تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بركت در مال كسى است كه زكات بپردازد، به مؤمنان مدد و يارى رساند و به خويشاوندان كمك نما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820884656




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بايد اعتياد به نفت خارجي را كاهش دهيم


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: بايد اعتياد به نفت خارجي را كاهش دهيم
رايس:تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز: كاندوليزا رايس گفت اين كشور بايد به جاي اعمال فشار به كشورهاي توليد كننده نفت، به دنبال كشف منابع جديد نفتي در خاك خود باشد.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران، وزير امور خارجه آمريكا گفت كه اين كشور در همسويي با سياست گذاري هاي جديد خود در زمينه انرژي در پي تنوع بخشيدن به منابع انرژي است.

رايس گفت: ما مي گوييم مي خواهيم كمتر به نفت خارجي معتاد باشيم، اما بعد به جاي اين كه به اين فكر كنيم كه براي افزايش توليد در كشورمان چه كاري مي توانيم انجام دهيم، به توليدكنندگان نفت مي گوييم كه شما بايد توليد خود را افزايش دهيد.

وي افزود: بالا بردن توانايي استفاده از منابع داخلي نفت در آمريكا و افزايش ظرفيت پالايش نفت در اين كشور اهميت بسيار زيادي دارد.

وزير خارجه آمريكا در باره استفاده از انرژي ها جايگزين نيز گفت: انرژي هسته اي فناوري پاكي است كه بايد بيشتر از آن استفاده كنيم.

رايس كه با شبكه تلويزيوني «سي ان بي سي» آمريكا گفت و گو مي كرد، ادامه داد: ما خودمان را در شرايطي قرار داده ايم كه ترك اعتيادمان به نفت دشوار شده است.

بنا بر اين گزارش، رايس پذيرفت كه آمريكا از نظر اقتصادي شرايط سختي را تجربه مي كند، اما پيشي گرفتن هند و چين از نظر اقتصادي از اين كشور را رد كرد.

رايس با اشاره به دهه 1980 و صحبت هايي كه در آن سال ها در باره پيشي گرفتن اقتصاد ژاپن از آمريكا مي شد، يادآور شد: صحبت هايي كه در مورد از دست رفتن مزيت رقابتي اقتصاد آمريكا مي شود، ناشي از شتابزدگي است.

انتهاي پيام//
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 243]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن