تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815300042




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزراي محيط زيست گروه‪ ۸‬خواستاركاهش آلاينده‌هاي زيستي در كشورهاي غني شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وزراي محيط زيست "گروه‪"۸‬خواستاركاهش آلاينده‌هاي زيستي در كشورهاي غني شدند
خارجي. اجتماعي. محيط زيست. جي ‪. ۸‬
وزراي محيط زيست هشت كشور بزرگ صنعتي جهان موسوم به "گروه ‪ "۸‬و مقام‌هايي از چند كشور در حال رشد سريع اقتصادي، روز دوشنبه با تاكيد بر ضرورت هدايت تلاش‌هاي مربوط به كاهش انتشار گازهاي گلخانه‌اي تا سال ‪۲۰۵۰‬ از سوي كشورهاي ثروتمند، به نشست خود در كوبه ژاپن پايان دادند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از كوبه، وزراي محيط زيست و مقام‌هاي كشورهايي مانند برزيل، چين، هند و مكزيك از روز شنبه به منظور گفت وگو درباره راه‌هاي مقابله با تغييرات اقليمي و تدارك اجلاس سالانه "گروه ‪ "۸‬كه قرار است در تابستان جاري در "توياكو"ي ژاپن برگزار شود، گردهم آمده بودند.

شركت‌كنندگان در اين نشست سه روزه در بيانيه پاياني خود از كشورهاي ثروتمند خواستند هدايت تلاش‌ها و اقدامات جهاني را در زمينه به نصف رساندن انتشار گازهاي گلخانه‌اي تا سال ‪ ۲۰۵۰‬به عهده بگيرند.

سران كشورهاي عضو "گروه ‪ "۸‬كه عامل گرم شدن كره زمين محسوب مي‌شوند، در نشست سال گذشته در آلمان موافقت كردند كه مساله كاهش انتشار گازهاي گلخانه‌اي را به طور جدي مدنظر قرار دهند و تا سال ‪ ۲۰۵۰‬ميزان انتشار آن را به نصف برسانند.

در بيانيه غيررسمي و مختصري كه از جانب رياست و ميزبان نشست كوبه منتشر شد، آمده است: "در اين نشست تصريح شد كه در اجلاس سران گروه ‪۸‬ كه در تابستان جاري در توياكو برگزار مي‌شود، اراده جدي سياسي بايد فراتر از اين توافقنامه قرار بگيرد و دستيابي به توافقي بر مبناي يك چشم‌انداز مشترك در زمينه يك هدف جهاني بلند مدت را مدنظر قرار دهد."
تعهدات معاهده كيوتو كه به منظور مقابله با تغييرات اقليمي و كاهش گازهاي گلخانه‌اي تدوين شد، تا پايان سال ‪ ۲۰۱۲‬جاري و معتبر است.

آمريكا تنها كشور از هشت كشور بزرگ صنعتي جهان شامل انگليس، كانادا، فرانسه، آلمان، ايتاليا، ژاپن، روسيه است كه از عضويت در معاهده كيوتو سرباز زده است.

ژاپن اميدوار است از نشست سران "گروه ‪ "۸‬براي تدوين معاهده جديد جانشين معاهده كيوتو استفاده كند.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 512]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن