تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نجات و رستگارى در سه چيز است: پايبندى به حق، دورى از باطل و سوار شدن بر مركب جدّيت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805591882




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

راهبرد اشتباه كشتي ايران‌


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: راهبرد اشتباه كشتي ايران‌
جام جم آنلاين: راهبرد كشتي ايران اشتباه است و جالب اين كه با وجود اين همه كارشناس گوش شكسته، نتوانسته‌‌ايم طي اين سال‌ها، روند حركتي خود را تصحيح كنيم و براي يك بار هم كه شده از تمام توان و پتانسيل موجود خود در كشتي دنيا و بازي‌هاي المپيك بهره‌مند شويم.


تنها حرفي نيز كه طي اين سال‌ها به‌كرات از زبان مسوولان و مربيان تيم‌هاي ملي كشتي شنيده‌ايم، اين بوده كه موجوديت كشتي ايران همين است و پشتوانه ندارد و...

استدلالي كهنه و نخ‌نما شده كه شنيدنش نيز تنفرزاست و معلوم نيست چرا عده‌اي تنها مي‌خواهند با گفتن اين مساله بر كم كاري و اهمال‌هاي صورت گرفته در عرصه كشتي سرپوش بگذارند و از خود، رفع تكليف كنند و توپ را به ميدان ديروزي‌ها بيندازند؛ ديروزي‌هايي كه آنان نيز همين نكته را مورد اشاره قرار خواهند داد و به طور طبيعي اگر اين مساله پيگيري شود به ناكجاآباد خواهيم رسيد.

امروز كه در آستانه بازي‌هاي 2008 المپيك پكن قرار داريم و به ميمنت و مباركي نيز 7 سهميه كشتي آزادمان براي حضور در اين پيكارها تكميل است، اما هنوز وقت را براي تشكيل تيمي قدرتمند هدر مي‌دهيم و در برزخ راهبرد اشتباه دور خود مي‌چرخيم تا بلكه با حادثه و تقي به توقي خوردن در المپيك پكن برايمان معجزه‌اي صورت بگيرد و كلاهمان را از فرط شادي به هوا بيندازيم.

نمي‌خواهيم جاي دوري برويم. تنها كافي است به همين مسابقه‌هاي بين‌المللي جام علي‌اف روسيه نظري اجمالي بيندازيد تا حسابي دستگيرتان شود كه چرا اسب كشتي‌مان براي حضور در المپيك مي‌لنگد. در حقيقت اگر مي‌گوييم راهبردمان اشتباه است، نمونه‌اش را در همين جام علي‌اف و گسيل 5 كشتي‌گير به رقابت‌ها ديديم تا مشخص شود كه فعلا آقايان كوچك‌ترين دل‌نگراني از بابت حضور در المپيك ندارند و تنها مي‌خواهند طبق روال قبلي، باري به هر جهت در اين ميدان بزرگ حاضر شوند.

هر چند آقايان از اين جمله باري به هر جهت‌ها ناراحت مي‌شوند، اما حقيقتي است آشكار و نمي‌توان بيش از اين افكار عمومي را به بازي گرفت.

اما دلايلي كه مي‌توان براي اين باري به هر جهت كار كردن برشمرد، به قرار زير دسته‌بندي مي‌شوند:

1- اگر قرار بر اين است كه عليرضا حيدري پس از 17 ماه دوري از عالم مبارزه و به اصطلاح دنياي كشتي‌گيري، در مسابقه‌هايي چون جام علي‌اف محك بخورد و شأن و منزلتش نيز حفظ شود، چرا به حريفان جوان‌تر او بي‌محلي مي‌شود و اصلا انگار نه انگار كه آنان هم براي پوشيدن پيراهن تيم ملي در وزن ششم داراي حق و جايگاهي هستند. بي‌شك در چنين شرايطي كه كشتي ما بايد مو را از ماست بكشد تا بهترين و شايسته‌ترين‌ها مسافر بازي‌هاي المپيك چين شوند، اصغر ابراهيمي و امير گنجي نيز بايد همراه حيدري در جام علي‌اف حضور پيدا مي‌كردند. در اين مساله كه حرمت كسوت را بايد نگه داشت و اجازه داد كهنه‌سوار عرصه افتخار كشتي در يك ميدان خارجي، موجوديت خود را در معرض قضاوت قرار دهد، ‌حرفي نبوده و نيست؛ اما نه به اين قيمت كه به ديگر مدعيان چنين تفهيم شود كه محلي از اعراب نداشته و به ديگر سخن، هنوز اعتماد لازم به آنان نيست. بي‌شك حالا كه عليرضا حيدري با مصدوميت مواجه شده، اشتباه تصميم‌گيري بيشتر خود را نشان مي‌دهد.

2- رضا يزداني، بهترين و قوي‌ترين كشتي‌گير فعلي ما در وزن 84 كيلوگرم است. حرفي در اين نكته نيست؛ اما اگر كميته فني بدرستي تشخيص داده كه يزداني بايد پس از چندين‌ماه بادخوردن پشتش، تنه‌اش به تن حريفان خارجي بخورد، چرا به موضوع وزن وي توجهي نداشته كه اين كشتي‌گير مازني بسادگي اهداف مردان تصميم‌گير كشتي را نقش بر آب مي‌سازد تا با نرسيدن به سر وزن، در 96 به ميدان برود. بي‌شك يزداني اگر در جام علي‌اف هم كشتي نمي‌گرفت،‌ آب از آب تكان نمي‌خورد، چرا كه او به مسابقه‌ها گسيل شده بود تا به رقباي جهاني‌اش هماورد شود، نه اين‌كه با دو حريف كشتي بگيرد كه اصلا به كارش نمي‌آيد. بي‌شك امروز بايد به فكر كشتي‌گرفتن يزداني در مسابقه‌هاي معتبر و آن هم در وزن 84 كيلو باشيم تا او كه يكي از اميدهاي مدالي كشتي در پكن 2008 به حساب مي‌آيد، خلع سلاح شده به ميدان نرود. متاسفانه كشتي ما در مقابل سرمايه‌ها و قهرمانان درجه يك خود، احساس مسووليت چنداني نمي‌كند و در اين‌گونه موارد، همه‌چيز را از دريچه نگاه خود كشتي‌گير مورد توجه قرار مي‌دهد.

3- اگر قرار است كه مسابقه‌هاي جام علي‌اف، يك ميدان تداركاتي باشد، چرا تنها بايد 5 كشتي‌گير به اين جام معتبر اعزام شوند. بي‌شك بايد فلسفه روشني پشت اين حضور وجود داشته باشد تا به اهداف خويش برسيم. نگاه سطحي امروز به قضيه، نتيجه‌اش اين مي‌شود كه بگوييم تير كميته فني به سنگ خورده است، بي‌شك اگر سعيد احمدي به عنوان يك چهره جوان و آينده‌ساز وزن 60 كيلو به مسابقه‌ها اعزام مي‌شود، ديگران چون او نيز مي‌توانند نامزد حضور در چنين جام‌هايي باشند؛ چرا كه اگر قرار به آينده ديدن و سرمايه‌گذاري در فردا هستيم، اين نوع نگاه نبايد محدود باشد.

4- ميثم مصطفي جوكار با سه كشتي، قهرمان وزن 74 كيلوگرم جام‌علي‌اف شده است. آيا اين جوان ملايري مي‌تواند در معادلات مردان تصميم‌گير كشتي براي حضور در المپيك وارد شود و شانسي براي خود قائل باشد؟
به هر حال اينها و مسائلي از اين دست، بيانگر آن است كه برآورد روشني نسبت به ميدان بزرگي كه مي‌خواهيم در آن حاضر شويم، وجود ندارد و به تبع آن نيز راهبرد خاصي را مورد توجه قرار نداده‌ايم. اين در شرايطي است كه روس‌ها دقيقا از ماه‌ها قبل روي نفرات المپيكي‌شان سرمايه‌گذاري كرده‌اند و آنان را نيز از هر نظر آماده و قبراق در بازي‌ها شركت مي‌دهند تا با كسب بيشترين مدال‌ها، تنها افسوس را براي ديگر مدعيان و از جمله كشتي ايران باقي بگذارند.

اميدوارم مسوولان و تصميم‌گيران كشتي تا فرصت هست براي كشتي نسخه‌هاي شفابخش بپيچند تا در بازي‌هاي پكن 2008 حضور خوب و شايسته داشته باشيم.

حجت‌الله اكبرآبادي‌
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 248]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن