تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815483408




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميز خبر


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: ميز خبر
لاريجاني: دوره يكجانبه گرايي به سرآمده است

گروه سياسي: رييس مجلس شوراي اسلامي در اجلاس سالانه مجمع مجالس آسيايي تصريح كرد: يكجانبه گرايي امريكا به بن بست رسيده است.به گزارش واحد مركزي خبر،علي لاريجاني در مراسم گشايش سومين اجلاس مجمع مجالس آسيايي در جاكارتا پايتخت اندونزي گفت:در مرحله اي قرار داريم كه يكجانبه گرايي امريكا به بن بست رسيده و مرحله گذار است و شرايط اينده شرايط چندجانبه گرايي خواهد بود. رييس مجلس با بيان اينكه بحرانها و چالشهاي آسيا عمدتا منشا خارجي دارد ،گفت:اگر امروز آسيا از مولفه هاي قدرت خود استفاده كند ، مي تواند بازيگر فعال و موثر در صحنه چندجانبه گرايي آينده دنيا باشد. لاريجاني بحران عراق و افغانستان و مسائل فلسطين و لبنان را نمونه اي از دخالت خارجيها در امور آسيا دانست و با اشاره به موافقت نامه امنيتي عراق افزود:امريكاييها با اين موافقت نامه مي خواهند هزينه خروج از عراق را از جيب عراقيها پرداخت كنند. وي كشته شدن هشتصد هزار عراقي را نتيجه اشغال عراق دانست و افزود:مقامات جديد امريكا قصد خروج نظاميان اين كشور از عراق را دارند و اين در شرايطي است كه از ابتدا مشخص بود كه امريكا در عراق راه غلط و اشتباهي را در پيش گرفته است. لاريجاني با انتقاد از شعار مبارزه با ترورسم قدرتهاي استكباري گفت:آنها به جاي مبارزه با تروريسم با انها ملاقات مي كنند. رييس مجلس تصريح كرد اگر ديپلماسي آسيا فعال باشد اجازه مداخله به خارجي نخواهد داد. لاريجاني با اشاره به ظرفيتهاي زياد سياسي ، اقتصادي ، فرهنگي و منابع عظيم انرژي در قاره آسيا گفت:كشورهاي آسيايي براي مقابله با بحرانها ، همكاري و همبستگي فرهنگي را تقويت كنند. سوسيلو بامبانگ يوديونو رييس جمهور اندونزي هم در اين اجلاس با بيان اينكه قرن حاضر قرن آسياست گفت :با وجود تنوع فرهنگي و قومي در قاره كهن ، مردم آسيا يك سرنوشت مشترك را دنبال مي كنند.

چين:طرفين در مسئله ايران نرمش نشان دهند

گروه سياسي: نماينده دايمي چين در سازمان ملل پنجشنبه شب در وين گفت : فرصت هايي براي حل مساله هسته اي ايران وجود دارد. " تانگ گوچيانگ " در نشست شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي خاطرنشان كرد : طرفين بايد در خصوص مساله هسته اي ايران شكيبايي و نرمش پذيري داشته باشند. اين مقام چيني تاكيد كرد : همواره گفته ايم مساله هسته اي ايران بايد با ديپلماسي و از طرق مسالمت آميز و مذاكره حل و فصل شود . وي با تكرار مواضع چين در اين خصوص ، حل مساله هسته اي ايران از طريق صلح آميز و همچنين حراست از صلح و ثبات خاورميانه را خواستار شد. نماينده دايمي چين در سازمان ملل از همه طرف ها خواست براي حل مساله هسته اي ايران به شكل صلح آميز تلاش كنند. وي افزود : جوانب ذيربط ديگر نيز خواستار حل مساله به شكل صلح آميز و با مذاكره هستند. گوچيانگ ابراز اميدواري كرد : همكاري هاي طرفين در اين باره تقويت شده و ايران نيز با آژانس همكاري هاي لازم را انجام دهد.

امير سياري: احدي حق تعرض به مرزهاي ايران را ندارد

گروه سياسي: فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي با تاكيد براينكه احدي حق تعرض به مرزهاي آبي ايران را ندارد ، گفت: نيروي دريايي ارتش آمادگي دارد تا هر زمان لازم باشد، هفتم آذر ديگر وعمليات مرواريد ديگري را خلق كند. امير دريادار " حبيب الله سياري " پيش از خطبه هاي نماز جمعه اين هفته تهران تاكيد كرد: دريادلان ولايت مدار نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با تجديدعهد وپيمان با آرمان هاي امام راحل و تحت فرماندهي فرمانده كل قوا در مرزهاي آبي كشور درخشندگي خود را حفظ خواهند كرد. " سياري"با گراميداشت هفتم آذر روز نيروي دريايي ارتش، گفت :عمليات مردواريد هفتم آذر سال 59 بزرگترين عمليات دريايي در طول هشت سال دفاع مقدس بود . فرمانده نيروي دريايي ارتش با تاكيد براينكه احدي حق تعرض به خطوط مواصلاتي دريايي ايران را ندارد، گفت:نيروي دريايي ارتش در دفاع مقدس اجازه نداد حتي يك ساعت از صادرات نفت ايران جلوگيري كنند و خطوط مواصلاتي خود را حفظ كرد. سياري بهينه كردن تجهيزات ووسايل باقي مانده از قبل،نوسازي تمامي يگانهاي شناوري ، ناوچه وموشك انداز ، بي نيازي نسبت به تامين تجهيزات از سوي ديگران واستفاده از منابع داخلي ، دستيابي وموفقيت به علم صنعت در زير دريا را از جمله دستاوردهاي نيروي دريايي در دوران سازندگي عنوان كرد . وي با تاكيد براينكه امروز آمادگي نيروي دريايي در سطح بالا وقابل قبولي است، گفت: اعلام مي كنيم كه توانايي نگهداري از تمامي سطح درياي وحوزه مرزهاي كشور را داريم . فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت: امروز استفاده از نيروي انساني مومن،خلاق و الهي محور، آموزش هاي متناسب با تهديد و از استفاده از وسايل دفاعي ساخت داخل ووابسته نبودن به تامين قطعات خارجي ، شناسايي نقاط ضعف دشمن، دشمن ستيزي و حفظ منافع كشور از محورهاي اصلي اين نهاد است. سياري با اشاره به اينكه ايران 1404 بايد ايراني امن ، مستقل وبرخوردار از توان بازدارندگي وتكيه بر قدرت دريايي باشد، گفت: با حضور گسترده بايد تحركات را شناخت واقتدار ممكلت را در اعماق درياها حفظ كرد.

اعتراض ايران به چاپ يك آگهي درانگليس

گروه سياسي: سفارت جمهوري اسلامي ايران درلندن به چاپ يك آگهي در برخي روزنامه هاي چاپ لندن در مورد "ابتكار صلح عربي " كه در آن پرچم جمهوري اسلامي ايران نيز در كنار ساير كشورهاي اسلامي به چشم مي خورد اعتراض كرد. سفارت ايران در لندن روز پنجشنبه اعلام كرد: بدنبال چاپ آگهي هاي يك صفحه اي در روزنامه هاي الحيات و گاردين در تاريخ ششم آذرماه امسال و در روزنامه الشرق الاوسط در روز بعد، پيرامون ابتكار صلح عربي و اقدام به چاپ پرچم كشورمان دربين پرچم ساير كشورهاي اسلامي و اشاره به اجلاس سال 2003 وزراي امور خارجه سازمان كنفرانس اسلامي در تهران ، اين سفارت طي تماس با مسئولان اين جرايد و ارسال اطلاعيه هاي جداگانه براي سردبيران هر يك از اين روزنامه ها اعتراض شديد خود را نسبت به چاپ آگهي هاي مذكور كه شائبه شناسايي طرح صلح با اسراييل از طرف كشورمان را دامن زده ، ابراز داشته و از آنها خواسته است در اولين شماره خود نسبت به درج جوابيه هاي ارسالي اقدام كنند.دربيانيه هاي اعتراضي سفارت ايران ياد آوري و تاكيد شده است كه جمهوري اسلامي ايران از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون هيچگاه رژيم نامشروع و جعلي اسراييل را به رسميت نشناخته و همواره در تمامي اجلاسهاي بين المللي و منطقه اي - از جمله در نشست وزراي خارجه سازمان كنفرانس اسلامي در ماه مه سال 2003 در تهران - تحفظ هميشگي خود را در اين خصوص و هر اقدامي كه به هر نحوي شائبه شناسايي اين رژيم را دامن بزند ابراز داشته و مجددا بر آن تاكيد مي نمايد.در بيانيه هاي اعتراضي سفارت ايران در لندن ، چاپ پرچم كشورمان در كنار طرح صلح با رژيم صهيونيستي كه بدون هماهنگي و مجوز صورت گرفته و همچنين اشاره به اجلاس تهران ، فاقد وجاهت قانوني دانسته شده است .

آلمان روابطش با ايران را گسترش مي دهد

گروه سياسي: روزنامه وال استريت ژورنال نوشت: با وجود گزارش اخير آژانس بين المللي انرژي اتمي در رابطه با برنامه هسته اي ايران، سرمايه گذاران آلماني در نشستي چگونگي گسترش روابط تجاري با جمهوري اسلامي ايران را بررسي كردند. به گزارش ايسنا، چگونگي پرداختن به تحريم هاي تجاري سازمان ملل عليه ايران موضوع سميناري بود كه درهامبورگ و از سوي اتاق بازرگاني مشترك آلمان و ايران برگزار شد. به نوشته اين روزنامه ، عنوان اين جلسه" ايران، تحريم ها، پيامدهاي عملي براي شركت هاي آلماني" بود و هدف از آن كمك به شركت هاي آلماني در مشكلات ناشي از تحريم ها بود نه بحران اقتصادي جهاني. در ميان سخنرانان سابينه هومريش، از بانك ملي ايران نيز ديده مي شود. اتحاديه اروپا در ماه ژوئن سرمايه هاي بانك ملي ايران را تحريم و معاملات با آن را منع كرد اما اين مانع از آن نشد كه سازمان دهندگان كنفرانس از هومريش براي سخنراني درباره "تبادلات مالي معاملات تجاري با ايران" دعوت نكنند. اين گزارش مدعي است: آلمان به عنوان بزرگ ترين صادر كننده اروپايي به ايران اهرمي منحصر به فرد را عليه ايران در دست دارد، اما برلين از استفاده از آن خودداري مي كند و تمايلي ندارد از تحريم هاي تجاري ملايم سازمان ملل عليه ايران فراتر رود. صادرات آلمان به ايران در حال افزايش است و در هفت ماهه اول سال جاري بنا به اعلام اداره آمار فدرال آلمان 14/1 درصد افزايش داشته است. بنابراين گزارش برگزاركنندگان اين كنفرانس قصد دارند نشستي دو روزه را ماه آينده در فرانكفورت برگزار كنند. اين برنامه به هفت دليل براي تجارت با ايران از جمله روابط اقتصادي و سياسي خوب سنتي با ايران اشاره مي كند. آلمان بر خلاف فرانسه و انگليس كه تحريم هاي سخت تر عليه ايران را خواستارند تمايل به اعمال فشار واقعي به ايران ندارد.

تاكيد برگسترش همه جانبه مناسبات ايران و تاجيكستان

گروه سياسي: رئيسان جمهوري ايران و تاجيكستان اظهارداشتند: بايد ازهمه توانمندي ها و تجربيات براي توسعه مناسبات استفاده كرد. محمود احمدي نژاد و امامعلي رحمان با اشاره به شرايط امروز جهان و بحران اقتصادي غرب تصريح كردند: كشورهاي منطقه و دوست ازجمله ايران و تاجيكستان بايد با توسعه همكاري، نظام اقتصادي مستقل ايجاد كنند. رئيسان جمهورايران و تاجيكستان خاطرنشان كردند: تبادل آب و برق ،انرژي انتقال تجربيات سد سازي، راه و راه آهن ،صنعت و معدن، ايجاد مناطق آزاد تجاري و صنعتي و سرمايه گذاري ازجمله زمينه هاي همكاري هاي است. احمدي نژاد و رحمان با اشاره به روابط ديرينه ملت هاي ايران و تاجيكستان اظهارداشتند: توسعه همكاري فرهنگي ازجمله ايجاد شبكه راديو و تلويزيون مشترك و معرفي فرهنگ وتمدن غني دو كشوربه ملت هاي جهان از اولويت هاي روابط است. احمدي نژاد گفت: ايران براي انتقال تجربيات خود به تاجيكستان دربخش هاي گوناگون محدوديتي ندارد . وي خاطرنشان كرد: ايران براي آموزش نيروهاي تاجيكستان در زمينه هاي مختلف علمي ، صنعتي و اقتصادي آمادگي دارد. رئيس جمهور تاجيكستان نيز روابط با جمهوري اسلامي ايران را مهم دانست و گفت: دوشنبه براي توسعه همكاري با تهران درعرصه هاي مختلف محدوديتي ندارد. رحمان با بيان اينكه افزايش همكاري شرايط پيشرفت را فراهم مي كند، اظهارداشت: فعال شدن هر چه بيشتر كميسيون مشترك همكاري ها به نفع ملت هاي دو كشور است.

تاكيد طالباني برمشاركت فعال ايران در بازسازي عراق

گروه سياسي: رييس جمهوري عراق پنجشنبه شب در ديدار سفير ايران در بغداد، با اشاره به توانمندي هاي ايران، خواستار حضور و مشاركت فعال كشورمان در بازسازي عراق شد. به گزارش ايرنا، طالباني با اشاره به بهبود شرايط امنيتي و آغاز فصل بازسازي و سازندگي كشورش گفت: جمهوري اسلامي ايران در همه شرايط سخت و دشوار در كنار ملت و دولت عراق بوده و اكنون نيز ما خواستار مشاركت ايران در سازندگي كشورمان، بويژه در بازسازي زيرساخت هاي عراق هستيم. وي، با بيان اينكه "ما از توانمندي هاي جمهوري اسلامي ايران آگاهي كافي داريم"، بر مشاركت ايران در طرح ها و پروژه هاي نفت و گاز، برق، توسعه خطوط پروازي، كمك به بازسازي كارخانه هاي صنعتي و نيز بخش كشاورزي تاكيد كرد. جلال طالباني همچنين گفت كه عراق از ايجاد خط توليد خودرو توسط شركت ها و متخصصان ايراني استقبال مي كند. رييس جمهوري عراق، سطح همكاري هاي اقتصادي و تجاري ايران و عراق را خوب توصيف كرد، اما در عين حال گفت :" معتقديم توسعه رشد همكاري هاي تجاري و اقصادي، مكمل و تحكيم كننده روابط سياسي ميان دو كشور است." وي با اشاره به سفر اسفند ماه سال گذشته رييس جمهوري به عراق گفت كه سفر محمود احمدي نژاد به عراق سرفصل تازه اي در روابط بين المللي عراق محسوب مي شود چرا كه اين سفر منجر به تشويق رهبران ساير كشورها جهت سفر به بغداد و نيز بازگشايي سفارت خانه هاي خارجي در عراق شد. . طالباني سفر احمدي نژاد را به بغداد براي عراق پرثمر توصيف كرد و افزود: اين سفر پيامدهاي مثبتي بر روابط دوجانبه و منطقه اي و كشورهاي منطقه با عراق برجاي گذاشته است. رييس جمهوري عراق با بيان اينكه "عراق امروز عراق صلح و دوستي براي كشورهاي منطقه است"، گفت: دولتمردان عراقي مصمم به ساخت يك عراق آباد و مستقل و داراي روابط خوب با همسايگانش هستند و برآن تاكيد دارند. طالباني همچنين ابراز اميدواري كرد كه در پاسخ به سفر رييس جمهوري كشورمان بزودي از ايران ديدن كند.

اعلام نظر خاتمي تا نيمه زمستان

گروه سياسي: رئيس ائتلاف اصلاح طلبان با اشاره به اينكه هنوز سيدمحمد خاتمي به صورت رسمي يا غير رسمي حضور يا عدم حضور خود در انتخابات را اعلام نكرده است، گفت: بر اساس پيش بيني ها خاتمي تا نيمه زمستان به گمانه زنيها پاسخ مي دهد. به گزارش مهر، حجت الاسلام سيد عبدالواحد موسوي لاري پنجشنبه شب در حاشيه برگزاري همايش اصلاح طلبان مازندران در پاسخ به سئوالات خبرنگاران افزود: تلقي شخصي بنده بر اين است كه آقاي خاتمي به سمت حضور در انتخابات نزديكتر شده است.وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه "در صورتي كه خاتمي وارد عرصه انتخابات نشود نظر اصلاح طلبان نسبت به ميرحسين موسوي چگونه است؟" گفت: موسوي هميشه به عنوان نيروي اثرگذار و محبوب جامعه بوده و هست.به گفته وي موسوي از كساني است كه همواره مورد احترام جمع بوده و در دوره هاي گذشته از كانديداهاي مطرح بوده است و پيش بيني مي شود در صورت عدم حضور خاتمي، مير حسين موسوي از اقبال خوبي در جبهه اصلاحات بهره مند باشد.وي در پاسخ به سئوال خبرنگاري مبني بر برنامه هاي دولت اصلاحات براي انتخابات و جلب آرا» اظهار داشت: روز آمدن كردن برنامه هاي قبلي و بازنگري و اصلاح آن برنامه ها براي تعالي و توسعه كشور است.موسوي لاري در پاسخ به سوالي مبني بر اعلام سخنگوي حزب اعتماد ملي براي "تعيين شوراي حكميت و اعلام نامزد مشخص گروه هاي مختلف تا 20 آذر ماه" گفت: اين قرار به عنوان پيشنهاد مطرح بوده است و يك نظر قطعي از ناحيه امور كاري تلقي نمي شود.وي تاكيد كرد: فكر نمي كنم كه تا بيست آذر ماه نامزد مورد نظر خود را براي شوراي حكميت پيشنهادي اعلام كنيم.وي در عين حال گفت: مهم اين است كسي كه بتواند آرا» بيشتري كسب كند بايد در صحنه انتخابات حضور يابد و همگان از او حمايت كنند.

انصراف استيضاح كنندگان وزير كشاروزي

گروه سياسي: عضو كميسيون كشاورزي مجلس با اشاره به جلسات مختلف نمايندگان استيضاح كننده وزير جهاد كشاورزي از انصراف تعداد زيادي از امضاكنندگان از استيضاح خبر داد و اعلام كرد، تعداد امضاهاي موجود در استيضاح كمتر از حد لازم است. قاسم محمدي در گفت وگو با مهر يادآور شد: در كميسيون كشاورزي ما اصرار داشتيم كه موضوعات استيضاح وزير جهاد در چارچوب ديگري غير از استيضاح دنبال شود، چرا كه به اعتقاد ما مطرح شدن استيضاح وزير جهاد كشاورزي شوك و استرس شديدي را به بخش كشاورزي وارد خواهد كرد و آثار سويي در كشت، نظارت، مديريت، مراقبت و پشتيباني از كشاروزان خواهد داشت.نماينده مردم اردبيل در مجلس هشتم اضافه كرد: مسايل عديده اي كه نمايندگان به عنوان استيضاح وزير جهاد مطرح كرده اند به مديريت شخص وزير مربوط نمي شود، بلكه گرفتاري اصلي در بخش كشاورزي، كمبود نقدينگي است.وي تصريح كرد: بخش كشاورزي به25 هزار ميليارد تومان بودجه نياز دارد در حالي كه در حال حاضر سيستم بانكي تنها 10 هزار ميليارد تومان به اين بخش تزريق مي كند.محمدي با بيان اينكه به جاي وزير جهاد كشاورزي بايد نگاه مديريت به بخش كشاورزي استيضاح شود، گفت: بعد از طرح استيضاح وزير جهاد چند جلسه بين وزير جهاد و استيضاح كنندگان برگزار شد كه نتيجه اين جلسات انصراف اكثر امضاكنندگان طرح استيضاح اسكندري بود و در حال حاضر استيضاح وزير جهاد براي اعلام وصول فاقد تعداد امضاهاي لازم است.

مشايي:از مذاكره علني با دولت اوباما استقبال مي كنيم

گروه سياسي: رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و معاون محمود احمدي نژاد در گفت وگو با شبكه خبري كيودو ژاپن گفت: تهران از گفت وگوي رئيس جمهوري ايران و رئيس جمهوري منتخب آمريكا با پيش شرط برگزاري اين مذاكرات به صورت علني استقبال مي كند. به گزارش"ايلنا" به نقل از خبرگزاري رويترز، اسفندياررحيم مشايي در گفت وگو با خبرگزاري كيودو ژاپن افزود: "آقاي اوباما در تقاطع مهم تاريخي ايستاده است و تنها دو راه پيش رو دارد. يكي از اين راه ها كه نتيجه خوبي در پي دارد از طريق عمل به شعارهاي انتخاباتي وي مبني بر لزوم "تغيير" به نتيجه مي رسد و راه ديگر كه عواقب بسيار ناخوشايندي در پي دارد، ادامه سياست هاي دولت هاي پيشين آمريكا است."مشايي به نقل از احمدي نژاد اعلام كرد كه "ديپلماسي مستقيم بهترين راه براي رسيدن به صلح است." در حاليكه اوباما "بايد در راستاي اجرايي كردن شعار تغيير از موضعي كه واشنگتن تاكنون اتخاذ كرده است، دوري كند."وي در پاسخ به سوالي مبني بر تاثير تغيير در دولت آمريكا روي مذاكرات چندجانبه درباره برنامه هسته اي ايران گفت: "همه چيز به موضع و سياست هايي كه اوباما اتخاذ مي كند، بستگي دارد."اوباما كه با شعار تغيير توانست نظر مخاطبان آمريكايي را جلب كرده و در انتخابات نوامبر پيروز شود، قول داده است با سران كشورماي مخالف آمريكا بدون پيش شرطي گفت وگو كند.

محسن رضايي:
بحران اقتصادي را بايد به فرصت تبديل كنيم

گروه سياسي: دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر اينكه بحران اقتصادي اخير يك تا سه سال به طول مي انجامد، تصريح كرد: طي اين مدت بازار نفت شاهد ركودي است كه مي تواند براي ما فرصت و يا تهديد باشد كه بايد با برنامه ريزي صحيح از اين فرصت ها نهايت استفاده را بكنيم. محسن رضايي روز پنج شنبه در همايش "بررسي بحران مالي جهان و تاثير آن بر اقتصاد ايران" در اصفهان با تاكيد بر اينكه بحران اقتصادي جهاني مي تواند يك فرصت مهم و حياتي براي كشور ما باشد، افزود: در حال حاضر بحران اقتصادي كه دنيا را فرا گرفته است، فرصت ها و تهديدهاي زيادي را براي ما فراهم كرده كه بايد دولت، مجلس و بخش خصوصي با آگاهي و بينش باز از اين فرصت ها به بهترين نحو ممكن استفاده كنند. وي اظهار داشت: در اين مرحله ما بايد با چاپ اوراق قرضه از خارج كشور جذب سرمايه كنيم. رضايي با تاكيد بر اينكه بخش خصوصي و صنعتگران نبايد معطل مجلس و دولت براي ايجاد راهكار باشند، تصريح كرد: بخش خصوصي بايد از فرصت هاي به وجود آمده براي بستن قرارداد، خريد فناوري و اجناسي كه شامل تحريم مي شود، در پشت صحنه با شركت هاي خارجي وارد شود و اين بخش نبايد منتظر آينده براي فروش اجناس انبار شده خود باشد. وي افزود: برخي از شركت هاي خارجي در اين شرايط حاضرند با بخش خصوصي به صورت پنهان قرارداد هايي را امضا كنند كه طي 30 سال اخير به دليل وجود شرايط تحريم نمي توانسته يا نمي خواسته اند اين كار را انجام دهند. دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به بحران اقتصادي اخير در دنيا تصريح كرد: اين بحران از سال 2006 در جهان آغاز شده كه در سال 2007 تبديل به بحران اعتباري شده است. وي اظهار داشت: در سال 2008 و طي چند ماه اخير اين بحران به بازار هاي سرمايه وارد شده است كه اين بحران سهام بسياري از شركت ها را تا حد زيادي تحت تاثير خود قرار داده است. رضايي بحران در سيستم بانكي در جهان را از ديگر تبعات بحران اقتصادي در دنيا دانست و تصريح كرد: نبود توانايي در بازپرداخت وام توسط مردم و وام گيرنده ها در سطح دنيا، بانك ها با يك كاهش نقدينگي زيادي روبه رو شده اند و اين مسئله روي صنايع فولادي و خودرو سازي تاثير منفي گذاشته است. وي خاطرنشان كرد: اين تاثير منفي تا حدي است كه 20 ميليون نفر كارگر طي چند ماه اخير در سطح جهان بيكار شده اند و ما شاهد تعديل گسترده نيرو توسط كارخانه ها بوده ايم. دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر اينكه بحران اقتصادي اخير يك تا سه سال به طول خواهد انجاميد، تصريح كرد: طي اين مدت بازار نفت شاهد يك ركود خواهد بود كه اين ركود مي تواند براي ما فرصت و يا تهديد باشد كه بايد با برنامه ريزي صحيح از اين فرصت ها نهايت استفاده را بكنيم. وي تقسيم بودجه صندوق ذخيره ارزي را توسط مجلس بين بخش خصوصي و دولت ضروري خواند و اظهار داشت: مجلس بايد قانوني را براي اين موضوع تدوين كند تا هم بخش خصوصي بتواند از ذخاير ارضي استفاده كند و هم بخش دولتي و اين مسئله مي تواند سبب شاهد رشد و شكوفايي بخش خصوصي نيز در كشور باشد.
 شنبه 9 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 226]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن