تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت را نزد خويش ناپسند مگردانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816714841




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رشد و توسعه ارتباطات و فناوري اطلاعات در دولت نهم، كم نظير بوده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رشد و توسعه ارتباطات و فناوري اطلاعات در دولت نهم، كم نظير بوده است
ارتباطات و فناوري اطلاعات در مدت فعاليت دولت نهم از رشد و توسعه بالايي برخوردار بوده و در مواردي ازجمله رشد 295درصدي در بخش تلفن همراه،1/29 درصدي در تلفن ثابت،163درصدي در بخش فناوري اطلاعات و پورت هاي دسترسي و همچنين رشد 534درصدي ICT روستايي مي توان اين رشد را كم نظير توصيف كرد.


در كنار اين مهم مي توان از تدوين قوانين و مقررات، صدور پروانه براي اپراتورهاي دوم، سوم، شركت مخابرات ايران سهامي عام و وايمكس نيز به عنوان موارد ديگري نام برد كه در دولت نهم پيگيري و بعضا به ثمر نشسته است.
در مدت فعاليت دولت نهم و در دو سال اخير بيش از 6 هزار و 113روستا از خدمات ICT برخوردار شده كه اين اقدام گامي مهم به سوي خدمت رساني به نقاط روستايي و محروم كشور است.
** حركت به سمت استقلال در صنعت مخابرات
حذف وابستگي صنايع كليدي به واردات، مهمترين دغدغه سال هاي دور و نزديك مسوولان و صاحبنظران حوزه هاي مختلف صنعتي بوده و در اين ميان وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات به عنوان متولي امر صنايع الكترونيك، مخابرات و فناوري اطلاعات اقدام هاي پيشگامانه را آغاز كرده و با توجه به نگرش دولت نهم مبني بر گسترش عدالت و حمايت از توليدات داخلي، كليات سياست هاي وزارت ارتباطات براي حمايت از توليدكنندگان داخلي صنايع الكترونيك، مخابرات و فناوري اطلاعات، تدوين شد.
از جمله اقدام هاي انجام شده در راه رسيدن به استقلال در صنعت مخابرات در دولت نهم مي توان به قرارداد توليد تجهيزات 6 ميليون تلفن همراه با 6 شركت داخلي تحت عنوان"كنسرسيوم" اشاره كرد.
ممنوعيت خريد خارجي بيش از 60 قلم كالاي مخابراتي در دو مرحله براي حمايت از توليدات داخلي، الزام به اخذ تاييد نمونه تا پايان سال 85، انعقاد قرارداد با دانشگاهها و سازمانهاي مختلف براي تقويت توان آزمايشگاهي و همچنين زمينه سازي اجراي پروژه NGN توسط توليد كنندگان داخلي از ديگر اقدام هاي انجام شده در اين بخش بوده است.
** توجه خاص دولت نهم به مناطق محروم در توسعه ارتباطات
با نگاهي با آمار روستاهاي داراي ارتباط مخابراتي در كشور در سالهاي 57 تا پايان تير ماه 87 و با توجه با افزايش اين آمار از 47 هزار و 955 روستا در سال 84 به 52 هزار و 264 روستا در تير ماه 87 شاهد هستيم كه توجه خاص دولت نهم به بخش هاي محروم، 5/15درصد رشد را نسبت
به شهريور ماه سال 84 در ارتباط رساني به روستاها به ارمغان آورده است.
توجه به روستاها و مناطق محروم در دولت نهم در افزايش 534 درصدي آمار تعداد دفاتر ICTروستايي به وضوح قابل لمس است بطوري كه تعداد آمار دفاتر ICT روستايي از 963 دفتر در سال
84 به 6 هزار و 113دفتر گام بسيار بزرگي در تحقق دولت الكترونيك است كه اين امر نيازمند اتصال تجهيز تمام نقاط كشور به اينترنت است.
** رشد 295 درصدي واگذاري تلفن همراه
در دوران فعاليت دولت نهم در حوزه ارتباطات سيار و تلفن همراه نيز با تلاش هاي صورت گرفته ، با افزايش آمار تعداد مشتركان تلفن همراه از 8 ميليون و 105 هزار و 513 مشترك در سال 84 به 27 ميليون و 696 هزار و 722 مشترك در تير ماه 87 رشد 295 درصدي را شاهد هستيم و اين رشد طوري است كه واگذاري تلفن همراه با ارايه سيم كارت هاي اعتباري و دائم به روز شده است.
گفتني است افزايش درخور توجه واگذاري ها در هنگام فعاليت دولت نهم 254 درصد رشد ضريب نفوذ تلفن همراه را نيز در پي داشته است.
در بخش تلفن همراه شهرهاي تحت پوشش، 15درصد رشد را نسبت به سال 84 در دوران فعاليت دولت نهم نشان مي دهد و همچنين تحت پوشش قرار دادن جاده ها در طول فعاليت دولت نهم از 2/34 درصد رشد نسبت به شهريور 84 برخوردار بوده است.
بهبود كمي و كيفي ارتباط دهي شبكه در دوران فعاليت دولت نهم نيز با تسريع در نصب آنتن هاي BTS رشدي نزديك به 190درصد را نشان مي دهد بطوري كه تعداد آنتن هاي BTS شبكه ارتباطات سيار در سال 84 از شش هزار و 562 آنتن به 15هزار و 638 آنتن افزايش يافته است.
** رشد 60 درصدي در تعداد شهرهاي تحت پوشش شبكه فناروي اطلاعات كشور
در بخش شبكه فناوري اطلاعات نيز توسعه و رشد چشمگيري را در دولت نهم شاهد هستيم بطوريكه شهرهاي تحت پوشش شبكه فناوري اطلاعات از 716 شهر در شهريور 84 به هزار و 144شهر در تير ماه 87 با افزايش 428 شهر رشد 7/59 درصدي را نشان مي دهد.
رشد 161درصدي در حوزه بانكداري الكترونيكي، واگذاري اينترنت به دانشگاهها از طريق فيبر نوري و اتصال بيش از پنج هزار و 844 مدرسه به شبكه ملي اينترنت، افزايش تعداد مراكز ديتا در كشور از هزار و 311 مركز به دو هزار و 112 مركز و رشد 6 درصدي در اين حوزه و همچنين افزايش 9ميليون و دويست هزار نفر به تعداد كاربران اينترنت كه رشد 5/104درصدي را نشان مي دهد از ديگر توفيقات دولت نهم در عرصه فناوري اطلاعات است.
پهناي باند بين الملل نيز در دوران فعاليت دولت نهم 262 درصد رشد داشته و از 3 هزار و 510مگابيت در ثانيه به 12هزار و 734 رسيده است. همچنين تعداد پورت هاي دسترسي ديتا در زمان دولت نهم به رغم محدوديت هاي موجود 163درصد رشد را نسبت به شهريور ماه سال 84 داشته ايم.
** ارتباطات زيرساخت
شركت ارتباطات زيرساخت وظيفه برقراري ارتباط بين شهري و بين الملل تمام بهره برداران مخابراتي كشور اعم از ثابت و همراه را در بخش خصوصي و دولتي برعهده دارد، در دولت نهم اين شركت براي برقراري ارتباطات بين شهري 2 ميليون و 451 هزار پورت، براي برقراري ارتباطات
بين الملل 42 هزار پورت و براي تامين اينترنت كشور ظرفيتي برابر با 41 لينك STM1 براي كاربران فراهم كرده است.
شايان ذكر است توسعه زيرساخت هاي ارتباطي با تكيه بر فناوري نوين در دولت نهم مورد توجه قرار گرفته و توسعه شبكه فيبر نوري از 56 هزار كيلومتر در سال 84 به 79 هزار كيلومتر در تير ماه 87 معادل 41 درصد رشد را نشان مي دهد.
اقتصام ** 1701 ** 1558
 جمعه 26 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن