تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):اين (امام جواد(علیه الاسلام))مولودى است كه پر بركت ‏تر از او براى شيعه ما به دنيا ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806615815




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آلمانها به بالاك مي نازند؛ قلب تپنده شاهين


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: آلمانها به بالاك مي نازند؛ قلب تپنده شاهين
------------

در يك دهه گذشته، تيم ملي فوتبال آلمان، با وجود حضور پي در پي وگاه موفق در صحنه جهاني، نتوانست آن گونه كه سنت اين تيم بوده است، ستاره اي در ابعاد جهاني به دنياي فوتبال عرضه كند، اما شايد بتوان ميشائيل بالاك را يك استثنا دانست.
بالاك در سالهاي آغازين هزاره جديد، توانست به يكي از ستارگان تيم ملي فوتبال آلمان و ميدانهاي جهاني تبديل شود. او در جريان جام جهاني 2006 در ميهنش، تنها بازيكن آلماني اي بود كه به عنوان ستاره اي در اندازه هاي جهاني برگزيده شد. همين امر موجب شد كه چلسي لندن، در تابستان همان سال، بالاك را به خدمت بگيرد و وي را به مجموعه ستارگان گرانبهاي خود بيفزايد.
بالاك در تاريخ 26 سپتامبر 1976 در گورليتس، واقع در شرق آلمان، زاده شد. در آن زمان، هنوز ديوار جنگ سرد، دو آلمان را از هم جدا مي كرد. بالاك در آلمان شرقي رشد كرد و براي نخستين بار در 6 سالگي به ورزش فوتبال روي آورد. بالاك در آن سالها رشد چشمگير داشت. بالاك هرگز در تيم ملي فوتبال جوانان آلمان بازي نكرد، اما 19 بازي براي تيم زير 21 ساله هاي اين كشور انجام داد.
* ستاره جديد
جام جهاني 1998 فرانسه براي تيم ملي فوتبال آلمان با ناكامي بزرگي همراه بود. همه از بحران اين تيم سخن مي گفتند. بحثهاي دامنه داري در اين كشور درباره غفلت از تربيت بازيكنان مستعد جوان درگرفته بود. در جريان اين بحثها، از ميشائيل بالاك به عنوان يك استثنا ياد مي شد. بالاك سرانجام در سال 1999 به تيم ملي فوتبال آلمان فراخوانده شد و نخستين بازي ملي خود را برابر اسكاتلند انجام داد. آلمان آن بازي را در خانه خود با نتيجه يك بر صفر واگذار كرد.
شروع كار بالاك در باشگاه لوركوزن هم چندان آسان نبود. وي مدتها آسيب ديده بود، اما «كريستف دام»، مربي اين تيم، بالاك را بتدريج به بازيكني پرقدرت تبديل كرد. تيم بايرلوركوزن در سال 2000 با درخشش بالاك توانست به مقام نايب قهرماني بوندسليگا دست يابد. در همين فصل بود كه بالاك به عنوان بازيكني با قابليتهاي رهبري، نام خود را بر سر زبانها انداخت.
بعدها بايرلوركوزن با مربيگري «كلاوس تاپ مولر» به تيمي پرقدرت ارتقا يافت و در فصل 2001 - 2002 در مسابقه هاي ليگ قهرمانان اروپا نيز درخشيد و تا بازي نهايي پيش رفت، اما تيم بالاك در ديدار پاياني در برابر تيم پرآوازه رئال مادريد شكست خورد و ناكام ماند.
بالاك در اين ميان در تيم ملي فوتبال آلمان نيز به بازيكني ثابت تبديل شده بود و با مربيگري «رودي فولر» اوجگيري او نيز به عنوان يك ستاره جهاني آغاز شد. پس از جام جهاني 2002 در ژاپن و كره، تيم بايرن مونيخ، ميشائيل بالاك را با پرداخت 28 ميليون مارك به خدمت گرفت.
* قلب تپنده
از آن پس بالاك به يكي از ستارگان پرفروغ فوتبال آلمان تبديل شد. نقش رهبري كننده او در خط مياني تيم آلمان، بي چون و چرا بود. با وجود اينكه در اين تيم اوليور كان، دروازه بان ملي پوش، سابقه بيشتري داشت، با رهبري «يورگن كلينزمن» و به خواست مربي جديد تيم ملي فوتبال آلمان، بازوبند كاپيتاني به ميشائيل بالاك تعلق گرفت تا در ميانه ميدان، نظم و هماهنگي را در تيم ايجاد و حمله ها به دروازه حريف را سازماندهي كند.
پس از درخشش بالاك با تيم ملي فوتبال آلمان در بازيهاي جام جهاني 2006 آلمان، رقابت شديدي ميان تيمهاي طراز اول اروپا براي به خدمت گرفتن او درگرفت. ميلان، رئال مادريد و منچستر يونايتد از تيمهاي پرآوازه اي بودند كه خواهان بالاك بودند. سرانجام در اين رقابتها، رومان آبراموويچ، ميلياردر روسي و مدير باشگاه چلسي لندن، توانست موفق شود و بالاك را به تور بيندازد.
چلسي با بالاك قراردادي سه ساله بست. رسانه هاي انگلستان خبر دادند كه بالاك با اين قرارداد سالانه 10 ميليون يورو دريافت مي كند. به اين ترتيب، درآمد هفتگي او 200 هزار يورو تخمين زده مي شود. اين نيز خود يكي از شگفتيهاي فوتبال در عصر جهانروايي است!
حضور بالاك 32 ساله اما در فينال ليگ قهرمانان اروپا در مسكو چندان پرفروغ نبود هرچند كه يك بار تا آستانه فرو ريختن دروازه قرمزپوشان منچستر هم پيش رفت.
به نوشته پايگاه اينترنتي «دويچه وله»هواداران آلماني تيم چلسي كه در اين ديدار كمتر نامي از هافبك هموطن خود در ميان آبي پوشان شنيدند، بي ترديد منتظر هنرنمايي او در تركيب تيم ملي فوتبال كشورشان در جام ملتهاي اروپاي 2008 خواهند بود.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 288]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن