تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810449969




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشاور مطبوعاتي رئيس جمهور: دولت در مهار تورم جديت دارد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: مشاور مطبوعاتي رئيس جمهور: دولت در مهار تورم جديت دارد
جام جم آنلاين: علي اكبر جوانفكر گفت: تورم به عنوان يك واقعيت در گذشته نيز بوده است و تنها مختص دوره فعاليت دولت نهم نيست و اين دولت براي مهار آن تلاش مي‌كند. علاوه بر تورم حاكم بر جهان، عده ‌اي نيز در ايران فضاسازي مي‌كنند و با ايجاد فضاي رواني همه چيز را تحت تاثير قرار مي ‌دهند و به تورم دامن مي زنند.


به گزارش مهر ، علي اكبر جوانفكر شامگاه يكشنبه در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجويان در خصوص اين كه «رئيس جمهوري حقيقت را همواره منكر مي‌شود و به عنوان مثال مي‌گويد در جامعه تورم وجود ندارد» ، گفت: ما وارث يك تورم ديرينه هستيم و دولت و شخص دكتر احمدي نژاد هرگز منكر وجود تورم در جامعه نشده، بلكه به ريشه ‌ها و دلايل تورم اشاره كرده است.

وي با بيان اينكه تورم در مقطع كنوني از تاريخ فرا منطقه ‌اي و جهاني است ادامه داد: به خاطر وجود تورم در سطح جهاني ، دولت‌هاي بسياري متزلزل شده‌اند اما دولت ايران تمهيداتي را براي مهار آن فراهم كرده است.

جوانفكر ريشه يابي دلايل تورم را ضروري دانست و افزود: علاوه بر تورم حاكم بر جهان، عده ‌اي نيز در ايران فضاسازي مي‌كنند و با ايجاد فضاي رواني همه چيز را تحت تاثير قرار مي ‌دهند و به تورم دامن مي زنند.

مشاور مطبوعاتي رئيس جمهوري در پاسخ به دانشجوي ديگري كه معتقد بود فضاي باز مطبوعاتي در دولت نهم نسبت به دولت هشتم كمتر شده است، گفت: فضاي آزاد مطبوعاتي در كشور وجود دارد و در حال پرداخت هزينه آن هستيم.

جوانفكر با بيان اينكه مهم تضمين اصل آزادي بوده و اين امر در كشور نيز وجود دارد، گفت: البته بسياري از رسانه‌هاي كشور در شان اين ملت نيستند و لازم است از وضعيت فعلي خارج شوند. وي آسيب شناسي توسط رسانه‌ها را لازمه خروج از وضعيت فعلي دانست و تاكيد كرد: معتقد هستيم كه با برخورد و حذف، مشكل حل نمي‌شود.

به گفته جوانفكر در گذشته توسعه رسانه اي سطحي در كشور وجود داشته اما كيفي نبوده است. وي با رد ادعاي يكي از دانشجويان كه در خصوص تنگ شدن فضاي مطبوعاتي طي فعاليت دولت نهم انتقاد كرد بود ادامه داد: اگر منصفانه قضاوت كنيم، فضاي مطبوعاتي كشور تنگ نشده است.

مشاور مطبوعاتي رئيس جمهور با يادآوري اينكه تعطيلي روزنامه‌ها ربطي به دولت ندارد، افزود: اين كار توسط هيئت هفت نفره ‌اي انجام مي‌شود كه تنها يكي از آنها عضو دولت است.

جوانفكر همچنين در خصوص پاسخ به سئوال دانشجويي كه پرسيد «چرا دولت نهم كاستي‌ها را به پاي دولتهاي قبل مي‌نويسد» ، گفت: دولت براي اينكه روبه جلو حركت كند بايد آسيب‌هاي گذشته را بررسي و مشكلات را حل كند و اين به معني تضعيف گذشتگان و زيرسئوال بردن عملكرد دولتهاي قبل نيست.

وي تاكيد كرد: براي رسيدن به آينده توسعه يافته و حركت منسجم و قوي به سوي آينده، بايد عقبه خود و داشته هاي خودمان را بدانيم تا در روند حركتي خود دچار برخي اشتباهات نشويم.

مشاور مطبوعاتي رئيس جمهوري عزم دولت نهم را براي مبارزه با مفاسد اقتصادي جدي و قوي دانست و تاكيد كرد: مهمترين روندي كه در دولت نهم به وقوع پيوست جلوگيري از بروز و ظهور چهره هاي فاسد اقتصادي بود.

جوانفكر تاكيد كرد: رويكردهاي مبارزه با مفاسد اقتصادي در دولت‌ها مهم است به نحوي كه در دولت نهم افرادي مثل شهرام جزايري نمي‌توانند بروز و ظهور كنند. وي يادآور شد: دولت در مبارزه با مافيا نيز سنگر به سنگر پيشروي مي‌كند و به تلاش خود براي از بين بردن آن ادامه مي‌دهد.

مشاور مطبوعاتي رئيس جمهور همچنين در پاسخ به سئوال يكي از دانشجويان در خصوص اينكه "چرا با وجود شمار زيادي افراد محروم در كشور اين همه كمكهاي غير ضروري به كشورهاي فلسطين، عراق، لبنان و افغانستان مي‌شود و آيا اين ظلم به مردم ايران نيست ؟" گفت: وقتي مي‌بينيد كه حزب الله و جوانان لبناني در مقابل اسرائيل كه دشمن شماره يك ملت ايران است جان خود را فدا مي‌كنند، شما به عنوان مسلمان مي توانيد دست روي دست بگذاريد و بگوييد به من چه مربوط است؟

جوانفكر افزود: ايران و لبنان به لحاظ نژادي، ديني، منطقه ‌اي و منافع منطقه‌ اي داراي مشتركاتي هستند و يك خويشاوندي فرهنگي و تاريخي ميان اين دو وجود دارد.

وي در ادامه در پاسخ به سئوال دانشجوي ديگري كه پرسيد دولت چرا امكانات كافي در اختيار نخبگان قرار نمي‌دهد؟ از تشكيل معاونت رئيس جمهوري در امور علمي به عنوان راهكار جدي دولت نهم براي توجه به نخبگان دانست و افزود: دولت نهم و شخص دكتر احمدي نژاد توجه جدي به بحث پژوهش و تحقيقات داشته و دستاورهاي مهم علمي در اين زمينه مهمترين دليل است.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 344]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن