تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819729168




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبيركل مجمع تشكل‌هاي صنايع غذايي: ـ بايد به فـكـر تـولـيـد مـنـسـجـم بـاشـيـم ـ از پتانسيل بخش خصوصي استفاده كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: دبيركل مجمع تشكل‌هاي صنايع غذايي: ـ بايد به فـكـر تـولـيـد مـنـسـجـم بـاشـيـم ـ از پتانسيل بخش خصوصي استفاده كنيم


خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: كشاورزي و دامپروري

دبيركل مجمع تشكل‌هاي صنايع غذايي ايران گفت: اكنون مساله توليد و تامين غذا، سردمداران و متفكران صنعت غذا را در جهان به خود مشغول داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر سيدمحمد حسيني در سومين نشست ستاد برگزاري هجدهمين كنگره سراسري صنايع غذايي، به انتظارات موجود از صاحبان صنايع، سازمان‌ها و ارگان‌هاي مربوطه در برگزاري اين كنگره اشاره كرد و افزود: در سطح استاني با توجه به برگزاري كنگره به عنوان اعتبار بخشي به استان، از تمام ارگان‌ها اعم از دولتي، خصوصي، تعاوني و دانشگاه انتظار مي‌رود تا در تجهيز نيرو و امكانات خود در برگزاري كنگره تلاش كنند.

دبيركل مجمع تشكل‌هاي صنايع غذايي ايران اظهار كرد: در سطح ملي با توجه به برگزاري كنگره، از تمام محققان، استادان دانشگاه و كارخانه‌هاي مرتبط ، انتظار مي‌رود تا با گردهمايي و در اختيار گذاشتن اندوخته‌هاي تجربي و طرح يافته‌هاي جديد، آن كنگره را محل تلاقي آرا و نظرات خود قرار دهند.

حسيني، به مساله بحران غذا در جهان اشاره و علل اصلي اين بحران را در دنيا ناشي از دو عامل آب و هوا و افزايش تقاضا عنوان كرد و گفت: با توجه به بالا رفتن سطح رفاه در كشورهاي هندوستان و چين و افزايش تقاضاي آن كشورها در بازارهاي جهاني غذا، افزايش قيمت مواد غذايي و بحران حاضر در دنيا را باعث شده كه در ايران، وقوع خشكسالي نيز مازاد بر اين علت شده است.

وي با تاكيد بر برنامه‌ريزي‌هاي دقيق در جلوگيري از صدمات وارده يا كاستن از لطمات آن در كشور، خاطرنشان كرد: متعادل كردن واردات غذايي و افزايش بهره‌وري و نيز استفاده از پتانسيل بخش خصوصي باعث خواهد شد تا آنچه كه در صنعت قند پيش آمد، رخ ندهد.

حسيني ابراز عقيده كرد: پايين آمدن قيمت شكر در بازار جهاني و افزايش بي‌رويه واردات آن و عدم توانايي رقابت كارخانجات داخلي، متاسفانه صنعت قند را زمين زد. اكنون نيز بحران غذا باعث گراني غير مستقيم مواد اوليه توليدي و افزايش حقوق نيروي توليد كارخانجات خواهد شد و به اين مهم دامن خواهد زد.

وي تاكيد كرد: در اين برهه از زمان بايد به فكر توليد منسجم باشيم چراكه اين روند باعث اشتغال شده و به جامعه روح مي‌بخشد.

حسيني با ارزش‌گذاري بر پژوهش‌هاي جهاد دانشگاهي مشهد در حيطه توريسم مذهبي، به درآمدهاي كلان حاصل از فعاليت گسترده اين صنعت در كشور مالزي اشاره كرد و گفت: در ايران و تنها در شهر مشهد با توجه به برخورداري از پتانسيل حرم مطهر رضوي به عنوان محل تشرف بسياري از زائران از كشورهاي دور و نزديك، با تقويت توريسم مذهبي مي توان درآمدي معادل كشور مالزي داشت.

در اين جلسه كه با حضور دكتر بيدخوري، معاونت پژوهشي جهاد دانشگاهي مشهد، دكتر بيرقي طوسي، مهندس مهربان و مهندس بلوريان از پژوهشكده صنايع غذايي جهاد دانشگاهي مشهد و مهندس دكتر مرتضوي دبير كنگره، دكتر شهيدي دبير علمي كنگره، دكتر مسكوكي و مهندس صادقيان عضو هيات علمي پارك علمي فناوري خراسان رضوي، مهندس همتي سرپرست پژوهشكده علوم و صنايع غذايي خراسان رضوي، مهندس اطمينان و مهندس حسين‌زاده به عنوان اعضاء انجمن متخصصان صنايع غذايي خراسان رضوي در محل سازمان مركزي جهاددانشگاهي مشهد برگزار شد، امكانات و اختيارات برگزاري كنگره مذكور مورد بررسي قرار گرفت.

در اين جلسه "رسول كدخدايي" به عنوان قائم مقام دبير علمي كنگره و "عبدالمجيد مسكوكي" به عنوان قائم مقام دبير كنگره معرفي شدند.

هجدهمين كنگره ملي صنايع غذايي با هدف اطلاع‌رساني و آشنايي صاحبان فن با نوآوري‌هاي صنايع غذايي و بحث و بررسي درخصوص آخرين يافته‌ها و پژوهش‌ها در زمينه صنايع غذا با محوريت "نانوتكنولوژي" از 24 تا 26 مهرماه سال جاري در مشهد برگزار خواهد شد.

انتهاي پيام
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 252]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن