تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814797459




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس كميته آموزش و پرورش مجلس هفتم: شيوه‌هاي تدريس در آموزش و پرورش كهنه و قديمي است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس كميته آموزش و پرورش مجلس هفتم: شيوه‌هاي تدريس در آموزش و پرورش كهنه و قديمي است
خبرگزاري فارس: رئيس كميته آموزش و پرورش كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس هفتم گفت: شيوه‌هاي تدريس در آموزش و پرورش كهنه و قديمي است و با افت تحصيلي مواجهيم.


به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري فارس، اسدالله عباسي در نشست وزير آموزش و پرورش با نمايندگان داراي سوابق فرهنگي مجلس هشتم شوراي اسلامي كه شب گذشته در باشگاه فرهنگيان تهران برگزار شد، گفت: يكي از مشكلات آموزش و پرورش، مديريت مالي است. هر ساله لايحه بودجه به مجلس مي‌آيد و عنوان مي‌شود كه در خصوص بودجه آموزش و پرورش مشكلي نداريم اما 6 ماه بعد اين وزارتخانه با مشكل مالي مواجه مي‌شود كه اين مشكل در هفته معلم خود را بيش از پيش نشان مي‌دهد.
وي افزود: پاداش مناطق محروم، پاداش پايان خدمت و بحث سهام عدالت از جمله مواردي است كه فرهنگيان به دليل عدم دريافت آن گله‌مند هستند.
عباسي يكي ديگر از مشكلات آموزش و پرورش را مديريت انساني ذكر كرد و گفت: ما با كمبود معلم در مناطق محروم مواجهيم. از سوي ديگر بيش از 3 ميليون ساعت حق‌التدريس پرداخت مي‌‌كنيم.
وي اضافه كرد:‌ در سال‌هاي گذشته به دليل اين‌كه به آموزش و پرورش مجوز استخدام داده نمي‌شد، معلم حق‌التدريس به كار گرفته شد ضمن اينكه از معلمان نهضتي نيز استفاده مي‌شد و اكنون اين معلمان بلاتكليف هستند.
رئيس كميته آموزش و پرورش مجلس هفتم اظهار داشت: چالش بعدي آموزش و پرورش، كتب درسي بوده كه تحول لازم را پيدا نكرده است. شيوه‌هاي تدريس كهنه و قديمي است و با افت تحصيلي مواجهيم.
وي افزود: افت تحصيلي از 33 درصد به 23 درصد تقليل يافته است و پيشرفت خوبي را نشان مي‌دهد ولي تقاضا اين است كه بايد اين ميزان ‌كاهش مناسبي يابد.
عباسي به احياي معاونت پرورشي در مجلس هفتم اشاره كرد و گفت: ‌معاونت پرورشي در مجلس هفتم احيا شد ولي در آموزش و پرورش اقدام محسوسي مشاهده نشد.
وي با بيان اين‌كه وزير آموزش وپرورش مي‌تواند از 4 اهرم بسيار مؤثر استفاده كند، گفت: كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، فراكسيون فرهنگيان مجلس، شوراي عالي آموزش و پرورش و شوراي تحول بنيادين آموزش و پرورش، 4 اهرم مؤثرند.

* زخم‌هاي كهنه آموزش و پرورش همچنان باقي است

‌محمدجواد ابطحي نماينده منخب مردم خميني‌شهر در مجلس هشتم نيز گفت: وضعيت معيشتي معلمان باعث شد كه تحصن‌ها و اعتصابات شكل گيرد اما في‌الواقع اين جوابگوي مطالبات معلمان نيست.
وي با بيان اين‌كه آمارهاي غلطي در آموزش و پرورش داده مي‌شود، اظهار داشت: تعداد حق‌التدريس‌هاي شايد به اين صورت كه گزارش مي‌دهند، نباشد.
ابطحي از وزير و آموزش و پرورش خواست كه در خصوص وضعيت رفاهي معلمان و مشكلات بازنشستگي و استخدام در فني‌وحرفه‌اي برنامه‌ريزي كند.
بهروز جعفري نماينده منتخب مردم سميرم اصفهان در اين نشست گفت: متأسفانه در ادوار گذشته مجلس، هر اندازه تعداد اعضاي فراكسيون فرهنگيان مجلس بيش‌تر شد، ميزان پيشرفت و اثرگذاري درباره رفع مشكلات آموزش وپرورش كم‌تر شد.
وي افزود: اقدامات بسيار خوبي در دوره هفتم مجلس انجام شد كه بايد تشكر كرد اما زخم‌هاي كهنه آموزش و پرورش همچنان باقي است و بايد گفت كاري براي آموزش و پرورش نشده است.
جعفري ادامه داد: طي 30 سال گذشته، همچنان كسري بودجه و نيروي اضافه در آموزش و پرورش داريم. معاونت برنامه‌ريزي رياست‌جمهوري معتقد است كه در حال حاضر 80 هزار نفر نيروي اضافه در آموزش و پرورش وجود دارد. از سويي آموزش و پرورش با كمبود نيروي خدماتي مواجه بوده و افت كيفي تحصيلي همچنان باقي است.
وي اظهار داشت: بايد در سيستم خود بازنگري كنيم چرا كه آموزش و پرورش از عظيم‌ترين دستگاه‌هاي فرهنگي است و ما به عنوان فرهنگيان بايد ببينيم كه چه كاري مي توانيم انجام دهيم.
اين نماينده منتخب مردم در مجلس هشتم گفت: قطع فوق‌العاده شغل معلمان محروم در زماني كه هنوز نظام هماهنگ پرداخت اجرا نشده است، يكي از مشكلات است. از سويي با قطع فوق‌العاده شغل معلمان مناطق محروم، حدود 50 تا 60 هزار تومان از حقوق اين معلمان كم شده و باعث نارضايتي آنان شده است.
سيدقدرت‌الله حسيني نماينده منتخب مردم گچساران و باشت نيز اظهار داشت: مشكلات در آموزش و پرورش در حد اسفناك است. بي‌توجهي به تربيت معلم و اجراي امور تربيتي ضربه سنگيني به آموزش و پرورش زد.
داود محمدجاني نماينده منتخب مردم فارس هم گفت: آموزش و پرورش در بخش مديريت نيازمند تحول است چرا كه احساس مي‌شود برخي مديريت‌ها كارآمد نيست و به همين دليل تحول در آموزش و پرورش شكل نمي‌گيرد.
انتهاي پيام/
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 311]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن