تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820893762




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير مسكن: يارانه وام‌هاي بانكي براي احياي بافت‌هاي فرسوده پرداخت مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون وزير مسكن: يارانه وام‌هاي بانكي براي احياي بافت‌هاي فرسوده پرداخت مي‌شود
خبرگاري فارس: معاون وزير مسكن و مدير عامل سازمان عمران و بهسازي شهري كشور گفت: يارانه وام‌هاي بانكي براي احياي بافت‌هاي فرسوده در كشور به اندازه كافي وجود دارد و پرداخت مي‌شود.


به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر ابوالفضل موسوي امروز در جلسه شوراي بافت قديم و سكونتگاه‌هاي تاريخي استان بوشهر افزود: به هر ميزان كه براي احياي بافت‌هاي فرسوده وام پرداخت شود، يارانه آن را نيز پرداخت خواهيم كرد.
وي با بيان اينكه يارانه وام مذكور در سال گذشته 13 درصد بود، اضافه كرد: پنج درصد از اين ميزان را وزارت مسكن پرداخت مي‌كند و هشت درصد ديگر نيز توسط متقاضي پرداخت مي شود.
موسوي ادامه داد: در صورتي كه متقاضي در احياي بافت فرسوده از تكنولوژي خاصي استفاده كند، سه درصد ديگر نيز يارانه دريافت مي‌كند.
معاون وزير مسكن گفت: احياي بافت‌هاي فرسوده نيازمند يك مديريت واحد شهري است و در اين زمينه حضور شهرداري‌ها بسيار تاثيرگذار است.
موسوي تصريح كرد: برخلاف سال گذشته، در سال جاري پرداخت اوراق مشاركت در حوزه بافت‌هاي قديمي به شهرداري‌ها واگذار شد و محور كار در خصوص احياي بافت‌هاي فرسوده بايد شهرداري‌ها باشد.
وي افزود: هر ميزان طرح در خصوص بافت‌هاي قديمي وجود داشته باشد و اگر محل تامين اعتبار آن از طريق اوراق مشاركت باشد، شهرداري‌ها مي توانند مصوبه شوراي بافت را براي پرداخت اوراق مشاركت دريافت كنند.
معاون وزير مسكن گفت: يكي از مسائل مهم در احياي بافت هاي فرسوده و قديمي حضور ميراث فرهنگي در بافت‌هاي قديمي و تاريخي است.
موسوي اضافه كرد: وزارت مسكن و سازمان ميراث فرهنگي تفاهمنامه‌اي داشتند تا راهي براي احياي بافت‌هاي قديمي و به وجود آوردن حيات شهري در بافت‌ها باز شود.
وي با تاكيد بر حضور مردم در احياي بافت‌هاي فرسوده اظهار داشت: نقش مردم در احياي بافت‌هاي فرسوده غيرقابل انكار است و بايد با اجراي سياست‌هاي مثبت، مردم را به احياي بافت‌ها تشويق كنيم.
معاون امور عمراني استاندار بوشهر هم در اين جلسه گفت: همانطور كه پنج درصد اعتبارات استان‌ها به حوزه گردشگري اختصاص مي‌يابد، از فضاي بافت‌هاي فرسوده بايد در حوزه گردشگري استفاده شود.
مسعود نصوري افزود: مرمت شهري و بازسازي بافت هاي تاريخي با توسعه شهرها همواره بايك چالش روبرو بوده است.
وي با بيان اينكه نحوه مداخله دستگاه‌هاي اجرايي در بافت قديم بايد مشخص شود، اظهار داشت: فرسودگي كالبدي، زيرساخت هاي اساسي و حل مشكلات و ناهنجاري‌هاي اجتماعي در احياي بافت هاي فرسوده بايد در اولويت باشد.
نصوري با تاكيد بر اجماع دستگاه‌هاي اجرايي در خصوص مداخله در احياي بافت قديم افزود: بايد به دور از بخشي‌نگري، استراتژي مشخصي براي احياي بافت تدوين كنيم.
معاون استاندار بوشهر تصريح كرد: رفع مشكلات بافت قديم نيازمند تدوين يك سند راهبردي است كه زيرساخت‌هاي لازيم براي اجراي استراتژي مدون در اين زمينه فراهم است.
انتهاي پيام/م
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 284]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن