تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813261933




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي نوين به ظرفيت تعاونيهاي روستاي و كشاورزي فارس ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نگاهي نوين به ظرفيت تعاونيهاي روستاي و كشاورزي فارس ضروري است
شيراز - خبرگزاري مهر: رئيس سازمان تعاون روستايي استان فارس خواستار اعمال نگاهي نو و شكوفا به ظرفيتهاي تعاوني هاي روستاي و كشاورزي استان شد.

به گزارش خبرنگار مهر در شيراز، محمد تقي مقامي ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: شركتهاي تعاوني روستايي ابزاري شايسته در حوزه كلان اقتصاد، سياست و اقتدار ملي هستند و وظيفه سازمان تعاون روستايي در ركن دولتي خود به عنوان بازوي قدرتمند دولت حمايت و نظارت بر اين تشكلها است.

وي از نهادينه كردن فرهنگ جهادي و تعاون، جوانگرايي ، تخصص گرايي مديران جديد به عنوان ركني از منابع انساني، در اختيار داشتن بازار سرمايه، فضاي فيزيكي، پشتيباني قانوني و مردمي بودن به عنوان شروط تحقق اهداف تعاوني هاي روستايي ياد كرد.

رئيس سازمان تعاون روستايي استان فارس همچنين با اشاره به مديريت واحد روستاها گفت: در شهرها با محوريت شهرداري ها به عنوان زير مجموعه وزارت كشور، مديريت واحد شهري وجود دارد اما در روستاها اين خلا مشاهده مي شود و هم اكنون بيش از هر زماني به مديريت واحد روستاها احساس نياز مي شود.

اين مسئول خاطرنشان كرد: در اين زمينه جهاد كشاورزي مي تواند محور هماهنگي شده و با كمك و ياري جهادگران جهاد كشاورزي و جهاد گران حاضر در تعاون روستايي سياستهاي خود را عملي كند .

مقامي در اين راستا قرار نگرفتن تعاوني هاي روستايي در جايگاه اصلي خود و عدم ايفا نقش محوري را از علل عمده نابساماني چرخه توليد در اين حوزه دانست و افزود: هم اكنون چرخه توليد، توزيع و مصرف ، گسيخته و قطعه قطعه شده و شاهرگ آنها همچون نبض حياتي در اختيار افرادي خاص است و اين واسطه ها هر كدام براي خود شرايطي درست كرده كه هم از گران شدن محصولات و هم از ارزان شدن آنها منتفع مي شوند و در اين وضعيت نصيب كشاورز زحمت كش و مصرف كننده چيزي جز سردرگمي و ضرر نيست.

وي گفت: ايجاد فروشگاه هاي تعاوني مصرف در شهرها و روستاها به عنوان شبكه فروشگاهي عرضه مستقيم توليدات كشاورزي يكي از تحولات بوده كه به واسطه آن به مرور آرزوي ديرينه از توليد به مصرف محصولات كشاورزي تحقق مي يابد و هم اكنون به طور جدي در پي توانمد سازي تعاوني ها و به دست گرفتن همه امور توليد، فرآوري، بازار، نظام توزيع و قيمت گذاري هستيم.

مدير تعاون روستايي فارس ادامه داد: در شرايط به هم ريختگي نظام توليد، توليد كننده محكوم به توليد و مصرف كننده هم محكوم به مصرف است و اگر اين مجموعه ها همچون چرخ دنده هاي يك كارخانه با هم هماهنگ بوده و كار كنند سود مناسب نيز حاصل آنها مي شود اما وقتي گلوگاه هاي اصلي در اختيار واسطه هاي سرمايه دار و كارخانه دار باشد توليد كننده و مصرف كننده دچار مشكلات زيادي مي شوند.

مقامي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به طرح جامع خريد و فروش محصولات كشاورزي نيز گفت: با مشاركت تشكل هاي سراسري تعاوني هاي روستايي و كشاورزي، طرح جامع خريد و فروش محصولات و فرآورده هاي كشاورزي اجرا شد.

وي افزود: در اين طرح كشاورزان با مشكلات كمتري روبرو بوده و محصولات بي واسطه به دست مصرف كننده مي رسد ضمن اينكه در سال قبل استان فارس 96 هزار تن خريد توافقي داشته و در برنامه امسال برنامه ريزي بيش از 120 هزار تن شده است.

مدير تعاون روستايي فارس با بيان اينكه براساس اين طرح افزون بر محصولات كشاورزي، فرآورده هاي اين محصولات نيز زير پوشش طرح قرار مي گيرند افزود: يكي از ويژگي هاي مهم اين طرح محوريت تشكلهاي تعاوني روستايي در سياستگذاري و اجراي طرح بوده كه تاثيرات مناسبي را در اين بخش برجاي خواهد گذاشت.

مقامي تصريح كرد: در اين طرح تخم مرغ و گوشت قرمز از جمله محصولاتي است كه به مرور در سال جاري زير پوشش خريد توافقي قرار مي گيرند و هم اكنون جو، ذرت، دانه هاي روغني و گندم به عنوان محصولات حوزه خريداري توافقي به شمار مي آيند.
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 362]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن