تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس حريم خدا را حفظ كند، حرمتش حفظ مى‏شود و هر كس خدا را اطاعت كند، اطاعت مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814677893




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شركت صنايع چوب و كاغذ مازندران با كمبود چوب مواجه است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: شركت صنايع چوب و كاغذ مازندران با كمبود چوب مواجه است
داخلي. اقتصادي. زراعت چوب. صنايع. مازندران.

مديرعامل شركت صنايع چوب و كاغذ مازندران نياز اين شركت به چوب را حياتي دانست و گفت : اين شركت با كمبود شديد چوب مواحه بوده و از زراعت چوب به طور جدي حمايت مي‌كند.

"احمد عرب زاده" روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌هاي گروهي درساري افزود: شركت چوب و كاغذ مازندران سالانه به افزون بر ‪ ۴۰۰‬هزار مترمكعب چوب نياز دارد تا بتواند ‪ ۱۲۰‬هزار تن انواع كاغذ توليد كند.

وي با بيان اينكه حدود ‪ ۲۰۰‬هزار هكتار از جنگل‌هاي منطقه ساري دراختيار اين كارخانه است تصريح كرد: امروز بحث زراعت چوب و استفاده از بازيافت كاغذ در دنيا مطرح است كه ايران به اين دو بخش كمتر توجه داشته‌است.

وي با بيان اينكه با بحران شديد كمبود چوب مواجه هستيم گفت: اين شركت كاملا صنعتي است و در راستاي مدرن شدن و افزايش توليد بايد فعاليت كند اما براي تامين چوب به عنوان مواد اوليه تنها بخشي از جنگل‌هاي شمال را در اختيار دارد كه از آن به صورت كارشناسي برداشت كرده و نيز به احياي مجدد اين جنگلها مي‌پردازد.

عرب زاده گفت: اكنون شركت‌هاي چوب و كاغذ دنيا با ظرفيت افزون بر يك ميليون تن كار مي‌كنند اما اين شركت اكنون با ظرفيت اسمي ‪ ۱۶۰‬هزار تن فعال است كه بر اساس برنامه پنج سال به ‪ ۴۵۰‬هزارتن افزايش خواهد يافت.

وي به پروژه‌هاي در دست اجرا شركت صنايع چوب و كاغذ مازندران اشاره كرد و گفت: پروژه " مركب زدايي كاغذهاي بازيافتي " با ظرفيت ‪ ۱۲۵‬هزارتن ، طرح استفاده از پسماند و توليد كود سولفوره و پروژه احداث نيرگاه برق از طرح‌هاي مهم اين شركت است.

وي مقدار سرمايه مورد نياز براي اجراي كامل اين پروژه هارا ‪ ۷۵۰‬ميليارد ريال اعلام كرد و گفت: طرح جمع آوري و بسته بندي كاغذهاي بازيافتي نيز در كل كشور با همكاري اين شركت در حال بررسي است.

عرب زاده‌باتاكيد براينكه تامين چوب مورد نياز كارخانه‌ازجنگل‌ها غيرممكن است ، گفت : اين كارخانه از سال ‪ ۷۵‬براي تامين چوب مورد نيازش اقدام به كشت چوب در اراضي شيبدار و كم بازده حاشيه كارخانه نموده است.

وي افزود:از سال ‪ ۷۵‬تاكنون در سطح دو هزار هكتار از اراضي منطقه زراعت چوب ( صنوبر) بعمل آمده است كه اين مساحت اكنون به چهارهزارو ‪ ۸۰۰‬هكتار رسده است .

وي به محدوديت‌هاي چوب‌هاي وارداتي و بالا بودن قيمت آن اشاره كرد و گفت :
بايد به سمت تامين چوب در داخل باشيم‌و به نظر من با توجه به ظرفيت بالاي جنگل‌هاي شمال با مديريت صحيح و بدون تعارف مي‌توانيم اين مشكل را حل كنيم.

عرب زاده گفت: اكنون مجريان برداشت‌كنندگان چوب باكار كارشناسي‌در توليد و احيا جنگل بدون هر گونه مشكلي فعاليت مي‌كنند اما برخي از افراد غير از مجريان شناخته شده علاوه بر برداشت غير مجاز جنگل را تخريب و از بين نيز مي برند.

مدير عامل شركت صنايع چوب و كاغذ مازندران گفت:اين شركت ازمسوولان استان خواست تا زمين‌هاي بايرو غير بازده‌ملي را به صورت اجاره ‪ ۳۰‬ساله‌در اختيار شركت قرار بدهند به طوريكه در اين راستا چهار ماه پيش مقرر شد تا كميته اي شكل بگيرد اما هنوز اين اتفاق نيفتاد.

عرب زاده ضمن انتقاد از عدم همكاري با اين شركت ،تصريح كرد: مسوولان منطقه بايد شجاعت داشته باشند و دراين راستا ازكارقانوني هراس نكنند.

وي در بخش ديگري از واردات بي‌رويه كاغذ به كشور انتقاد كرد و گفت:
متاسفانه دست‌هايي در كار است كه كاغذ توليد داخل را خريداري نكرده و كاغذهاي وارداتي چين را مي‌خرند.

مدير عامل شركت چوب و كاغذ مازندران از‪۱۵‬فقره آتش سوزي درارديبهشت ماه سالجاري در جنگلهاي تحت پوشش اين شركت خبر داد و گفت: حدود ‪ ۱۰‬هكتار از جنگلهاي منطقه سوخت.

وي همچنين از خسارت ‪ ۱۰‬ميليارد ريالي شركت صنايع چوب و كاغذ مازندران ناشي از سرما و كاهش سوخت در سال قبل خبر داد.

شركت صنايع چوب و كاغذ مازندران با هدف توليد سالانه ‪ ۱۷۵‬هزار تن انواع كاغذ روزنامه، چاپ تحرير و مقواي كنگره‌اي درسال ‪ ۷۶‬راه‌اندازي شد.ك/‪۳‬ ‪۴۰۲/۲۵۸۵/۵۰۶‬
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 248]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن