تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 2 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812198596




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پس از 6 ماه اداره لبنان بدون رئيس جمهور لبنان صاحب رئيس جمهور شد


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: پس از 6 ماه اداره لبنان بدون رئيس جمهور لبنان صاحب رئيس جمهور شد
اپوزيسيون تحت رهبري حزب الله، همچنين دولت حاكم تحت حمايت غرب، هفته گذشته حمايت خود را از انتخاب ژنرال سليمان اعلام كرده بودند.
آفتاب- سرويس بين‌الملل: پارلمان لبنان فرمانده ارتش اين كشور، ژنرال ميشل سليمان را به عنوان رييس جمهور اين كشور انتخاب كرد.

به گزارش سرويس بين الملل آفتاب، پارلمان كشور لبنان، روز يكشنبه ژنرال ميشل سليمان را پس از 18 ماه عدم ثبات سياسي يه رياست جمهوري انتخاب كرد.

ساعاتي پيش، جشن و پايكوبي و آتش بازي هاي گسترده دربيروت، پايتخت اين كشور زيباي مديترانه‌اي به مردم اين كشور نويد روزهاي خوب و بازگشت ثبات در فضاي سياسي اين كشور را داد.

گفتني است كه درشهر ساحلي آمچيت در شمال بيروت كه زادگاه ژنرال سليمان است جمع كثيري از مردم به رقص و جشن و پايكوبي مشغولند.

به گزارش سرويس بين‌الملل آفتاب، به نقل از BBC، مجلس لبنان با انتخاب ژنرال ميشل سليمان به عنوان رييس جمهور اين

” در هنگامي كه انتخاب ژنرال سليمان به اين مقام در مجلس لبنان اعلام شد، بسياري از نمايندگاه شروع به دست زدن كردند. در شهر بيروت نيز مردم لبنان با تكان دادن پرچم اين كشور و زدن بوق در خيابان شادي خود را از انتخاب رييس جمهوري لبنان نشان دادند.... “

كشور، به بن بست سياسي‌اي كه پست رياست جمهوري اين كشور را از نوامبر سال گذشته تاكنون خالي نگه داشته بود پايان داد.

در توافقي كه ميان گروه هاي لبناني در روز چهارشنبه و براي اتمام خشونت‌هاي اخير در اين كشور حاصل شده بود، تمامي طرفهاي درگير قبول كرده بودند كه از انتخاب ژنرال سليمان به عنوان رييس جمهور حمايت كنند.

بر طبق گزارش تلويزيون لبنان ژنرال سليمان كه تنها كانديداي مقام رياست جمهوري بود توانست با بدست آوردن 118 راي از مجموع 127 راي نمايندگان مجلس لبنان، براي تصدي اين مقام انتخاب شود.

در هنگامي كه انتخاب ژنرال سليمان به اين مقام در مجلس لبنان اعلام شد، بسياري از نمايندگاه شروع به دست زدن كردند. در شهر بيروت نيز مردم لبنان با تكان دادن پرچم اين كشور و زدن بوق در خيابان شادي خود را از انتخاب رييس جمهوري لبنان نشان دادند.

لبنان از سال 2006 دچار بحران سياسي است. بحراني كه در پي كنار كشيدن حزب الله لبنان از كابينه دولت وحدت ملي اين كشور ايجاد شد. درخواست اين گروه داشتن سهم بيشتري از قدرت و داشتن حق وتو بر روي تصميمات دولت بود.

بحران سياسي لبنان دو هفته پيش و در پي بروز درگيري‌هاي خياباني بين طرفين به خشونت كشيده شد. در اين خشونت‌ها 65 نفر كشته شدند درگيري‌ها زماني روي داد كه دولت لبنان شبكه مخابراتي خصوصي حزب الله لبنان را غيرقانوني اعلام كرد و تلاش كرد تا رييس اداره امنيت فرودگاه بيروت را –كه

” كارشناسان عقيده دارند قدرتهاي خارجي‌اي كه در درگيري‌هاي لبنان هر يك به صورتي از گروه‌ها حمايت مي‌كردند اكنون همه دور هم جمع شده‌اند تا توافق اخير را كه سبب اتمام بن بست سياسي بود تاييد كنند.... “

طرفدار حزب الله است- از كار بركنار كند.

نفوذ خارجي‌ها
دولت مورد حمايت كشورهاي غربي در كشور لبنان و مخالفان اين دولت در روز چهارشنبه و پس از مذاكراتي چند روزه در قطر توانستند به راه حلي براي رفع بحران دست يابند.

بر طبق يكي از بندهاي اين توافق، حزب الله اجازه اين را خواهد داشت كه تصميمات گرفته شده در كابينه لبنان را وتو كند.

خبرنگار BBC اعتقاد دارد به نتيجه رسيدن مذاكرات و توافق طرفين موجب آرامش در كل لبنان شده است.

در ميان 200 تن از مهمانان افتخاري مجلس لبنان مي‌توان امير قطر كه نقش ميانجي ميان گروه‌ها را به عهده داشت، وزراي امورخارجه كشورهاي سوريه، عربستان سعودي و وزير امور خارجه ايران را نام برد.

كارشناسان عقيده دارند قدرتهاي خارجي‌اي كه در درگيري‌هاي لبنان هر يك به صورتي از گروه‌ها حمايت مي‌كردند اكنون همه دور هم جمع شده‌اند تا توافق اخير را كه سبب اتمام بن بست سياسي بود تاييد كنند.

ماه‌ها است كه ژنرال سليمان از طرف تمامي گروه‌ها براي تصدي پست رياست جمهوري حمايت مي‌شود، اما عدم توافق گروه‌ها در مورد موضوعات ديگر سبب شده بود وي نتواند زودتر از اين بر جاي اميل

” دليل انتخاب ژنرال سليمان بيشتر به دليل قوانين لبنان است كه بر پايه آن رييس جمهور بايد يك مسيحي باشد.... “

لحود –رييس جمهور سابق لبنان كه مورد حمايت سوريه بود- بنشيند.

كارشناسان همچنين عقيده دارند علي رغم اينكه ژنرال ميشل سليمان يك نظامي است و پيش از اين فرمانده ارتش لبنان بوده است، انتخاب وي به رياست جمهوري به معني در دست گيري سكان سياسي كشور لبنان توسط ارتش اين كشور نيست.

دليل انتخاب ژنرال سليمان بيشتر به دليل قوانين لبنان است كه بر پايه آن رييس جمهور بايد يك مسيحي باشد. اين قوانين همچنين مي‌گويند تمامي گروه‌هاي مذهبي و حزبي بايد وي را به عنوان فردي بي طرف به رسميت بشناسند.

انتظار مي‌رود رئيس جمهور لبنان به زودي فردي را به عنوان نخست وزير انتخاب و وي را مامور تشكيل كابينه ائتلافي جديد كند. هر چند در مورد تعداد وزيران هر گروه توافقاتي انجام شده است اما احتمال مي‌رود بحث بر سر اينكه كدام گروه چه وزارتخانه‌هايي را در دست داشته باشد، باعث بع تأخير افتادن تشكيل كابينه شود.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 301]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن