تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه (س):آن گاه كه در روز قيامت برانگيخته شوم، گناهكاران امّت پيامبر اسلام را شفاعت خواهم كرد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820541916




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده تبريز در مجلس هفتم درگفت‌وگوباايسنا: مرزبندي‌ بين گروه‌هاي سياسي با بيگانگان، نقطه قوت هر جريان سياسي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نماينده تبريز در مجلس هفتم درگفت‌وگوباايسنا: مرزبندي‌ بين گروه‌هاي سياسي با بيگانگان، نقطه قوت هر جريان سياسي است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

يك نماينده اصولگراي مجلس هفتم گفت: اگر بتوانيم با مرزبندي‌هاي قوي جلو برويم طبيعتا از نفوذ بيگانگان جلوگيري كرده‌ايم و هم توانسته‌ايم به دشمن بفهمانيم كه هر كس در جاي خود در داخل تفكرات سياسي و فرهنگي‌اش مي‌تواند قدم‌هاي موثري را بردارد و رو به جلو برود و اين مساله مي‌تواند نقطه قوت جريانات سياسي داخل كشور باشد.

عشرت شايق در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در ارزيابي از تاكيدات اخير مقام معظم رهبري در خصوص لزوم مرزبندي گروه‌هاي سياسي با بيگانگان، با بيان اين كه مرزبندي‌ها، نقطه قوت هر جريان سياسي است، تصريح كرد: اين كه در كشور، گروه‌هاي سياسي متعدد و متنوعي وجود داشته باشد كه مجوز لازم را نيز از وزارت ارشاد كشور داشته باشند و در چارچوب‌ها فعاليت كنند، ‌اين مساله مي‌تواند نقطه خوبي باشد.

وي در ادامه افزود: در حقيقت با ذائقه‌هاي مختلف سياسي يك فرايند همه‌جانبه، ‌قوي و فراگير در كشورايجاد مي‌شود و اين مساله باعث مي‌شود؛ افراد هم با توجه به گرايش‌هاي سياسي خود به اين گروه‌هاي سياسي وصل شده و حركت‌ها و جريانات سياسي را با هم جلو ببرند.

نماينده مردم تبريزدر مجلس هفتم تصريح كرد: اما زماني است كه بعضي از اين گروه‌ها درطي مسير، موضع‌گيري‌هايي انجام مي‌دهند كه احساس مي‌شود؛ موضع‌گيري‌هاي آن‌ها نزديك به موضع گيري‌هاي بيگانگان بوده و يا به نوعي حتي احساس ارتباط تنگاتنگ آن‌ها با بيگانگان مي‌رود، طبيعتا چنين حركتي نه شايسته گروه‌هاي فعال سياسي درون نظام است، نه شايسته مردم ما كه مي‌خواهند با اين حركت‌هاي سياسي جلو بروند و كار كنند.

به نظر شايق، در اينجا اتفاقي كه رخ مي‌دهد؛ اين است كه گروه‌هاي سياسي در طي مسير بايد مراقب باشند كه برخي از گرايش‌ها، توجيهات و نفوذهاي دشمن و بيگانگان وارد جريان آنها نشود. طبيعتا بايد اين مراقبت را به اندازه‌اي ادامه دهيم كه به آن نقطه ثقلي برسيم كه ديگر اطمينان حاصل كنيم كه نه تنها گروه‌هاي سياسي مساله مشتركي با بيگانگان ندارند، بلكه فصل افتراق قوي هم دارند.

اين نماينده مجلس هفتم تصريح كرد: با توجه به تهديداتي كه در طول مسير انقلاب داشته‌ايم، يكي از اين تهديدات، نفوذ بيگانگان در جريانات سياسي است و اين جريانات سياسي هستند كه بايد دقت عمل داشته باشند كه اين ورود را نپذيرند و در مقابل آن با زيركي و تدبير بايستند، ولي متاسفانه گاهي شاهديم برخي موضع‌گيري‌هاي كه برخي جمع‌هاي سياسي دارند، به مواضع بيگانگان نزديك است و اين شايسته نيست.

وي هوشياري و مراقبت لازم توام با تحليل سياسي قوي داخلي را در اين زمينه مورد تاكيد قرار داد و افزود: اين هوشياري باعث مي‌شود، جايگاه آن جريان سياسي در اين طيف مشخص شود و هيچ يك از گروه‌هاي سياسي تهديدي نداشته باشند. در اين راستا يك عنصر قوي مي‌تواند كمك كند و آن عنصر قوي دكترين حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري است كه مي‌تواند بسيار مفيد باشد، چرا كه چارچوب ارتباطات سياسي كلان را نسبت به بيگانگان كاملا مشخص كرده و باعث مي‌شود حركت يك حركت سازنده و رو به رشد باشد.

عضو كميسيون اصل نود مجلس هفتم به آفات مرزبندي نشدن گروه‌هاي سياسي با بيگانگان نيزاشاره كرد و گفت:‌ وقتي مرزبندي وجود نداشته باشد، اين مساله باعث مي‌شود كه در طول مسير حركت، تحت تاثير القائات سياسي بيگانگان از طريق رسانه‌هاي جمعي و امپرياليسم خبري كه در اختيار بيگانگان است قرار گيريم و در نتيجه ما را از آن موضع قوي قدرت پايين بياورد و از همه مهم‌تر، دغدغه ما دغدغه انقلابي و داخل مملكت نباشد، لذا شايسته نيست كه اين مرزبندي‌ها را نداشته باشيم.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 279]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن