تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بركت در مال كسى است كه زكات بپردازد، به مؤمنان مدد و يارى رساند و به خويشاوندان كمك نما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821171101




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فارس از تكذيب و تائيدهاي متعدد طرح ادغام بانكها اظهارات متناقض مسئولان و سرانجام تائيد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از تكذيب و تائيدهاي متعدد طرح ادغام بانكها اظهارات متناقض مسئولان و سرانجام تائيد
خبرگزاري فارس: با انتشار پيش نويس طرح ادغام 8 بانك دولتي كه بازتاب وسيعي در محافل خبري و كارشناسي داشته، طي ديروز و امروز اظهارات متناقض مسئولان اقتصادي را درباره اين طرح شاهد بوديم كه در نهايت با تائيد اصل طرح و در دست بررسي بودن آن توسط داودي معاون اول رئيس جمهور و صمصامي سرپرست وزارت اقتصاد مواجه شد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، عصر روز پنجم خرداد ماه خبري مبني بر تهيه پيش نويس ادغام و تبديل 8 بانك دولتي به بانك قرض الحسنه روي خروجي فارس قرار گرفت كه بر اساس اخبار منتشره توسط وزارت امور اقتصادي و دارايي تهيه شده و براي اجرايي شدن احتياج به بررسي‌هاي بيشتر و امضاي معاون اول رئيس جمهوري دارد.
اين خبر كه در بعد وسيعي در رسانه‌ها انتشار يافت واكنشهاي متعدد و بعضا متناقضي را از جانب مسئولان و دست‌اندركاران نظام اقتصادي كشور در پي داشته است.
نگاهي به اظهارات مسئولان درباره اين طرح طي در دو روز گذشته به خوبي بيانگر وجود تناقض در گفته‌هاي افراد و نيز اختلاف نظر بين مسئولان اقتصادي است.

* روابط عمومي وزارت امور اقتصادي و دارايي: خبر ادغام بانكهاي دولتي جعلي است

وزارت امور اقتصادي و دارايي دو روز پس از اعلام خبر تهيه پيش نويس ادغام و تبديل 8 بانك دولتي به بانك قرض الحسنه، طي تكذيبيه‌اي به خبرگزاري فارس اعلام كرد: تصميم نهايي درباره طرح تحول ساختاري بانك ها هنوز اتخاذ نشده است.
روابط عمومي وزارت امور اقتصادي و دارايي با جعلي خواندن خبر فارس تاكيد كرده بود، در وزارت امور اقتصادي و دارايي تاكنون جلسات مختلفي با حضور مديران عامل بانك‌ها به منظور بررسي و ساماندهي وضعيت بانك‌ها و اصلاح قوانين و مقررات و ... تشكيل گرديده است. در اين شرايط كه هنوز درخصوص نحوه اجراي طرح تصميم‌ نهايي اتخاذ نشده است، خبر ادغام بانك‌هاي دولتي و ارايه پيش‌نويس آن به دولت توسط اين وزارت و تبديل 8 بانك دولتي به بانك قرض‌الحسنه در رسانه‌ها و سايت‌هاي خبري منتشر گرديد.

* صمصامي: بانك‌ها براي تخصصي سازي شعب خود به بانك‌هاي قرض‌الحسنه اقدام كنند

اين در حالي بود كه حسين صمصامي سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارايي روز ششم خرداد ماه در جلسه‌اي كه با مجموعه دستگاه‌هاي تابعه وزارت امور اقتصادي و دارايي در گرگان برگزار شده بود، تاكيد كرد كه بانك‌ها براي تخصصي سازي شعب خود به بانك‌هاي قرض‌الحسنه و سرمايه گذاري اقدام كنند.
وي افزود: بانك‌ها بايد سپرده‌ها را با شفاف سازي لازم در قسمت قرض الحسنه، جاري و ساير منابع سرمايه گذاري كنند.

* مظاهري: پيش نويس طرح ادغام بانكها قابل اجرا نيست

همزمان با انتشار تكذيبيه از سوي وزارت امور اقتصادي و دارايي، رئيس كل بانك مركزي در حاشيه هجدهمين همايش سياستهاي پولي و ارزي، ضمن تاييد تهيه پيش‌نويس مذكور، خاطرنشان كرد: متن اوليه ادغام بانكها پيش‌نويسي است كه توسط يك يا دو كارشناس اقتصادي نوشته شده و براي اعلام و نظرخواهي از مديران بانكي به برخي از بانكها ارسال شده است.
مظاهري با تاكيد بر اينكه اين متن نياز به كار فني و مديريتي دارد و به صورت فعلي قابليت اجرا ندارد گفت: تغييرات بانكها بايد با پيشنهاد مجمع عمومي و تاكيد بانك مركزي صورت گيرد.
وي اين پيش نويس را غير كارشناسي و داراي موانع قانوني و شرعي خوانده و اعلام كرده بود، تهيه يك چنين طرحي در يك اتاق بسته و توسط يكي دو كارشناس اشكالات اساسي دارد.

* رئيس اتاق تهران: موضوع ادغام بانكهاي دولتي خوشبختانه منتفي شد

اختلاف نظرها پيرامون اجرا و يا عدم اجراي طرح ادغام بانكها ادامه داشت تا اينكه امروز رئيس اتاق تهران با اعلام منتفي شدن طرح ادغام بانكها در تماس وي با برخي مقامات بانكي كشور، گفت: اميدواريم ديگر اين گونه طرحها با عجله مطرح نشود و مشخص نبود اگر تن به اجراي چنين طرحي مي داديم، سرنوشت نظام بانكي ما چه مي شد.
رئيس اتاق تهران افزود: قرار بود بانك ها را براساس ابلاغيه اصل 44 واگذار كنند و مشخص نبود اگر تن به اجراي چنين طرحي -ادغام بانك ها- بدهيم، سرنوشت نظام بانكي ما چه مي شد.
يحيي آل اسحاق با اشاره به عواقب تن دادن به اجراي طرح ادغام بانك ها وتشكيل بانك قرض الحسنه گفت: وقتي فكرمي كنيم مي بينيم اجراي چنين طرح هايي ده ها علامت سوال به وجود مي آورد كه اگرچنين كاري صورت گيرد، تكليف مبادلات بين المللي ما چه مي شود؟چگونه مي شود بانك را به بنگاه خيريه تبديل كرد؟چگونه مي توان همه عقود را حذف كرد؟ عواقب اين كار چيست وده ها سوال نگران كننده ديگر.

* داودي: طرح ادغام بانك‌هاي دولتي در دست بررسي است

دقايقي از انتشار اين خبر نگذشته بود كه معاون اول رئيس‌جمهوري در حاشيه جلسه هيات دولت ضمن تاييد صحت طرح جعلي خوانده شده وزارت اقتصاد، گفت: طرح ادغام 8 بانك دولتي در دست بررسي است و هنوز هيچ تصميمي گرفته نشده است.
وي در پاسخ به اينكه انتقادات فراواني به اين طرح وجود دارد، تاكيد كرد: ما نظرات و انتقادات را در بررسي‌هاي كارشناسانه خود در نظر خواهيم گرفت و بايد اجازه داد تا مراحل بررسي خود را طي كند.

* صمصامي: ادغام بانكها در دست بررسي كارشناسي است

از سوي ديگر صمصامي كه پيش از اين طرح مذكور را تكذيب كرده بود، امروز در حاشيه جلسه هيات دولت به خبرنگاران گفت: قرار است در خصوص طرح ادغام بانك‌ها اقدامات كارشناسي صورت گيرد.
وي البته در اظهاراتي متناقض گفت: نمي‌دانم عده‌اي از كجا طرح ادغام بانك‌ها را آورده‌اند اما من آن را تكذيب مي كنم.
سرپرست وزرات اقتصاد اضافه كرد: اين مساله جزئي از تحول ساختاري بانكهاست كه هنوز نهايي نشده و قرار است روي آن اقدامات كارشناسي صورت گيرد.
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 375]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن