تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805691296




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*از آخرين نطق رييس سني مجلس هشتم تا اولين نطق لاريجاني در جايگاه رياست* گزارش كامل ايسنا از روند انتخاب هيات رييسه موقت مجلس هشتم تا مراسم تحليف


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *از آخرين نطق رييس سني مجلس هشتم تا اولين نطق لاريجاني در جايگاه رياست* گزارش كامل ايسنا از روند انتخاب هيات رييسه موقت مجلس هشتم تا مراسم تحليف


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

جلسه علني امروز مجلس شوراي اسلامي كه در حقيقت اولين جلسه دوره هشتم مجلس پس از جلسه افتتاحيه محسوب مي‌شود، قرار بود ساعت 10 تا 12 تشكيل شود، ولي در تصميمي ديگر ساعت برگزاري به 8 تا 10 تغيير كرد.

به گزارش خبرنگار پارلماني دانشجويان ايران(ايسنا)، در ابتداي اين جلسه، انتخاب هيات رييسه موقت و مراسم تحليف به عنوان دستور كار اعلام شد.

حجت‌الاسلام محمدتقي رهبر به عنوان رييس سني مجلس هشتم در نطق قبل از دستور خود با اشاره به رواياتي از امام جعفر صادق(ع) گفت: پيام امام صادق(ع) در آغاز كار بايد سرمايه معنوي ما باشد.

وي افزود: امام صادق(ع) فرمودند اگر مردم فضيلت و جايگاه معرفت الله و انس با حق و لذت عبوديت را مي‌دانستند، به آنچه دشمنان خدا در اختيار دارند، چشم نمي‌دوختند و حسرت آن را نمي‌خوردند، اين زيبايي‌هاي دنيا مي‌تواند مال، ساختمان، مقام، ‌شهرت و چهره‌هاي مختلف دنيا باشد.

نماينده اصفهان با اشاره به اين حديث از امام صادق(ع)، كه اگر دلي از نور معرفت روشن شد و صفا ديد، چشم به زخارف و زيبايي‌هاي دنيا نمي‌دوزد، تصريح كرد: به فرموده ايشان دنيا در نظر اين افراد ناچيزتر از آن خاكي است كه بر روي آن پا مي‌گذارند.

وي تصريح كرد: اين افراد به معرفت خداوند متنعم بودند و از معرفت و عبوديت و انس با خدا لذت مي‌برند، مانند كسي كه در بوستان بهشت قدم مي‌زند، يعني بهشت را در همين دنيا با خود دارند.

رهبر با بيان اين‌كه معرفت خدا وسيله انس از هر وحشتي است، ادامه داد: معرفت خدا دواي همه دردها و جبران كننده همه ضعف‌ها و كاستي‌هاست.

رييس سني مجلس هشتم در پايان گفت: هم از خداي تبارك و تعالي مي‌خواهيم كه روح معرفت و لذت عبوديت را به ما بدهد و هم از همكاران خود مي‌خواهم كه به محتواي اين پيام امام صادق(ع)، هميشه توجه داشته باشند و در خدمت خدا،‌ دين و مردم لذت خود را در اين مساله بدانيم كه اين هم جزيي از عبادت است.

*در ادامه رهبر رييس سني مجلس گفت: آقاي رضايي تذكر داده كه روز گذشته بعضي از همكاران غير هيات رييسه‌اي، در مورد دستور جلسه مطلبي گفتند كه خلاف آيين‌نامه است.

*انتخاب اعضاي هيات رييسه موقت مجلس هشتم دستور بعدي منتخبان در جلسه امروز بود كه ابتدا براي انتخاب رييس موقت راي‌گيري شد، و علي لاريجاني تنها كانديداي رياست بود، كه از ميان 263 راي ماخوذه با 232 راي انتخاب شد. پس از انتخاب لاريجاني به عنوان رييس موقت، نمايندگان به جايگاه لاريجاني مراجعه كرده و اين انتخاب را به وي تبريك گفتند.

در ادامه انتخابات نواب رييس انجام و از 264 راي ماخوذه، محمدحسن ابوترابي‌فرد با 223 راي به عنوان نايب رييس اول و محمدرضا باهنر با 167 راي به عنوان نايب رييس دوم هيات رييسه موقت تعيين شد.اين در حالي است كه تنها باهنر و ابوترابي‌فرد كانديداي نواب رييس موقت بودند.

پس از انتخاب رييس و نواب، 6 منشي و سه كارپرداز هيات رييسه موقت مجلس هشتم نيز انتخاب شدند.

به گزارش ايسنا، حسن غفوري‌فرد با 206 راي، حميدرضا حاجي‌بابايي با 179 راي، محمدرضا ميرتاج‌الديني با 174 راي، جهانبخش محبي‌نيا با 165 راي، موسي قرباني با 161 راي و محمد‌حسين نژادفلاح با 150 راي به عنوان منشيان هيات رئيسه موقت مجلس هشتم انتخاب شدند.

محمد آشوري نيز با 203 راي، احمد ناطق‌نوري با 194 راي و احمد مهدوي‌ابهري با 167 راي به عنوان سه كارپرداز مجلس انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار ايسنا، پس از مشخص شدن رييس، ‌نواب رييس، ‌منشي‌ها و كارپردازان هيات رييسه موقت مجلس هشتم، مراسم تحليف هيات رييسه موقت برگزار شد و اعضاي هيات رييسه موقت مجلس سوگند ياد كردند كه آيين نامه داخلي مجلس را با بي‏طرفي رعايت كنند.

متن سوگند نامه هيات رييسه موقت به شرح زير است:

"من به عنوان عضو هيات رييسه موقت مجلس شوراي اسلامي، در برابر قرآن مجيد به خداوند قادر متعال سوگند ياد مي‏كنم كه حداكثر توان خود را براي اجراي آيين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي با مراعات بي‏طرفي كامل در انجام وظايف به كار گيرم و از هرگونه اقدام مخالف آيين‏نامه اجتناب نمايم."

پس از اين‌كه اعضاي هيات رييسه موقت مراسم تحليف را به جا آوردند، لاريجاني به عنوان رييس موقت نطق كرد، و ادامه نحوه برگزاري جلسات مجلس و شعب بررسي اعتبارنامه‌ها را ظرف چند روز آينده براي نمايندگان تشريح كرد و پس از آن زنگ پايان جلسه علني امروز را به صدا درآورد.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 368]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن