تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مرگ آرى امّا پستى و خوارى هرگز، به اندك ساختن آرى امّا دست سوى اين و آن دراز كردن هرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805825609




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزارت امور اقتصادي و دارايي: تصميم نهايي درباره طرح تحول ساختاري بانك ها هنوز اتخاذ نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وزارت امور اقتصادي و دارايي: تصميم نهايي درباره طرح تحول ساختاري بانك ها هنوز اتخاذ نشده است
خبرگزاري فارس: روابط عمومي وزارت امور اقتصادي و دارايي در پي انتشار اخبار مربوط به ادغام بانكها توضيحاتي منتشر كرد.


به گزارش خبرگزاري فارس، متن اين توضيحات به شرح ذيل است:
با توجه به اهميت و نقش بانك‌ها در نظام اقتصادي كشور، رياست محترم جمهوري در سال گذشته دستور تشكيل دو كارگروه تحول رفتاري و تحول ساختاري را به معاون اول خود نمود.
نتايج بررسي و اقدامات كار گروه تحول رفتاري كه با عضويت كليه بانك‌هاي دولتي و خصوصي بود، منجر به تهيه 9 آيين‌نامه پيرامون گسترش بانكداري الكترونيك، ساماندهي حساب‌هاي قرض‌الحسنه، فروش اموال مازاد بانك‌ها، ساماندهي مطالبات معوق، تشكيل شركت رتبه‌بندي و غير گرديد كه در اواخر سال توسط هيأت محترم وزيران تصويب و به بانك‌ها ابلاغ گرديد.
كارگروه تحول ساختاري نيز كه علاوه بر نمايندگان برخي بانك‌هاي دولتي و خصوصي، از اعضاي حقوقدان شوراي نگهبان و نمايندگان مجلس نيز در آن حضور داشتند، اصلاح نظام بانكي با هدف گسترش فرهنگ قرض‌الحسنه، واقعي نمودن عقود اسلامي بانك‌ها، افزايش كارايي و خدمت‌رساني به مردم پيگيري گرديد كه بر پايه آن طرح تحول ساختاري بانك‌ها تهيه و ارايه گرديد. براي اجرايي شدن اين طرح، كه از جمله طرح‌هاي تحول اقتصادي مدنظر رياست محترم جمهوري نيز مي‌باشد، وزارت امور اقتصادي و دارايي مأموريت يافت تا با بررسي جزئيات اين طرح، نحوه اجراي آن را به گونه‌اي طراحي نمايد كه ضمن رعايت چارچوب‌هاي اصلي طرح، هيچ‌گونه خللي به خدمت رساني بانك‌ها به مشتريان بوجود نيايد.
بر اين اساس در وزارت امور اقتصادي و دارايي تاكنون جلسات مختلفي با حضور مديران عامل بانك‌ها به منظور بررسي و ساماندهي وضعيت بانك‌ها و اصلاح قوانين و مقررات و ... تشكيل گرديده است. در اين شرايط كه هنوز درخصوص نحوه اجراي طرح تصميم‌ نهايي اتخاذ نشده است، خبر ادغام بانك‌هاي دولتي و ارايه پيش‌نويس آن به دولت توسط اين وزارت و تبديل 8 بانك دولتي به بانك قرض‌الحسنه در رسانه‌ها و سايت‌هاي خبري منتشر گرديد.
متأسفانه رسانه‌هاي خبري نيز بدون دريافت نظر اين وزارتخانه درخصوص صحت اين خبر، با مصاحبه با برخي صاحب‌نظران كه از محتواي اصلي طرح تحول ساختاري نيز بي‌اطلاع بوده‌اند، موجبات بسط اين اخبار را فراهم نمودند.
وزارت امور اقتصادي و دارايي ضمن تكذيب اين خبر و جعلي شمردن اين آئين‌نامه، از كليه اصحاب رسانه درخواست مي‌كند كه بدليل حساسيت اخبار اقتصادي، اين گونه اخبار را پس از استعلام از روابط عمومي وزارت اقتصاد منتشر نمايند. همچنين به اطلاع مي‌رساند به محض نهايي شدن مراحل اجرايي طرح تحول ساختاري، عموم ملت شريف ايران در جريان كامل آن قرار خواهند گرفت.

توضيح فارس:
1- مطالب وزارت امور اقتصادي و دارايي درباره خبر "پيش نويس ادغام و تبديل 8 بانك دولتي به بانك قرض الحسنه" خود دچار تناقض است و در حالي كه بر "تهيه و ارائه طرح تحول ساختاري بانكها" و "اصلاح نظام بانكي با هدف گسترش فرهنگ قرض‌الحسنه" در اين طرح تاكيد دارد، از طرف ديگر پيش نويس تبديل بانكهاي دولتي به قرض الحسنه را كه در خبر فارس هم چندين بار بر نهايي نشدن آن تاكيد شده بود، جعلي خوانده است.
2 - در حالي وزارت اقتصاد پيش نويس آئين نامه ادغام و تبديل 8 بانك دولتي به بانك قرض الحسنه را جعلي و كذب خوانده است كه حسين صمصامي سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارايي روز گذشته در جلسه‌اي كه با مجموعه دستگاه‌هاي تابعه وزارت امور اقتصادي و دارايي در گرگان برگزار شده بود، تاكيد كرد كه بانك‌ها براي تخصصي سازي شعب خود به بانك‌هاي قرض‌الحسنه و سرمايه گذاري اقدام كنند. وي افزود: بانك‌ها بايد سپرده‌ها را با شفاف سازي لازم در قسمت قرض الحسنه، جاري و ساير منابع سرمايه گذاري كنند.
3 - روابط عمومي وزارت امور اقتصادي و دارايي در اين جوابيه اعلام كرد، هنوز در خصوص نحوه اجراي طرح تصميم نهايي اتخاذ نشده است كه در خبر فارس نيز بارها (5 بار) بر پيش نويس بودن اين آئين نامه تاكيد شده است و مكرر (3 بار) اعلام شده كه طرح تحول ساختاري بانك ها هنوز نهايي نشده است.
4 - فارس اسناد و مدارك مربوط به اين آئين نامه را در اختيار دارد كه در صورت نياز و صلاحديد قابل انتشار خواهد بود.
انتهاي پيام/
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 365]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن