تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804447235




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درپايان دوره هفتم اعلام شد؛عملكرد مركز پژوهشها در مجلس هفتم دوبرابر مجلس ششم / 2114 گزارش در طول4 سال


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: درپايان دوره هفتم اعلام شد؛عملكرد مركز پژوهشها در مجلس هفتم دوبرابر مجلس ششم / 2114 گزارش در طول4 سال
ميزان عملكرد كمي مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي در طول دوره فعاليت مجلس هفتم در مقايسه با مجلس ششم افزون بر دو برابر شده است.

به گزارش خبرگزاري مهر، مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي اعلام كرد: در طول فعاليت مجلس ششم يعني از نيمه دوم سال 1379 تا دو ماه اول سال 1383 در مركز پژوهشها جمعا 945 گزارش تهيه شده بود كه اين رقم در طول فعاليت مجلس هفتم ازخرداد ماه سال 1383 تا پايان دو ماهه اول سال 1387 به دو هزار و 114 گزارش رسيده است كه از مرز دو برابر نيز فراتر مي رود.

بر اساس اين گزارش، دفاتر مطالعات اقتصادي ، برنامه و بودجه، حقوقي، زيربنايي، سياسي و فرهنگي مركز پژوهشها در طول فعاليت مجلس ششم به ترتيب 213،97، 92، 261، 95 و 89 گزارش تهيه كرده بودند در حالي كه همين دفاتر در طول فعاليت مجلس هفتم به ترتيب 313 ، 239، 172، 322 ، 433 و 255 گزارش تهيه و ارائه كرده اند.

در اين ميان بيشترين رشد به فعاليت هاي معاونت پژوهشي مركز پژوهشها اختصاص دارد كه ميزان توليدات آن از 20 گزارش در طول مجلس ششم، با قريب به 10 برابر افزايش به 198 گزارش در طول فعاليت مجلس هفتم رسيده است.

طبق اين گزارش، دفاتر مطالعات اجتماعي و ارتباطات و فناوري هاي نوين مركز پژوهش ها نيز كه در طول فعاليت مجلس هفتم تاسيس شده اند، هر كدام به ترتيب 112 و 67 گزارش تهيه كرده اند.

از ميان گزارش هاي تهيه شده توسط مركز پژوهشها در طول فعاليت مجلس هفتم، 434 گزارش در ارتباط با طرحها و لوايح و 186 گزارش پيرامون لوايح بودجه بوده اند. همچنين 1496 گزارش موردي و 1338 پاسخ نيز به درخواست هاي نمايندگان ارائه شده كه در آمار ها ذكر نشده اند.

همچنين طي اين مدت كارشناسان مركز پژوهشها در 4549 جلسه كميسيونهاي تخصصي مجلس شركت كرده اند و در همين حال 1183 نشست تصصي نيز در مركز پژوهشهاي مجلس برگزار شده است.

از سوي ديگر از مجموع 150 طرح پژوهشي در دست اقدام مركز پژوهشها تاكنون 115 طرح به انجام رسيده و 35 طرح نيز در دست اجرا قرار دارند ضمن اينكه طي چهار سال گذشته 26 تفاهم نامه نيز توسط مركز پژوهش ها با بخشهاي مختلف به امضا رسيده است.

اين در حالي است كه مركز پژوهش ها به دليل سرعت عمل طرحهاي دو فوريتي كه در فواصل زماني كوتاه يك يا دو روز در مجلس مورد رسيدگي قرار مي گيرند، قادر به ارائه اظهارنظر كارشناسي پيرامون اين گونه طرحهاي دو فوريتي نبوده است.

گزارش مركز پژوهش ها همچنين حاكي است از خرداد ماه 1383 تا پايان ارديبهشت ماه 1387 جمعا 647 طرح و لايحه براي رسيدگي به دفاتر مطالعاتي مركز ارجاع شده اند كه بيشترين تعداد با 174 مورد به دفتر مطالعات حقوقي و كمترين آن با 5 مورد به دفتر جديدالتاسيس ارتباطات و فناوري هاي نوين اختصاص داشته است.

از نظر مطالعات موردي نيزكه جمعا 1496 مورد بوده و 455 گزارش آن صرفا به درخواست نمايندگان تهيه شده است، بيشترين تعداد با 399 مورد به فتر مطالعات سياسي و كمترين آنها با 43 مورد به دفتر مطالعات اجتماعي تعلق داشته است.

در زمينه پاسخ به درخواستهاي نمايندگان نيزكه جمعا 1338 مورد بوده، دفترمطالعات زيربنايي اين مركز با 365 پاسخ در مرتبه اول و پس از آن دفاتر مطالعات اقتصادي و اجتماعي به ترتيب با 225 و 173 مورد فعاليت در مقامهاي دوم و سوم قرار گرفته اند.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 240]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن