تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816295519




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طرح جامع خريد و فروش محصولات كشاورزي اجرا مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: طرح جامع خريد و فروش محصولات كشاورزي اجرا مي‌شود
اقتصاد. جهاد كشاورزي. كشاورزي
رييس هيات مديره و مديرعامل سازمان مركزي تعاون روستايي كشور از اجراي طرح جامع خريد و فروش محصولات و فرآورده‌هاي كشاورزي در سال جاري خبر داد.

محمدعلي شم آبادي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: براساس اين طرح افزون بر محصولات كشاورزي، فرآورده‌هاي اين محصولات نيز زير پوشش طرح خريد توافقي قرار مي‌گيرد.

به گفته وي، شوراي سياستگذاري اين طرح با رياست وزير جهاد كشاورزي و عضويت پنج نفر از معاونان و مديران كل اين وزارتخانه و نيز هفت نفر از مديران عامل تشكل‌ها و اتحاديه‌هاي مركزي و سراسري تشكيل شده است.

وي ويژگي مهم طرح يادشده را محوريت تشكلهاي سراسري در سياستگذاري و اجراي اين طرح اعلام كرد و گفت: امسال ‪ ۲‬ميليون و ‪ ۳۵۰‬هزار تن محصولات كشاورزي در قالب طرح خريد توافقي از توليدكنندگان بخش كشاورزي خريداري مي شود.

وي از تخم مرغ و گوشت قرمز به عنوان محصولات جديدي نام برد كه در سال جاري زير پوشش طرح خريد توافقي قرار مي‌گيرند.

شم آبادي افزود: همچنين مجريان اين طرح آمادگي خود را براي خريد توافقي محصولات آبزي به سازمان شيلات ايران اعلام كرده اند.

وي تصريح كرد: در سال گذشته حدود يك ميليون و ‪ ۲۰۰‬هزار تن از مجموع ‪ ۱۰۰‬ميليون تن محصولات توليدي بخش كشاورزي در قالب طرح خريد توافقي از توليدكنندگان اين بخش خريداري و در بازار عرضه شد ضمن آنكه ‪ ۱۰‬درصد از اين ميزان نيز به خارج از كشور صادر شد.

وي با بيان آنكه دولت در اجراي اين طرح نقش هدايتي، حمايتي و نظارتي ايفا مي‌كند، از پيشنهاد وزارت جهاد كشاورزي به دولت براي پرداخت يك تريليون ريال كمك فني و اعتباري به منظور ارايه تسهيلات ارزان قيمت به تشكلها به عنوان مجريان اين طرح خبر داد.

به گفته مديرعامل سازمان مركزي تعاون روستايي كشور، دولت بايد از شبكه تعاون روستايي و كشاورزي حمايت كند تا اين شبكه از توان رقابت در بازارهاي داخلي و خارجي برخوردار شود.

وي همچنين با اشاره به وضعيت خشكسالي و بحران مواد غذايي در جهان، از جو، ذرت، دانه‌هاي روغني و گندم به عنوان محصولاتي نام برد كه در حوزه خريدهاي توافقي مورد تاكيد مسئولان است.

وي ابراز اميدواري كرد: با واگذاري خريد توافقي به تشكلهاي تعاون روستايي و كشاورزي، تمام امور مربوط به بخش كشاورزي و توسعه روستايي نيز بتدريج در راستاي اجراي سياستهاي كلي اصل ‪ ۴۴‬به اين تشكلها واگذار شود.

شم آبادي تصريح كرد: هدف اصلي وزارت جهاد كشاورزي قرار دادن تشكلها به عنوان محور توسعه پايدار بخش كشاورزي است و چشم انداز و برنامه اساسي اين وزارتخانه نيز حول اين محور قرار دارد.

مديرعامل سازمان مركزي تعاون روستايي كشور در ادامه از اجراي ‪۲۰۵‬ پروژه مربوط به صنايع تبديلي و تكميلي بخش كشاورزي توسط شبكه تعاون روستايي و كشاورزي خبر داد و گفت: اجراي اين پروژه‌ها كه از سال گذشته آغاز شده تاكنون به طور متوسط ‪ ۴۰‬درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.

وي ساماندهي سامانه حمل و نقل محصولات كشاورزي و واحدهاي اعتباري را از ديگر برنامه‌هاي سازمان تعاون روستايي در حوزه شركت‌هاي تعاوني و اتحاديه‌هاي روستايي و كشاورزي برشمرد و افزود: پيش بيني مي‌شود با اجراي برنامه‌هاي موجود، تا سه سال آينده ‪ ۱۰۲‬هزار فرصت شغلي مستقيم در شبكه تعاونيهاي روستايي و كشاورزي ايجاد شود.

شم آبادي برگزاري همايش بزرگ اعضاي شركتهاي تعاوني روستايي و كشاورزي را از برنامه‌هاي سازمان مركزي تعاون روستايي كشور در هفته جهاد كشاورزي امسال نام برد و اظهار داشت: اين همايش شش هزار نفره روز ‪ ۲۱‬خردادماه جاري همزمان با آغاز هفته جهاد كشاورزي در مصلي بزرگ تهران برگزار خواهد شد.

به گفته وي، در اين همايش سهام به روز شده شركتهاي تعاوني يادشده به صورت نمادين به چهار نفر از اعضاي اين شركتها اعطا خواهد شد.

وي تصريح كرد: در ارزشگذاري مجدد سهام شركتهاي تعاوني روستايي و كشاورزي كه به مدت ‪ ۲‬دهه مورد غفلت قرار گرفته بود، ارزش سهام سه هزار شركت بررسي شده به طور متوسط از ‪ ۵۰۰‬درصد رشد برخوردار شده است.

وي ساماندهي و مهندسي مجدد تشكلهاي تعاوني روستايي و كشاورزي را از ديگر فعاليتهاي سازمان مركزي تعاون روستايي از آغاز بكار دولت نهم تاكنون اعلام كرد و گفت: اين طرح در سه سال گذشته به عنوان يكي از طرحهاي مهم اين سازمان براي اصلاح ساختار مديريتي شركتهاي تعاوني روستايي و كشاورزي مطرح بوده و تاكنون نزديك به سه هزار شركت مشمول ارزشگذاري و مهندسي مجدد شده اند.

وي افزود: امسال نيز يكهزار و ‪ ۵۰۰‬شركت تعاوني روستايي و كشاورزي زير پوشش اين طرح قرار خواهند گرفت.

شم آبادي مجموع شركتهاي تعاوني روستايي و كشاورزي را شش هزار و ‪۵۰۰‬ شركت عنوان كرد.

وي در ادامه خريد ‪ ۵۵‬هزار تن برگ سبز چاي و تحويل آن به كارخانه ها، خريد ‪ ۴۰‬هزار تن پياز مازاد كشاورزان و ابلاغ خريد سيب زميني در استانهاي فارس و گلستان را از فعاليتهاي سازمان مركزي تعاون روستايي در سال جاري در حوزه خريدهاي تضميني برشمرد و گفت: خريد تضميني محصولات كشاورزي همچنان به صورت منطقي ادامه خواهد داشت.

وي در پايان از اختصاص يك كميته از كميته‌هاي تدوين برنامه پنجم توسعه كشور در حوزه كشاورزي به تعاون روستايي خبر داد.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 415]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن