تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بسم اللّه‏ را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مى‏كنند و آن شفاى هر در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814216591




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون توسعه و برنامه‌ريزي شركت بورس:شاخص‌هاي جديد در انتظار سامانه جديد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: معاون توسعه و برنامه‌ريزي شركت بورس:شاخص‌هاي جديد در انتظار سامانه جديد
گروه بورس - به دنبال اعلام شركت بورس درخصوص راه‌اندازي بازار اول و بازار دوم در بورس و ضرورت ايجاد تغييرات در نحوه محاسبه شاخص‌هاي معاملاتي، مراحل بررسي و طراحي شاخص‌هاي جديد توسط كارشناسان شركت بورس آغاز شد. به گفته معاون توسعه و برنامه‌ريزي شركت بورس، محاسبه شاخص‌هاي جديد مستلزم راه‌اندازي سامانه جديد معاملاتي است.
سنگينيان همچنين از ارائه پيشنهاداتي به سازمان بورس درخصوص طراحي شاخص بازار دوم و شاخص‌هاي جديد بخشي و انتخابي خبر داد.
وي در گفت‌و‌گو با ايسنا گفت: طراحي شاخص در بازار اول مشكلي ندارد؛ زيرا دراين بازار نيز تابلوي اصلي و فرعي وجود داشته و تنها طبقه‌بندي شركت‌ها در آن تغيير مي‌يابد؛ ولي براي بازار دوم به طراحي شاخص جديد نياز است كه تاكنون اين كار صورت نگرفته است.
سنگينيان با بيان اينكه نحوه محاسبه شاخص هيچ تغييري نكرده است پيش‌بيني كرد با راه‌اندازي سيستم جديد معاملاتي شاخص‌هاي جديد محاسبه مي‌شود. وي از معرفي چند شاخص جديد به بازار خبرداد و با بيان اينكه اين شاخص‌ها بخشي و انتخابي هستند توضيح داد: مطالعات طراحي اين شاخص‌ها اتخاذ شده و بايد‌ دلايل توجيهي آن به سازمان بورس پيشنهاد شود و سازمان شاخص‌ها را بررسي كرده و در صورت نياز در شورا تصويب مي‌شود.
معاون توسعه و برنامه‌ريزي شركت بورس با بيان اينكه پيشنهادات مربوط به شاخص‌ بازار دوم و شاخص‌هاي جديد در حال ارائه به سازمان است يادآور شد: در شاخص‌هاي تابلوي اصلي و فرعي همه شركت‌هاي تابلو مورد محاسبه قرار مي‌گرفت در حاليكه با معرفي شاخص‌هاي انتخابي به عنوان مثال 30 شركت بزرگ‌تر از تابلوي اول و يا 30 شركت بزرگ‌تر از بازار دوم در حال مطالعه است كه احتمال دارد برخي از اين شاخص‌ها بر مبناي سهام شناور آزاد بوده و اصلاحاتي هم در آن انجام شود. وي خاطرنشان كرد: بعد از مطالعه و بررسي لازم، پيشنهادات مورد نظر به سازمان بورس ارسال خواهد شد.
سنگينيان، به عدم تاثير دسته‌بندي بازار روي شاخص‌ اشاره و با بيان اينكه دسته‌بندي، تفكيك بازار به فرصت‌ها و ريسك‌هاي متنوع است افزود: زيرا هر بازار بازده انتظاري و ريسك متفاوتي داشته و شركت‌هايي بزرگ‌تر و كوچكتر از لحاظ ريسك بازده با هم متفاوتند؛ بنابراين در اين دسته‌بندي تلاش اين است كه سرمايه‌گذاران را راهنمايي كرده تا براساس ريسك انتظاري و بازده انتظاري خود تصميم‌گيري كنند.
وي پيش‌بيني كرد: در بازار دوم، قواعد معاملاتي متفاوتي نسبت به بازار اول داشته و ممكن است در اين بازار آيين‌نامه متفاوت از بازار اول باشد.
معاون شركت بورس در توضيح اين مطلب گفت: طبقه‌بندي بازار براي سرمايه‌گذاران مختلف كه ريسك و بازده مختلفي را انتظار دارند صورت گرفته است، ولي اينكه در اين بازارها آيين‌نامه و روش‌هاي معاملاتي متفاوت دامنه نوسان يا حجم مبناي مختلف ايجاد مي‌شود، ممكن است در آينده اتفاق بيافتد، بنابراين بعد از انجام بررسي‌هاي لازم ممكن است براي اين بازارها قواعد معاملاتي متفاوت ايجاد شود.
وي در ادامه در مورد دستورالعمل‌ عرضه اوليه گفت: اين دستورالعمل تهيه و براي تصويب به هيات‌مديره شركت بورس ارسال شده است كه در حال بررسي در هيات‌مديره است. وي اضافه كرد: اين دستورالعمل‌ براساس گزارش توجيهي تهيه شده است كه طبق آن از يك روش تركيبي تثبيت سفارش و عرضه به قيمت ثابت استفاده مي‌كند و روش جديدي براي عرضه اول پيشنهاد مي‌دهد كه دلايل آن در گزارش توجيهي شركت توضيح داده شده است. وي در مورد ايجاد بازار مشتقه گفت: مطالعات ايجاد اين بازار آغاز شده و به دنبال مشاركت با مشاوران خارجي هستيم كه مذاكرات آن در حال انجام است. سنگينيان افزايش ساعت معاملاتي را مورد توجه قرار داد و ابراز كرد: گزارش توجيهي آن تهيه و ديدگاه‌هاي مثبت در نظر خواهي ارائه شده است كه براي تصميم‌گيري به هيات‌مديره ارسال خواهد شد.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 447]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن