تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين اعمال، خداشناسى است، زيرا با وجود علم و معرفت، عمل، كم يا زياد تو را سود مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812920397




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در ديدار رييس كل سازمان توسعه تجارت ايران و رييس اتاق بازرگاني و صنايع غنا؛ غنا خواستار حضور سرمايه‌گذاران ايراني در اين كشور شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: در ديدار رييس كل سازمان توسعه تجارت ايران و رييس اتاق بازرگاني و صنايع غنا؛ غنا خواستار حضور سرمايه‌گذاران ايراني در اين كشور شد
تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: زمينه‌هاي همكاري و توسعه روابط تجاري و اقتصادي ايران و غنا در ديدار معاون وزير بازرگاني و رييس كل سازمان توسعه تجارت ايران با ربيس اتاق بازرگاني و صنايع غنا مورد بررسي قرار گرفت.
به گزارش روز يكشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل سازمان توسعه تجارت ايران، ويلسون آتا كروفا (Wilson Atta Krofah)، رييس اتاق بازرگاني و صنايع غنا با اشاره به بعد مسافت و نبود روابط بانكي به عنوان دو مشكل اساسي توسعه روابط اقتصادي دو كشور، گفت: از طريق ايجاد روابط بانكي مستقيم و راه‌اندازي خطوط حمل و نقل بين دو كشور مي‌توان موانع ارتباطي را حذف كرد و به بسط روابط تجاري غنا و ايران سرعت بخشيد و در اين صورت بسياري از محصولات، بي‌واسطه بين دو كشور مبادله خواهد شد.
رييس اتاق بازرگاني غنا تاكيد كرد: كشور غنا در زمينه كشاورزي به خصوص كشت بهترين محصولات مناطق گرمسيري، همچون آناناس ، نارگيل، كاكائو و ارائه به بازارهاي جهاني داراي توانمندي‌ها و پتانسيل‌هاي بالقوه است.
وي ادامه داد: كشور ما از كمك و سرمايه‌گذاري ايران در اين بخش و احداث كارخانه فرآوري محصولات غذايي در غنا استقبال مي‌كند و آماده همه‌گونه همكاري در اين زمينه هستيم.
كروفا با اشاره به عضويت غنا در اتحاديه منطقه‌اي اكواس (سازمان همكاري‌هاي اقتصادي غرب آفريقا) و موافقت ‌نامه تجارت آزاد غنا با اتحاديه اروپا، گفت: ايران مي‌تواند با احداث كارخانه در غنا از امتياز صدور كالا به اروپا، بدون پرداخت حقوق ورودي برخوردار شود.
وي حضور سرمايه‌گذاران هندي و چيني در تمامي عرصه‌هاي تجاري و اقتصادي غنا، به خصوص در زمينه سدسازي را گسترده خواند و افزود: دولت غنا قصد دارد فرصت سرمايه‌گذاري در پروژه‌ها را براي ساير كشورها نيز ايجاد كند و ايران مي‌تواند سهم خود را از بازار غنا به دست آورد.
رييس اتاق بازرگاني و صنايع غنا بر تمايل كشورش به بهره‌گيري از توان خدمات فني-مهندسي ايران براي بازسازي خطوط راه‌آهن و احداث راه‌آهن از غرب به مركز غنا تاكيد و خواستار مساعدت ايران در اين زمينه‌ها شد.
دكتر مهدي غضنفري، رييس كل سازمان توسعه تجارت ايران نيز در سخناني خاطر نشان كرد: نخستين قدم براي بسط و توسعه روابط بين دو كشور، استقرار سفارتخانه غنا در ايران است.
وي از افتتاح سفارتخانه غنا طي چند ماه آينده در تهران ابراز خرسندي كرد و اظهار داشت: در صورت واگذاري زمين توسط مسوولين غنايي، تاسيس مركز تجاري در آن كشور توسط بخش خصوصي و حمايت سازمان توسعه تجارت ايران بررسي خواهد شد تا تجارت و فعاليت‌هاي اقتصادي ميان دو كشور تسهيل شود.
معاون وزير بازرگاني ادامه داد: سازمان توسعه تجارت ايران، از طريق اعزام هيات هاي تجاري و برگزاري نمايشگاه‌ها، فرصت هاي همكاري اقتصادي با غنا را شناسايي و اين اطلاعات را در اختيار فعالان اقتصادي كشور قرار خواهد داد.
در پايان، رييس كل سازمان توسعه تجارت آمادگي ايران را براي امضاي موافقت‌نامه‌هاي بازرگاني و برقراري ترتيبات تجارت ترجيحي اعلام كرد./05 /144/125
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 461]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن