تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خود را از تمامى مردم با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و قل هو اللّه‏ احد حفظ كن. آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819896793




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وابسته فرهنگي ايران در سيرالئون: پيامبراسلام (ص) با تغيير نگرش اعراب، تمدن جديدي را پايه‌گذاري كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: وابسته فرهنگي ايران در سيرالئون: پيامبراسلام (ص) با تغيير نگرش اعراب، تمدن جديدي را پايه‌گذاري كرد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تقريب مذاهب

وابسته فرهنگي ايران در سيرالئون گفت كه پيامبر اسلام (ص) با ايجاد تغيير در نگرش‌ها و باورهاى اعراب، تمدن جديدى را پايه‌گذارى كرد و بينش‌هاي جامعه جاهلى را به كمك وحى تغيير داد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمد رضا قزلسفلي در خطبه‌هاي نماز جمعه هفته گذشته در مسجد جامع‌السلام فري‌تاون در سخناني با عنوان "شيوه‌ها و استراتژي پيامبر اكرم (ص) در تغيير گرايش‌ها، نگرش‌ها و بينش‌ها " اظهار كرد: گسترش دين اسلام در بين مردم از طريق دعوت و با استفاده از شيوه‌هاى حكمت و موعظه صورت گرفته است و روش‌هاي اقتصادي، نظامي، سياسي براي تغيير نگرش‌هاي مردم جهت دعوت به اسلام در نزد پيامبر اسلام جايگاهي نداشت.

وي خاطرنشان كرد: پيامبر اسلام (ص) موفق شد با استفاده از شيوه‌ها و ابزارهاى فرهنگى، ارزش‌هاى اسلامى را به جاى ارزش‌هاى جاهلى، مسووليت پذيرى را به جاى مسووليت گريزى، كار و توليد و مالكيت را به جاى غصب، تنبلي، غارت و فقر، فضائل اخلاقي را به جاي رذائل، حكومت جهانى را به جاى حكومت قبيله‌يى، اعتماد را به جاى بى‌اعتمادى، مسابقه در خيرات را به جاى مسابقه در شرور، ايثار و عدل و انصاف را به جاى غارت و ظلم و تلاش براى دستيابى به آينده بهتر را به جاى ركود قرار دادند.

وابسته فرهنگي ايران در سيرالئون افزود: تغيير در محتواى باطنى اعراب مهم‌ترين شيوه پيامبر اكرم (ص) بود. بنابراين اعراب صدر اسلام با ابراز نارضايتى از وضعيت موجود در كنار پيامبر اسلام (ص) براى رسيدن به وضع مطلوب تلاش كردند.

قزلسفلي گفت: تلاشى عمومى و همگانى كه به قدرتمند شدن مسلمانان و ايجاد نظام اسلامي در مدينه منجر شده و در نهايت تمدن عظيم اسلامى پايه‌ريزى شد.

وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر نيز احياء فرهنگ اسلامى و ساختن تمدن جديد اسلامى كه با عصر و زمان جديد نيز متناسب باشد در گرو اقدامات و تلاش‌هاى فكرى و فرهنگى است. توليد فكر، انديشه و دانايى زمينه‌ساز توسعه مادى است.

قزلسفلي گفت:حضرت محمد (ص) در جريان تغيير، تبديل و گذر از جامعه جاهلى به جامعه اسلامى از شيوه فرهنگى و محتوايى استفاده كردند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، او افزود: پيامبر اسلام (ص) در تنظيم رابطه مردم و حكومت در مدينه النبى الگوي عملي ارائه دادند.

انتهاي پيام
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 288]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن