تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817646205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جايگاه مفاهيم ديني در موج نو سينماي ايران / 19 مهران رجبي:توجه به دين در سينماي ايران در واقع توجه به قرآن است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: جايگاه مفاهيم ديني در موج نو سينماي ايران / 19 مهران رجبي:توجه به دين در سينماي ايران در واقع توجه به قرآن است
گروه هنر: توجه به دين در حقيقت نظر به قرآن است بنابراين اگر ما در موج نو سينما توجه به دين را مي‌بينيم نبايد آن را متمايز از توجه به قرآن بدانيم.
«مهران رجبي» بازيگر سينما در گفت‌و‌گو با خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) گفت: بيش از صد سال از عمر سينماي ايران مي‌گذرد، اما آنچه مسلم است با وجود گذشت سال‌ها هنوز رشدي مؤثر و قابل توجه در اين هنر شاهد نبوده‌ايم. سال‌هاي آغازين سينما را نمي‌توان آنچنان كه بايد جدي گرفت، چون با تولد و رشد سريع موجودي به نام فيلم‌فارسي سينما در همان سال‌هاي اول تولد راه قهقرا را در پيش گرفته بود.

وي افزود: در سال‌هايي كه سينماي ايران زير سيطره فيلم‌فارسي بود، موجي نو در سينما شكل گرفت كه مفاهيم اجتماعي را با شكلي جديد مورد توجه قرار داد، البته در اينگونه پرداخت‌ها رگه‌هاي ديني نيز مي‌توان مشاهده كرد اما هيچگاه آن رويكرد در سينماي قبل انقلاب جدي گرفته نشد.

اين بازيگر اضافه كرد: پبروزي انقلاب اسلامي راه توليد فيلم‌فارسي را مسدود كرد، هرچند كه امروزه فيلم‌فارسي به شكل ديگر و در كسوتي جديد و با كارگرداناني ديگر بازگشته است، اما حداقل مي‌توان گفت كه بعد از انقلاب فضا براي رشد سينماگران بااستعداد ايراني نيز باز شد.

رجبي در اين بحث به تحليل سينماي بعد از انقلاب پرداخت و تصريح كرد: «مفاهيم ديني را در سينماي ايران مي‌توان در چند موج گوناگون ارزيابي كرد كه هر كدام در برهه‌اي از زمان به شكلي متفاوت مورد توجه قرار گرفت.

در سال‌هاي اول انقلاب نگاه به دين بيشتر شكلي انقلابي داشت، زيرا فيلمسازان موج نو تحت‌تاثير انقلاب شكوهمند اسلامي مفاهيم ديني را به شكلي حماسي و انقلابي مورد توجه قرار مي‌دادند.»

بازيگر فيلم «قاعده بازي» ادامه داد: جنگ تحميلي نيز در ادامه تاريخ انقلاب زمينه‌ساز موجي ديگر در سينما شد كه به مفاهيم ديني در قالب‌هاي رايج خود توجه مي‌كرد تا بتواند در مخاطب آن زمان تاثيرگذار باشد كه ژانر دفاع مقدس را مي‌توان زاييده آن سال‌ها دانست.

وي تاكيد كرد: با گذشت زمان گرايشات ديني در سينما بيشتر رنگي فلسفي به خود گرفت كه در آن مي‌توان نشانه‌هايي از عرفان را مشاهده كرد، اما متاسفانه همانطور كه در توضيحات اوليه خود گفتم در زمان حال دوباره موجي در سينما شكل گرفته كه آثار را به سمت فيلم‌فارسي سوق مي‌دهد.

خبرنگار ايكنا در اين قسمت گفت‌و‌گو از اين بازيگر سوال كرد كه آيا قرآن نيز همانند مفاهيم ديني در موج‌هاي سينمايي كه از آنها نام برديد داراي جايگاهي تعريف شده است؟

رجبي در جواب سوال پاياني گفت: از سوال شما تعجب مي‌كنم. مگر شما فرقي بين دين و قرآن متصور هستيد، زيرا به عقيده من هر چه كه در اسلام بدان توجه شده در قرآن نيز مورد نظر است، بنابراين من فرقي بين اين دو نام نمي‌توانم تصور كنم.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 230]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن