تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806861065




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تشريح دلايل بروز اختلالات اخير در پهناي باند ارتباطي كشور


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: تشريح دلايل بروز اختلالات اخير در پهناي باند ارتباطي كشور
پيام كرباسي گفت: بروز اختلالات در تماس‌هاي تلفن اينترنتي به دليل به اشتراك گذاردن وسيع ميزان پهناي باند فروخته شده به مشتريان مختلف و يا سوء‌مديريت در راهبري سيستم‌هاي تراز ميزان بار شبكه مرتبط با دروازه‌هاي خروجي از كشور به اينترنت است.
مسئول كارگروه VoIP كميسيون اينترنت سازمان نظام‌صنفي گفت: بروز اختلالات در تماس‌هاي تلفن اينترنتي به دليل به اشتراك گذاردن وسيع ميزان پهناي باند فروخته شده به مشتريان مختلف و يا سوء‌مديريت در راهبري سيستم‌هاي تراز ميزان بار شبكه مرتبط با دروازه‌هاي خروجي از كشور به اينترنت است.
پيام كرباسي ضمن اشاره به بروز اختلالات اخير در پهناي باند ارتباط كشور اظهار داشت: در حدود 10 روز پيش اختلالاتي در حوزه اينترنت و در هنگام برقراري مكالمات تلفن اينترنتي در بخش‌هايي از شبكه كشور ايجاد شده است كه اين اختلالات خاصه شامل مفقود شدن بسته‌هاي اطلاعاتي (Packets) حاوي اطلاعات اوليه در برقراري تماس‌هاي اينترنتي (VoIP) و برخي از انواع بسته‌هاي ديگر از پروتكل‌هايي متفاوت (Other Protocols) است.
وي خاطرنشان كرد: اين اختلالات در بخش‌هاي وسيعي از شبكه داخلي كشور از چهارشنبه گذشته شدت گرفته و باعث بروز مشكلاتي براي كاربران و شركت‌هاي اينترنتي شده است. كرباسي ادامه داد: با ادامه اين روند شركت‌هاي ارائه دهنده خدمات تلفن اينترنتي مجبور به انتقال اعتراضات متعدد به كميسيون اينترنتي سازمان نظام‌صنفي شدند كه البته بنا به انتشار برخي از گزارشات رسيده، در پي عدم امكان برقراري مكالمات خارجي صادره از كشور، تعداد كاربران معترض و شكايات مردمي هم با فزوني قابل توجهي مواجه شده است به نحوي كه پس از پيگيري‌هاي فني و تخصصي مشخص شد كه بسته‌هاي اطلاعاتي در مسيري منتهي به مقصد به صورت تصادفي و ناگاه مفقود شده و به تامين كنندگان نهايي نمي‌رسند.
مسئول كارگروه VoIP كميسيون اينترنت سازمان نظام‌صنفي تاكيد كرد: به طور كلي مشكلات موجود در كيفيت پهناي باند ارتباطي كشور با شبكه اينترنت از حدود 7 ماه پيش آغاز شده است در حالي كه در تمامي روزهاي اداري از حوالي ساعت 09:00 صبح لغايت 17:00 عصر (ساعات بحراني) ارتباط اكثر قريب به اتفاق نقاط كشور با بخش‌هايي از شبكه اينترنت با حدود 5% الي 10% ريزش بسته‌هاي اطلاعاتي مواجه شده و اين ميزان در مواردي به بيش از 20% نيز رسيده است.
وي اظهار داشت: همچنين كه اين ارتباطات با نوسانات تاخير (Jitter) در رفت يا برگشت بسته‌ها مواجه شده و اين معضل، كيفيت نامطلوب انتقال صدا با مضاميني چون «مربعي شدن صدا» و يا «ديجيتالي شدن» آن را رقم مي‌زند. كرباسي گفت: با بروز چنين مشكلاتي در كيفيت ارتباط با اينترنت، وضعيت كيفي ارائه خدمات تلفن اينترنتي با چالش‌هايي جدي مواجه است، به نحوي كه بعضا كاربران نيز بروز وقايعي از اين دست را در ميان مكالمات خارجي خود ناشي از كيفيت نامناسب شركت‌هاي تلفن اينترنتي مي‌دانند.
وي اضافه كرد: در اين خصوص ذكر اين نكته نيز ضروري به نظر مي‌رسد كه ميزان مدت زمان تاخير در ارسال و دريافت (RTT) بسته‌هاي اطلاعاتي در بازه‌هاي زماني بحراني با اكثر نقاط اينترنت حدود 100 ميلي ثانيه افزايش نسبي يافته و نوسانات بسياري را به همراه دارد كه اوج اين مشكلات در روزهاي آغازين هفته گذشته بوده و با افزايش مصارف اينترنتي شركت ها، وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها و بنگاه‌هاي دولتي و خصوصي به وخامت هم مي‌گرايد.
اين كارشناس افزود: بروز چنين معضلاتي غالبا به دليل به اشتراك گذاردن وسيع ميزان پهناي باند فروخته شده به مشتريان مختلف و يا سوءمديريت در راهبري سيستم‌هاي تراز ميزان بار شبكه مرتبط با دروازه‌هاي خروجي از كشور به اينترنت است. كرباسي خاطر نشان كرد: از آنجا كه در حدود چهار سال پيش تاكنون تنها تامين كننده پهناي باند ارتباط با شبكه اينترنت، شركت مخابرات بوده و كيفيت انواع خدمات قابل ارائه توسط بخش خصوصي به ويژه تبادل مكالمات تلفني اينترنتي به كيفيت اين ارتباط به عنوان بستر اصلي وابستگي كامل دارد، لازم است اين شركت و مراكز وابسته دولتي در ارائه پهناي باند با كيفيت قابل قبول و منطبق با استانداردهاي تعريف شده جهاني، تمامي امكانات فني و توان كارشناسي خود را به كار بندند.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 328]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن