تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810397701




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برخي ديدگاه‌ها درباره آتش سوزي اخير در جنگل‌هاي اطراف ياسوج


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: برخي ديدگاه‌ها درباره آتش سوزي اخير در جنگل‌هاي اطراف ياسوج
داخلي. اجتماعي. آتش سوزي.

چندي پيش جلسه‌اي اضطراري با عنوان " زمين لرزه فرضي رخ داده در يكي از شهرستان‌هاي استان فارس" در محل استانداري كهيگلويه و بويراحمد برگزار شد كه در آن جلسه، استان كهگيلويه و بويراحمد به عنوان استان معين و پشتيبان استان فارس در نظر گرفته شد.

اصل قضيه اين بود كه ستاد حوادث غير مترقبه كهگيلويه و بويراحمد با برنامه‌اي از پيش تعيين شده در ساعتي مشخص و با اعلام زمين لرزه فرضي از طرف مسوولان استان فارس، بدون اطلاع قبلي اقدام به فراخوان روساي ادارات، نهادها و دستگاه‌هاي دولتي كرد.

اين طرح و يا رزمايش به نوبه خود نقطه عطفي در مديريت حوادث و بحران به شمارآمد ولي زماني مي‌توانيم به‌چنين برنامه‌هايي دلخوش كنيم كه در بحران‌هاي واقعي نيز شاهد اين انسجام و هماهنگي باشيم.

حادثه‌آتش سوزي اخير در جنگل‌هاي روستاي تولگهي‌ازتوابع شهرستان بويراحمد به مركزيت ياسوج نشان داد كه در زمينه مهار بحران فاصله‌زيادي تا معيارهاي قابل قبول وجود دارد.

از زمان شروع حادثه يعني ساعت ‪ ۱۵‬روز شنبه هفته جاري نيروهاي امداد و اطفاي حريق با حضور مسوولان كهگيلويه و بويراحمدبه‌ويژه استاندار و معاونان وي اقدام به مهارآتش سوزي كردند كه به گفته مسوولان مربوط استاني و منابع طبيعي حدود ساعت ‪ ۲۴‬همان روز اين آتش سوزي مهار شد.

به گفته يكي از خبرنگاران كه در محل حادثه حضور داشته پس از فروكش كردن آتش يعني پس از ساعت يادشده، مسوولان امدادي، آتش نشاني و منابع طبيعي به خيال پايان آتش سوزي، محل را ترك كردند.

وي افزود: حدود ساعت سه بامداد آتش سوزي مجددا شروع شد و هيچكدام از عوامل امداد و آتش نشاني در محل حضور نداشتند وبه رغم تماس‌هاي مكرر با مسوولان و به ويژه فرماندار بويراحمد،اقدام خاصي در اين زمينه صورت نگرفت.

اين خبرنگار بيان كرد:اين تماس‌ها تا فردا صبح ادامه داشت و حتي كار به ارتباط مستقيم با راديو و تلويزيون مركز هم كشيد تا اينكه حدود ساعت ‪۸:۳۵‬ نيروهاي امدادي و سپاه در حالي كه تقريبا آتش فروكش كرده بود در منطقه حاضر شدند.

فرماندار بويراحمد در اين زمينه گفت: جنجال‌سازي گسترده‌اي كه در برخي رسانه‌ها در زمينه اين حادثه صورت گرفت كاملا كذب است و همه مسوولان استان كهگيلويه‌و بويراحمد و حتي شخص استاندار نيز درمتن قضيه حضور فعال داشتند.

پرويز رضايي، دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: ساعت ‪ ۲۴‬روز حادثه با تلاش فداكارانه عوامل منابع طبيعي، آتش نشاني، هلال احمر،نيروي انتظامي و ديگر دستگاه‌ها آتش به طور كلي مهار شد.

وي بيان كرد: پس از اطفاي كامل آتش، نيروهاي منابع طبيعي محل حادثه را ترك نكردند و در محل حضور و منطقه را زير نظر داشتند.

رضايي با قابل تقدير دانستن كار خبرنگاران براي پوشش اين حادثه اظهار داشت: اگرچه برخي گزارش‌ها عادلانه نبود ولي ازاين لحاظ كه باعث شد مسوولان بيش از پيش به خود بيايند به آنها خسته نباشيد مي‌گوييم.

مدير كل دفتر بازسازي و حوادث غير مترقبه استان كهگيلويه و بويراحمد نيز گفت: در حوادث آتش سوزي بايد دو مقوله مهار آتش و خاموش كردن آتش را از هم جدا دانست و در حادثه اخير نيز با همكاري همه نيروهاي حاضر در صحنه حادثه، آتش سوزي به كلي مهار و زمينه براي خاموش كردن آن مهيا شد.

مجيد عيوض زاده افزود: پس از مهار آتش، نيروهاي منابع طبيعي در منطقه باقي ماندند تا درصورت بروز احتمالي حادثه اقدامات لازم در اين زمينه صورت گيرد.

گفته مي‌شود در آتش سوزي دو روز پيش جنگلهاي منطقه آب گندو و تولگهي از توابع بويراحمد درحدود ‪ ۲۵‬كيلومتري شهر ياسوج،حدود‪ ۲۰‬تا ‪ ۳۰‬هكتار از جنگلها و بويژه مراتع از بين رفت.

اين آتش سوزي كه علت آن مشخص نشده، ظهر روز يكشنبه مهار شد.ك/‪۴‬ ‪۶۷۵/۵۶۳/۷۵۳۵‬
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 274]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن