تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):رستگـار نمی شوند مـردمـى که خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816512749




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ICT ملي ارمغان دولت نهم !


واضح آرشیو وب فارسی:ايتنا: ICT ملي ارمغان دولت نهم !
ICTPRESS - گويا دولت نهم بوسيله متولي فناوري اطلاعات و ارتباطات خود يعني وزارت متبوع ICT و نماينده محترم همانا وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات بطور جدي بدنبال ايجاد زمينه‌هاي توليد و استقرار ICT ملي بطور تمام و كمال است.

زماني كه صحبت از هركدام از گونه‌هاي فناوري به ميان مي‌آيد هر بوميتي در جهان بدنبال راهي براي بومي سازي آن براي هموطن خود است اما با چه معيار و مقياسي؟
گويا در كشور ما اگر صدايي از جهان بلند نشود پس از مدتي اينكه اينترنت از كجا آمده و امسال آن فارغ از نداشتن صاحب كاملا انكار مي شود. مسئله بگونه‌اي طرح مي شود كه انگار اينترنت را ما اختراع كرده‌ايم و آن را ملي مي‌كنيم. موبايل را ما اختراع كرده‌ايم و به بهانه بومي سازي و نشر زبان فارسي آن را اساسا ملي مطرح خواهيم كرد. اين موضوع همان گونه پي مي رود كه اتومبيل ملي اساسش بنا شد.

به دنبال چه هستيم آيا واقعا با ايجاد محدوديت بدون فرهنگ سازي و اعمال زور بطور مخفيانه و غيرمستقيم مي توان استفاده صحيح از ابزار فناوري را جا انداخت.
گيريم كه اينترنت را نه با سرعت ۵۶ كيلو بيت بر ثانيه بلكه با سرعتي حتي كمتر از آن به مردم ارائه داديم .
گيريم كه محدوده فيلترينگ را آنقدر افزايش داديم تا با زدن نقطه و ويرگول هم با علامت محدوديت مواجه شديم.
گيريم كه پيامك هاي لاتين گران ، كيفيت خطوط موبايل زير صفر ، ارزش افزوده هاي رايج موبايل در تمامي جان در كشور به ورطه فراموشي سپرده شد.
بدنبال چه هستيم ؟ فرهنگ سازي يا فرهنگ نمايي و شعار خام؟

آيا واقعا كسي نمي داند كه با شعار خصوصي سازي براي مخابرات و ادعاي دولت مبني بر ايجاد شرايط آن با اعطاي مجوز اپراتور اول و سوم و ارتباطات بي سيم و امسال آن در عمل همه چيز عقب ماندگي بخش خصوصي و شكست در رقابت آن را در مقابل دولت رقم مي زند.
موبايل اپراتور دوم كه مثلا بخش خصوصي است ۱۵۰ هزار تومان اعلام ميشود و خواب از سر مخابرات و دولت مي ربايد آنچنان كه اعلام ۱۵۰ هزار تومان واگذاري را براي كدهاي ۸ موبايل خود پيشه ساخته و همين كه بازار شكسته و زمينه لازم براي دولت فراهم شد ارتباط سيم كارت ها ناگهان قطع و ملت هميشه در صحنه را مضطرب به مراكز توزيع روانه مي سازد آنچنان كه بر سر هم كوبان داد بي عدالتي در ناآگاهي براي قطع ناگهاني سيم كارت هاي شان سر مي دهند.

آيا واقعا كسي نمي داند كه تعدد كدهاي موبايل كه خود بازار سياهي را از سوي دولت به راه انداخته بود به يكباره از سوي آن با يكسان سازي كدهاي مخصوص هر شهرستان تعطيل شد. آيا كسي نمي داند كه وديعه هاي مردم نزد دولت براي تلفن ثابت اماني است تا با احتساب آن ضمن واگذاري بموقع و ارائه سرويس بهينه مشترك را از مزاياي ارتباطي بهره مند سازد و آنگاه كه با درآمدي هنگفت خريداران پر هزينه خود را شديدتر از كم مصرفن جريمه مي كند و توجيهش هم اين است كه كسي كه دارد بايد بيشتر به دولت بپردازد تا تامين اعتبار شود.

ميان اين هياهو ها داد تحقق دولت الكترونيك و جامعه اطلاعاتي سر مي دهيم اما عدالت را فداي گرفتن ماليات و عرضه قانوني ۵۶ كيلو بيت بر ثانيه اينترنت به مراكز مهمي همچون دانشگاه مي كنيم.
از سويي داد مهرورزي سر مي دهيم و از سوي ديگر با خشونت غير مستقيم شاهراه هاي ارتباطي و اطلاعاتي جهاني را تنگ و تنگ تر مي سازيم تا شايد لباسي ملي بر تن آن كنيم!
از رونق پارك هاي غلم و فناوري و برج فناوري اطلاعات و ارتباطات كيش ، جزيره هوشمند قشم و شهرهاي الكترونيكي كيش و مشهد و تهران هم كه خبر بدر بخوري ظاهرا به چشم نمي خورد.
امضاي الكترونيكي در هاله اي از ابهام فرو رفته و گويا تجارت الكترونيك در ماهيت اصلي آن در كشور ما به يادي ماندگار مبدل گشته است.

بزرگ‌ترين پروژه فناوري اطلاعات و ارتباطات كشور در حوزه كارت هوشمند سوخت هم كه با اگرها و اماهاي بسيار در شايعه واردات غيرقانوني بنزين در سال گذشته همراه است كه اگر فناوري خوب است چرا به آن در همه جا بها نمي دهيم و مردم بايد فقط استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات را با خاطره سهميه بندي بنزين به ياد بسپرند؟
از سويي گاهي اصلا بودجه اي براي بخش ICT در يك سال شمسي در كشور ديده نمي شود. بدنبال پژوهش و نوآوري هستيم پس بايد به مجاري آن بها دهيم.
وبلاگ و رسانه هاي الكترونيكي از مهمترين مجاري تبادل دانش در جهان امروز بشمار مي روندو ضمن ايجاد محتواي ساختي و تبادلي حتي منتشر كننده اخبار روزآمد بوده و عامل تحرك نسل جوان كشور بشمار مي روند.
بگذاريم چه لاتين و چه فارسي نسل جوان بتواند به استفاده لحظه اي و سالم از موبايل با ارزش افزوده پيامك بپردازد. به آن بها دهيم و با بالا بردن كيفيت شبكه مويايل و ارائه سرويس هاي بهينه ارزش افزوده اعتماد نسل جوان را با رفاقت نسبت به دولت جلب كنيم.

صدا وسيما با فراغ بال به جذب برنامه هاي مربوط به فناوري اطلاعات و ارتباطات بشتابد و به فرهنگ سازي آن كمك كند.
چرا بايد رسانه ملي در پاسخ به انجمن هاي علمي و حوزه ICT كه علاقمند كمك و برنامه سازي در حوزه ICT هستند پاسخ تحقير آميز برويد و مشاركتي طرح بياوريد بدهد، مگر فلان انجمن علمي آگهي بگير و يا كانون تبليغاتي است.

چرا به فكر ايجاد محتواي بومي نيستيم ؟ منتظر چه هستيم؟
آيا با فيلترينگ همه چيز حل مي شود يا با توليد محتواي بومي ما هم حرفي براي گفتن خواهيم داشت.
كره جنوبي حدودا ۷ سال قبل در اخبار نداي توليد پروتكلي براي افزايش سرعت اينترنت خود حتي تا ۵ برابر يا بيشتر از سرعت آن زمان سرميداد ، اين كشور مستقل عمل كرده و به سرورهاي كانادايي و غربي متكي نبوده است.
مالزي از ايران چقدر جلوتر است كه اين كشور در سرعت اينترنت روي مقياس گيگ صحبت مي‌كند و ما اندر خم چند كيلو هستيم؟
كجا ها اسراف مي شود و هزينه هاي اصلي به هدر مي رود؟
براي علم هرچقدر هزينه كنيم كم است اينها اصراف نيست بلكه زمينه سازي و تامين منافع يك كشور است.

خلاصه آنچه فعلا مشاهده مي شود رشد و تجلي موجودي ناشناخته بنام ICT ملي است.
گويا با شرايط فعلي ما براي جامعه جهاني اطلاعات در سال 2015 حرفهايي براي گفتن داريم!
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايتنا]
[مشاهده در: www.itna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 563]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن