تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن از اندك خدا خشنود مى شود و بسيارش او را ناراحت نمى كند و منافق از اندك خدا نا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816746092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دين‌پژوه مراكشي: واكنش مقطعي، عامل تكرار اهانت به مقدسات اسلامي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: دين‌پژوه مراكشي: واكنش مقطعي، عامل تكرار اهانت به مقدسات اسلامي است
گروه بين‌الملل: موضع مسلمانان در برخورد با اقدام احزاب و گروه‌هاي افراطي غرب در توهين به مقدسات، بايد قاطعانه و قوي باشد؛ چراكه واكنش مقطعي و برآمده از احساسي، عامل تكرار اين بي‌حرمتي‌ها ‌است.
«يوسف كتاني»، رييس جمعيت امام «بخاري» و استاد علم حديث دانشگاه قرويين شهر «فاس» مراكش در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار گروه بين‌الملل خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) گفت: مسلمانان بايد با تكيه بر آداب، مناسك و شعاير اسلامي قاطعانه با موضوع توهين به مقدسات برخوردكنند.

وي در ادامه از سران كشورهاي اسلامي خواست كه روابط اقتصادي خود را با تمامي جوامع موهن به مقدسات قطع‌كنند.

توهين به مقدسات؛ تكرار حملات صليبي

وي افزود: هدف غربي‌ها از اهانت به مقدسات اسلامي را ضعيف جلوه‌دادن دامنه نفوذ و قدرت اسلام و مخدوش‌كردن چهره نبي اكرم(ص) عنوان كرد.

استاد دانشگاه قرويين فاس توهين به مقدسات را مخالف با سنت‌ها و آموزه‌هاي اديان و مغاير با قوانين بين المللي تصريح‌كرد و افزود: بازچاپ تصاوير موهن به پيامبر(ص) در 17 روزنامه دانماركي و برخي روزنامه‌هاي بلژيك، توليد فيلم ضدقرآني فتنه در هلند و معرفي اسلام به عنوان دين خشونت، جنگ، خونريزي و كشتار، نمودي از حملات صليبي جديد بر ضد مسلمانان است.

وي با اشاره به اين كه اعتقادات، افكار و انديشه‌هاي پيروان تمامي اديان در دين اسلام قابل احترام است، گفت: غربي‌ها از ترويج پديده اسلام‌هراسي در غرب، اهداف و مقاصد توطئه‌آميزي را دنبال‌مي‌كنند كه اتحاد و انسجام مسلمانان، نهضت‌ بيداري اسلامي، پيشرفت و دست‌آوردهاي مسلمانان را هدف قرارداده‌است.

يوسف كتاني در ادامه اين گفت‌وگو اظهاركرد: انتشار تصاوير موهن به پيامبر(ص) احساسات مسلمانان در سراسر جهان را جريحه‌داركرده و اين اقدام توهين‌آميز بر روح و جسم مسلمانان تأثير منفي گذاشته‌است، چراكه پيامبر(ص) مقدس‌ترين شخص نزد مسلمانان است و توهين به سيره و سنت نبي‌اكرم(ص) هرگز پذيرفتني‌نيست.

وي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو به برخي شرق‌شناسان معادي اسلام و تلاش آ‌ن‌ها براي مخدوش‌كردن چهره اسلام اشاره‌كرد و گفت: اقدام‌ شرق‌شناسان در تحريف تعاليم اسلام و تفسير قرآن به دور از واقعيت، گامي همسو با تلاش‌هاي استعماري جوامع غربي است و شرق‌شناسان از اين طريق سعي‌مي‌كنند با تحريف مفاهيم قرآن كريم و سنت نبوي(ص)، بر اعتقادات مسلمانان تأثيربگذارند و در بين آن‌ها حالتي از شك و ترديد ايجادكرده و وحدت كلمه و تمسك به دين، قرآن و سنت را سست‌كنند.

رييس جمعيت امام بخاري مراكش تصريح‌كرد: آگاهي و بيداري مسلمانان، اقدامات شرق‌شناسان استعمارگر در توليد فيلم ضد قرآني فتنه كه كلام‌الله مجيد را كتابي فاشيستي و ترغيب‌كننده به جنگ و كشتار معرفي‌كرد، خنثي‌‌ساخت كه نمونه آن گرايش بيشتر مسيحيان غربي براي آشنايي با ماهيت حقيقي قرآن و تعاليم اسلام بود.

آزادي بيان؛ بهانه‌اي براي اهانت به مقدسات

يوسف كتاني در ادامه اين گفت‌وگو از مسلمانان خواست انديشه صحيح اروپايي و دست‌آوردهاي علمي و آموزشي غرب را كه با مبادي اسلام هم‌خواني‌دارد، انتخاب‌كرده و تلا‌‌ش‌كنند از افكار و انديشه‌هاي فاسد اروپايي دوري‌كنند.

رييس جمعيت امام بخاري مراكش در پاسخ به سؤال خبرنگار ايكنا مبني بر اين كه آيا مفهوم آزادي بيان و عقيده در غرب شعاري است كه غربي‌ها آن را براي بي‌حرمتي به مقدسات مسلمانان به كار مي‌گيرند، گفت: آزادي بيان و عقيده در غرب مانند تيغ دو لبه‌ است؛ هنگامي كه اين آزادي به مقدسات و اعتقادات غربي‌ها مربوط مي‌شود، در اين زمينه هيچ اغماض و تساهلي نشان‌نمي‌دهند و توهين به مقدسات خود را از نظر عقلي و منطقي غيرممكن مي‌دانند، اما هنگامي كه آزادي بيان به تعاليم و آموزه‌هاي دين اسلام مربوط مي‌شود، تعامل غربي‌ها با آن فرق‌مي‌كند و توهين به مقدسات اسلامي مسلمانان را به بهانه آزادي بيان و عقيده توجيه‌مي‌كنند.

يوسف كتاني خاطر‌نشان ‌كرد: مسلمانان هرگز به مقدسات ديني يهود و مسيحيت توهين نمي‌كنند و در حال حاضر مسيحيان و يهوديان در انجام شعاير ديني در كشورهاي اسلامي از آزادي كامل برخوردارهستند.

رييس جمعيت امام بخاري مراكش در پايان با اشاره به اين حوزه‌هاي علميه كشورهاي اسلامي و دانشگاه الأزهر به وظيفه خود در زمينه دفاع از مقدسات اسلامي به طور كامل عمل‌نكرده‌اند، گفت: متأسفانه حوزه‌هاي علميه شيعه و سني معيارهاي ديني مشترك از قبيل پيامبر(ص)، كلام‌الله مجيد و قبله مشترك را كنارگذاشته و بر روي مسايلي كه مورد اختلاف است، تمركزكرده و اين همان چيزي است كه غربي‌ها آن را مي‌خواهند.

وي تأكيدكرد: حوزه‌هاي علميه و علماي ديني بايد در مقابله با بي‌حرمتي به ساحت مقدس پيامبر گرامي اسلام، سيره و سنت صحيح نبي‌اكرم(ص) را به مسلمانان آموزش‌داده و مسلمانان نيز بايد اخلاق و سيره نبوي را اسوه زندگي خود قرارداده و به شريعت و آموزه‌هاي دين اسلام پايبندباشند.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 333]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن