تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814668966




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير نيرو: خاموشي‌ها در صورت عدم صرفه جويي ادامه خواهد داشت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون وزير نيرو: خاموشي‌ها در صورت عدم صرفه جويي ادامه خواهد داشت
خبرگزاري فارس: معاون وزير نيرو در امور انرژي و برق گفت: خاموشي‌هاي اخير برق در كشور بخاطر حفظ پايداري شبكه برق انجام شد و چنانچه مشتركان صرفه‌جويي برق انجام ندهند باز هم خاموشي‌ها ادامه خواهد داشت.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، محمد احمديان با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران افزود: كاهش 4 هزار مگاواتي توليد انرژي برق توسط نيروگاه‌هاي برق آبي و برخي مشكلات فني در شبكه برق در طي چند روز اخير موجب شد تا خاموشي‌هاي برق بيشتر از پيش اتفاق بيفتد.
وي ادامه داد: خاموشي‌هاي برق در طي چند روز اخير براي حفظ پايداري شبكه سراسري برق ايجاد شد، بنابراين با رفع اين مشكلات در طي چند روز آينده احتمالا شبكه برق به حالت عادي خود بر خواهد گشت.
احمديان تصريح كرد: با توجه به كمبود توليد 4 هزار مگاوات برق از سوي نيروگاه‌هاي برق آبي شبكه برق همچنان وضعيت چندان مطمئني از لحاظ ذخيره برق ندارد بنابراين چنانچه مشتركان برق همان 10 درصد صرفه‌جويي هشدار داده شده را رعايت نكنند باز هم خاموشي برق خواهيم داشت.
وي با بيان اينكه علت اصلي مشكلات موجود كمبود توليد برق توسط نيروگاه‌هاي برق آبي است اظهار داشت: در شرايطي كه تراز توليد و مصرف منفي است و وضعيت شكننده‌اي دارد خروج يك نيروگاه به لحاظ اتفاقات پيش‌بيني نشده موجب كمبود برق در شبكه‌ شده و اين كمبود موجب خاموشي برق در نقاط مختلف مي‌شود.
معاون وزير نيرو در امور انرژي و برق افزود: يكي از اتفاقات چند روز اخير كه موجب شد تا روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاري خاموشي بيشتري در تهران اعمال شود سقوط 3 دكل برق بود كه تبادل برق بين جنوب و شمال شبكه سراسري برق را ايجاد مي‌كرد.

*برنامه‌ريزي خاموشي برق نداريم

احمديان در پاسخ به اينكه وزارت نيرو برنامه‌اي براي خاموشي‌هاي پيش‌بيني شده دارد يا خير اظهار داشت: ميزان كمبود برق براي فصل تابستان به گونه‌اي است كه مي‌توان با برنامه‌هاي مديريت مصرف وزارت نيرو اين فصل را به خوبي پشت سر گذاشت بنابراين وزارت نيرو برنامه‌اي از قبل تعيين شده براي خاموشي برق ندارد.
وي ادامه داد: اما اگر مثل چند روز اخير اتفاقي در شبكه‌ رخ دهد و ما با كمبود برق مواج شويم مجبور هستيم كه خاموشي را براي نقاط مختلف كشور اعمال كنيم.
وي تاكيد كرد: از مقطع كنوني تا اوايل شهريور ماه تراز توليد و مصرف برق به دليل كاهش توليد 4 هزار مگاوات نيروگاه‌هاي برق آبي منفي خواهد ماند بنابراين اگر اين تراز منفي با برنامه‌هاي اعمال شده و مصرف برق را كاهش دهد خاموشي نخواهيم داشت اما اگر چنين نشود شبكه به دليل كمبود برق با خاموشي مواجه خواهد شد.

*كاهش توليد نيروگاه‌هاي برقي آبي به يك پنجم

احمديان در خصوص كاهش توليد برق نيروگاه‌هاي برق آبي گفت: توليد برق نيروگاه‌هاي برق آبي كشور 5 هزار مگاوات ساعت است اما الان توليد انرژي در اين نيروگاه‌ها نسبت به سال گذشته يك پنجم كاهش يافته است.
وي تاكيد كرد: تلاش وزارت نيرو بر اين است كه شرايط به گونه‌اي باشد كه ناچار به اعمال خاموشي نشويم بنابراين برنامه‌هايي كه براي مديريت مصرف در نظر گرفته‌ايم اگر تا قبل از شروع فصل تابستان مشخص شد و نتيجه داد ما خاموشي برق نخواهيم داشت.

*اگر قرار شد خاموشي اعمال كنيم اعلام مي‌كنيم

احمديان گفت: وزارت نيرو اگر خواست برنامه خاموشي زمان‌بندي شده برق را اعمال كند حتما به مشتركان و عموم مردم از قبل اطلاع خواهد داد.
معاون وزير نيرو در امور انرژي و برق افزود: ميزان مصرف شبكه سراسري برق حدود 33 هزار و 500 مگاوات (در اوج مصرف) است و حدود 31 هزار و 500 مگاوات نيز در ساعات مياني روز است بنابراين با اين تفاصيل توليد برق با هزار مگاوات كمتر 32 هزار و 500 مگاوات است.
به گفته وي، كمبود اين هزار مگاوات بايد با هماهنگي صنايع و افت فركانس جبران شود.

*كل تلفات انرژي در شبكه برق 5/18 درصد

احمديان در خصوص ميزان كل تلفات انرژي در شبكه برق ايران گفت: كل تلفات انرژي در شبكه برق ايران در سال گذشته 5/18 درصد بود كه نسبت به سال قبل از آن يعني سال 85 حود 3/1 درصد كاهش داشته است.
وي افزود: دولت سعي دارد تا در 5 سال آينده اين كاهش تلفات را از 5/18 درصد به 12 درصد برساند.
وي گفت: تلفات برق يك پديده ذاتي بوده و در همه شبكه‌هاي برق وجود دارد و بايد اذعان كنم كه وجود پرت 5 درصد انرژي در شبكه انتقال و فوق توزيع يك عدد استاندارد است.
وي در خصوص الگوي مصرف برق در شهر تهران و ساير نقاط كشور گفت: در مناطق عادي كشور و در ماههاي غير گرم الگوي مصرف برق ماهانه 200 كيلو وات ساعت و در مناطق عادي و تهران در فصل تابستان 300 كيلووات ساعت است.
به گفته وي، الگوي مصرف برق در فصل غيرتابستان براي تهران 200 كيلووات ساعت است.
وي ادامه داد: الگوي مصرف براي استانهاي گرم مثل بندرعباس و بوشهر ماهانه 3000 كيلووات ساعت و براي قم 500 كيلووات ساعت است.

*واردات 550 مگاوات برق و درخواست براي واردات بيشتر

احمديان در خصوص واردات برق به كشور گفت:هر سال در فصل تابستان نوع تبادل برق ايران با كشورهاي همسايه اين گونه است كه در فصل تابستان از كشورهاي تركمنستان ،آذربايجان و ارمنستان دريافت كننده هستيم.
وي ادامه داد:از كشورهاي ياد شده درخواست كرده ايم كه بدانيم مي توانيم امسال برق بيشتري از آنها دريافت كنيم كه تا حالا از اين كشورها به ما اطلاعي در خصوص موافقت يا عدم موافقت نرسيده است.
به گفته وي، ما از كشورهاي همسايه 550 مگاوات برق وارد مي كنيم.
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 282]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن