه كالا يا "ايران كد" موظف شده است.

او اظهار داشت : يكي از اهداف اين مصوبه دستيابي به زبان مشترك در سطح زنجيره تامين ملي كالا براي نيل به يك برداشت و مفهوم مشترك است كه در سه سطح بنگاه، ملي و بين‌المللي مطرح مي‌باشد.

به گزارش ايرنا وي ادامه داد: با استفاده از اين سامانه به دنبال ايجاد يك زبان مشترك در سطح بنگاه و تنظيم رابطه بين بنگاه و محيط هستيم.

رييس مركز ملي شماره‌گذاري كالا و خدمات ايران با بيان اينكه هم‌اكنون در سطح بنگاهها فاقد چنين امكاني هستيم گفت: اين مصوبه دولت ناظر بر كالاي در گردش بنگاه نيست بلكه ناظر بر محصول است.

وي افزود: در سطح ملي براي اينكه بنگاهها بتوانند با هم كار كنند و تبادل اطلاعات داشته باشند نياز به زبان مشترك است تا به سهولت كسب و كار و تجارت كنند.

او هدف ديگر از اجراي اين مصوبه را ايجاد يك پايگاه داده ملي كالا ذكر كرد كه طبق آن هر كالايي كه در بازار ملي عرضه مي‌شود بايد اطلاعات آن در يك بانك ملي ثبت شده باشد و در غير اين صورت به عنوان يك كالاي غيررسمي و غير مجاز شناخته مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه اين اطلاعات با عنوان "اطلاعات پايه كالا" معمولا ثابت و غيرقابل تغيير است اظهار داشت: يكي از مصوبات جديد رييس جمهور اصلاح نظام توزيع است كه در "طرح ايران كد" به عنوان پايه و اساس در نظر گرفته شده است.

او گفت: بر اساس اين مصوبه همه دستگاهها موظف به همكاري در اين زمينه هستند.

وي بيان كرد: در اين ارتباط كارگروهي متشكل از وزارتخانه‌هاي بازرگاني، اقتصاد و دارايي، جهاد كشاورزي، صنايع و معادن، دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، تعاون، معاونت برنامه‌ريزي و بانك مركزي جمهوري اسلامي فعال مي‌شود كه بطور مستقيم در اين كار مشاركت دارند.

او ادامه داد: ايران كد و نمايشگاه مجازي عرضه محصولات يك بستر ملي است كه فوايد بسياري براي دستگاههاي دولتي، واحدهاي عرضه‌كننده كالا و مصرف كنندگان نهايي به همراه دارد و اطلاعات مراجع عرضه‌كننده، اطلاعات مبناي محصولات، مشخصات فني كالا، تناظرات با كدهاي بين‌المللي و اطلاعات پايه اقلام در اين بستر ملي قرار مي‌گيرد.

رييس مركز ملي شماره‌گذاري كالا و خدمات ايران شناسنامه‌دار كردن محصولات شركتها، اطلاع‌رساني با برد وسيع وب براي شركتها و محصولات، ايجاد كانال ارتباطي توليد و مصرف در سطح ملي، افزايش شانس فروش محصولات به مووسسات و سازمانهاي مختلف و امكان مديريت نامهاي تجاري محصولات(برند كالا) در سطح ملي را از مزاياي سامانه ملي طبقه‌بندي و خدمات شناسه كالا برشمرد.ك/‪۲‬ ‪۶۶۰/۶۶۲/۲۷۱۳‬
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 226]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن