تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820671974




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پرونده الكترونيكي سلامت براي دانش آموزان ايجاد مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: پرونده الكترونيكي سلامت براي دانش آموزان ايجاد مي‌شود
مدير كل سلامت جمعيت خانواده و مدارس وزارت بهداشت از ايجاد پرونده الكترونيكي سلامت براي دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصيلي خبر داد.


به گزارش خبرنگار اجتماعي برنا، محمد امير امير خاني مدير كل سلامت جمعيت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در همايش مديران و مجريان طرح سنجش كودكان بدو ورود به دبستان با بيان اينكه اين طرح از سال 72 شكل گرفت و بعد از دو سال به طور رسمي كار خود را شروع كرده است، گفت:‌تا كنون بين 75 تا 80 درصد اين برنامه پوشش داده شده است كه سعي مي كنيم آن را به 100 درصد برسانيم.

وي با اشاره به اهميت اجراي اين طرح در مدارس خاطرنشان كرد: در ساختار نظام سلامت همه اطلاعات مربوط به وضعيت سلامتي فرد در شبكه بهداشت موجود است.

اميرخاني تصريح كرد:‌ پرونده سلامتي فرد از دوران بارداري مادر تشكيل مي شود.

مدير كل سلامت جمعيت خانواده و مدارس وزارت بهداشت اذعان كرد:‌ پرونده سلامت و پزشكي اطفال زير يك سال بسيار كامل است اما بعد از پنج سالگي اين اطلاعات كمرنگ تر مي شود كه بايد با يك برنامه مناسب اطلاعات مربوط به سلامتي را پوشش دهيم.

امير خاني افزود: پرونده الكترونيكي سلامت افراد در مقاطع مختلف سني در حال شكل گيري است.

وي اظهار داشت: غربالگري و تشخيص بيماري بايد در دوران كودكي انجام شود زيرا بسياري از بيماري را مي توان در همان ابتدا جلوي پيشرفت بسياري از بيماري ها را گرفت.

اميرخاني ذكر كرد:‌ در صورتي كه مشكلات را درست مديريت كنيم بسياري از عموامل خطر آفرين براي افراد به خصوص كودكان كاهش مي كند.

مدير كل سلامت جمعيت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به ارتقاي سلامت مدارس گفت: انجام اين برنامه به عنوان يك برنامه موفق الگويي براي ساير كشورها محسوب مي شود.

وي خاطرنشان كرد:‌ 30 هزار بهورز در 17 روستاي كشور به عنوان ابزار اصلي براي ارتقاي سلامت آن ها فعاليت مي كنند.

وي ابراز داشت:‌ تسلسل روند تشكيل پرونده، ارتقاي فرهنگ ارتباط مردم با حوزه سلامت و گسترش پرونده سلامت در همه نقاط كشور از جمله برنامه هاي مشترك آموزش و پرورش و سازمان بهداشت است.

اميرخاني اظهار داشت: ستادهاي استاني بايد قوي تر از ستادهاي كشوري عمل كنند.

وي تصريح كرد:‌بين رضايت مندي مردم با الزامات فني بايد توازن ايجاد شود.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 238]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن