تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821004035




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/اولين گردهمايي رابطين سياسي ارتش/ جانشين فرمانده ستاد كل نيروهاي مسلح: اگر آمريكا در محاسبه اشتباه كند، تكليفش براي ايران مشخص مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /اولين گردهمايي رابطين سياسي ارتش/ جانشين فرمانده ستاد كل نيروهاي مسلح: اگر آمريكا در محاسبه اشتباه كند، تكليفش براي ايران مشخص مي‌شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

اولين گردهمايي سراسري مسوولان و رابطين سياسي شعب ارتش جمهوري اسلامي ايران با حضور جمعي از مقامات لشكري صبح پنج‌شنبه در سازمان عقيدتي سياسي ارتش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ سردار سرلشگر غلامعلي رشيد در اين گردهمايي با بيان اينكه ما نمي‌خواهيم بجنگيم و تلاش مي‌كنيم پس از پايان 8 سال دفاع مقدس به گونه‌اي عمل ‌كنيم كه جنگي بر ما تحميل نشود، اظهاركرد: از زمان پايان جنگ تحميلي تاكنون با تدبير فرمانده كل معظم قوا و تاكتيك فرماندهان و كارشنان زبده نظامي در ارتش و سپاه از بروز شش جنگ جلوگيري كرده‌ايم.

جانشين فرمانده ستادكل نيروهاي مسلح با اشاره به اينكه نزديك به 5 سال است كه طبل جنگ عليه ايران نواخته مي‌شود، افزود: چيزي كه مطرح شده اين است كه آيا آمريكا مي‌تواند اقدام نظامي عليه ما انجام دهد يا خير؟ در اين زمينه بايد گفت هيچ فرمانده و كارشناسي نمي‌تواند نظر قطعي درباره حمله دشمن داشته باشد ولي بر اساس برآوردهاي كارشناسي بايد ديد چه عواملي بايد شكل بگيرد كه زمينه اقدام نظامي عليه ايران براي آمريكا به وجود بيايد.

وي خاطرنشان كرد: البته تهديد آمريكا مساله تازه‌اي نيست و از بدو انقلاب شاهد آن بوده‌ايم. با پيروزي انقلاب اسلامي قدرت استبداد داخلي شاه و قدرت سلطه بيگانه يعني آمريكايي‌ها در هم شكسته شد و از همان زمان تهديد آمريكا عليه ايران شكل گرفت.

رشيد ادامه داد: از زمان حادثه 11 سپتامبر و به طور مشخص در سال 82 كه آمريكا به عراق حمله كرد، تهديد آمريكا عليه ايران به شكل جدي‌تري مطرح شد و آنها پيش‌زمينه‌هاي لازم براي جنگ از جمله زمين، امكانات، تجهيزات و موقعيت را فراهم كردند و به دنبال اين هستند كه در داخل ايران ثبات، همدلي و وحدت را نبينند، ولي زماني كه رهبري قاطع و شجاع و همچنين نيروهاي مسلح متحد، مقتدر و ملتي هوشيار و آگاه را مي‌بينند، نمي‌توانند اقدامي عليه ما انجام دهند.

جانشين فرمانده ستاد كل نيروهاي مسلح، دكترين آمريكايي‌ها را دكترين عمليات پييش‌دستانه و طرح خاورميانه بزرگ دانست و افزود: آمريكايي‌ها پيش‌بيني مي‌كردند با حمله به عراق و سقوط صدام يك شوك در خاورميانه ايجاد شود. مساله اصلي آمريكايي‌ها بيش از تهاجم به عراق و افغانستان،‌ ايران بود و حمله نظامي به اين دو كشور به منظور ترساندن ايران انجام شد. ولي پس از اقدامات آمريكا در افغانستان و نيز سقوط صدام، جمهوري اسلامي ايران به يك برتري ويژه ژئوپليتيك در منطقه دست يافت.

وي در ادامه توانايي ايران در پاسخ قاطع به دشمن و نيز راه‌برد بازدارندگي فعال ايران را به عنوان دو عامل بازدارنده تهاجم آمريكا به جمهوري اسلامي ايران برشمرد و با بيان اين سوال كه تا كجا بايد ايستاد؟ عنوان كرد: به تعبير مقام معظم رهبري در مقابل چنين دشمني كه اصل وجود تو را هدف قرار داده است عقب‌نشيني معنا ندارد و ايستادگي و مقاومت در برابر او پيروزي است.

رشيد همچنين تاكيد كرد: ارتش جمهوري اسلامي ايران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با حركات غيرقابل پيش‌بيني و تاكتيك‌هاي مبتكرانه مي‌توانند آنچنان ضربات مهلكي بر آمريكا وارد كنند تا براي هميشه تكليف ما با آمريكا روشن شود. اگر آمريكا در محاسبه اشتباه كند، تكليفش براي ايران مشخص مي‌شود.

وي استراتژي آمريكا در طرح خاورميانه بزرگ را شكست‌خورده دانست و گفت: جايگاه انقلاب اسلامي ايران در جهان، به ويژه دربيداري جهان اسلام تاثير بسزايي داشته است.

رشيد اضافه كرد: روش مواجهه با تجربه جنگ و ضرورت‌هاي آينده بسيار حائز اهميت است؛ چراكه جنگ امري پويا، خلاق و سيال است كه بر اين اساس بايد با رويكرد نظامي استراتژيك، جنگ را مورد بازخواني قرار دهيم.

انتهاي پيام
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 294]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن