تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 15 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814042236




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرانه هر دانش آموز ۴ هزار تومان


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: سرانه هر دانش آموز ۴ هزار تومان
رئيس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران نيز گفت: فهرست به وزارتخانه اعلام شده است و منتظر واريز سرانه به حساب مدارس هستيم.
علي‌اصغر محمدي:وزير آموزش و پرورش گفت: سرانه دانش‌آموزي به حساب سازمان‌هاي آموزش و پرورش استان‌ها حواله شده‌است.وزير آموزش و پرورش در پاسخ به سؤال همشهري در باره علت تاخير واريز سرانه دانش‌آموزي به حساب مدارس گفت: سرانه مدارس در حال پرداخت است.
وي درباره واريز نشدن سرانه به حساب مدارس شهر تهران گفت: شايد حساب‌هايشان مشكل دارد، بهتر است موضوع را از روساي سازمان‌هاي آموزش و پرورش بپرسيد.
رئيس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران نيز گفت: فهرست به وزارتخانه اعلام شده است و منتظر واريز سرانه به حساب مدارس هستيم.
به گفته علي اصغر يزداني، ۴ ميليارد و ۱۰۰ ميليون تومان به مدارس شهر تهران سرانه اختصاص يافت كه به ازاي هر دانش‌آموز ۴ هزار تومان است.
تخلفات را اطلاع دهيد
وزير آموزش و پرورش در پاسخ به سؤال همشهري در باره وضعيت شهريه مدارس غيرانتفاعي گفت: شهريه مدارس غيرانتفاعي هر منطقه براساس خدماتي كه مدرسه ارائه مي‌دهد، توسط كميته‌اي تعيين و ابلاغ مي‌شود.
علي‌احمدي درباره تخلف برخي مدارس غيرانتفاعي منحل شده كه همچنان ثبت‌نام مي‌كنند تصريح كرد: اين موارد را به بازرسي آموزش و پرورش اطلاع دهيد تا برخورد قانوني شود.
به گفته علي احمدي، سياست كلي وزارت آموزش و پرورش حمايت از افرادي است كه در قالب مدارس غيرانتفاعي قانونمند عمل مي‌كنند. ولي در عين حال با متخلفان بايد برخورد كرد و جلوي سوءاستفاده آنها را گرفت.
حمايت رئيس آموزش و پرورش شهر تهران از تخلف
در حالي كه وزير آموزش و پرورش دستور رسيدگي و برخورد با مدرسه غيرانتفاعي متخلف را داد، رئيس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران از اين مدرسه غيرانتفاعي حمايت كرد.
علي اصغر يزداني خطاب به خبرنگار همشهري گفت: آيا شما مي‌دانيد كه اين مدرسه چه خدماتي ارائه مي‌دهد، اصلا اين مدرسه منحل نشده است. چرا شما مدعي هستيد اين مدرسه منحل شده است. كه در اين لحظه خبرنگاران گفتند سال گذشته خبر انحلال اين مدرسه به‌طور رسمي به‌دليل تخلف از سوي آموزش و پرورش اعلام شد.
البته به رئيس محترم آموزش و پرورش شهر تهران توضيح داده شد كه رسانه‌ها فقط خبر انحلال را به نقل از مسئولان ذي ربط اعلام مي‌كنند. معاون توسعه و برنامه‌ريزي دفتر پشتيباني مدارس غيرانتفاعي، با تاييد انحلال دبستان غيرانتفاعي ب-ب گفت: اين مدرسه حق ثبت نام از دانش‌آموزان را ندارد. اين مدرسه سال گذشته به‌دليل اخذ شهريه بيش از حد مصوب و ساير تخلفات براساس مصوبه شوراي نظارت مركزي بر مدارس غيرانتفاعي منحل شد. ابو‌طالب حافظي افزود: با توجه به اين‌كه آغاز سال تحصيلي فرا رسيده بود و براي رعايت حال دانش‌آموزان اين مدرسه، مقرر شد اين مركز آموزشي تا پايان سال تحصيلي به فعاليت خود ادامه دهد.
البته موضوع انحلال اين دبستان طي نامه‌اي به رئيس آموزش و پرورش شهر تهران ابلاغ شده است. اينكه چرا يك مقام مسئول در حضور مقام مافوق خود از تخلف يك مدرسه غيرانتفاعي كه پيشتر خبر انحلال آن اعلام شده حمايت مي‌كند، در نوع خود جالب است.
پرونده معلم تنبيه‌كننده در دادگاه اداري
وزير آموزش و پرورش در باره تنبيه‌ بدني يك دانش‌آموز خوزستاني گفت: هنوز گروه معالج نگفته فلج شدن اين دانش‌آموز به‌دليل تنبيه‌ بدني است يا زمينه قبلي داشته است. ولي آن معلم از خدمت معلمي محروم شد تا دادگاه اداري به پرونده‌اش رسيدگي كند.
نارسايي در مرحله اول آزمون استعدادهاي درخشان
وزير آموزش و پرورش با تاييد وجود نارسايي در مرحله اول آزمون مدارس استعدادهاي درخشان گفت: مراجع ذي ‌ربط در حال رسيدگي هستند و ما از پيش قضاوت نمي‌‌كنيم. ولي نكته مهم اين است كه آزمون اصلي براي ورود به مراكز استعدادهاي درخشان، آزمون مرحله دوم است.
علي احمدي معتقد است حقي از كسي ضايع نشده است، اما در عين حال ديوان عدالت اداري و سازمان بازرسي كل كشور به شكايت والدين رسيدگي مي‌كنند و ما هم منتظر اعلام نتيجه هستيم.
تشكيل كارگروه كاهش افت تحصيلي
به گفته وزير آموزش و پرورش براي كاهش افت تحصيلي، طرح ارزشيابي توصيفي به جاي ارزشيابي نمره‌اي و كمي به تدريج در مدارس اجرا مي‌شود. البته اين طرح در تعدادي از مدارس به‌صورت آزمايشي انجام شده است.
علي احمدي افزود: با تصويب شوراي‌عالي آموزش و پرورش، كارگروه‌هايي براي حل مشكل افت تحصيلي تشكيل شده تا بر حسب مورد بررسي ‌كنند. به اعتقاد وي چون در سال اول دبيرستان فشار كاري زياد است، كار هدايت تحصيلي از اول دبيرستان به سوم راهنمايي منتقل شده است.
پاداش پايان خدمت، به‌صورت نقدي
رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس هفتم به همشهري گفت: نظر كميسيون آموزش مجلس اين است كه پاداش پايان خدمت فرهنگيان به‌صورت نقدي پرداخت شود.
وي افزود: وزير آموزش و پرورش در نشست با اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس هفتم وعده داد كه سهام اصل 44 قانون اساسي كه دولت بابت پاداش پايان خدمت به فرهنگيان مي‌دهد از طريق يكي از شركت‌هاي دولتي، فروخته شود و از اين محل پاداش به‌صورت نقدي پرداخت شود.
وي معتقد است براي حل مشكل كسري بودجه آموزش و پرورش بايد نشستي با حضور روساي جمهوري و مجلس، اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات و وزير آموزش و پرورش برگزار شود تا ابعاد مختلف اين موضوع بررسي و تعيين تكليف شود.
البته وزير آموزش و پرورش اذعان دارد كه با كسري بودجه نمي‌توان كارهاي بلندمدت انجام داد.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 414]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن