تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بسيار راستگو و بسيار نيكوكار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814174561




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاد علوم سياسي دانشگاه لوئيزيانا در گفتگو با فارس: مشكلات ايران و آمريكا بدون مذاكره مستقيم حل و فصل نمي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: استاد علوم سياسي دانشگاه لوئيزيانا در گفتگو با فارس: مشكلات ايران و آمريكا بدون مذاكره مستقيم حل و فصل نمي‌شود
خبرگزاري فارس: استاد علوم سياسي دانشگاه لوئيزيانا با بيان اينكه آمريكا اغلب به قدرت سخت به جاي قدرت نرم مانند ديپلماسي وابسته است، گفت: مشكلات ايران و آمريكا بدون مذاكره مستقيم حل و فصل نمي‌شود.
«جان سوترلين» استاد علوم سياسي دانشگاه لوئيزياناي آمريكا و كارشناس مسائل خاورميانه در رابطه با مذاكرات ايران و آمريكا و ارائه پيش‌شرط از سوي اين كشور اظهار داشت: پيش‌شرطهاي مذاكره معمولاً براي توجيه دشوار هستند و عمدتاً آنها (آمريكايي‌ها) نشانه قدرت و يا موضع متفاوتي دارند كه به ناحق طرف مقابل را هدف قرار مي‌دهند.
وي افزود: وقتي كه همه طرفها از يك موضع و جايگاه شروع به مذاكره كنند، ديپلماسي و مذاكره بهترين كنترل كننده هستند اين امر بدان معني نيست كه همه مذاكرات و گفتگوها بدون توجه به اهميت موضوع دنبال شوند و برخي اوقات قطع مذاكرات مي‌تواند منجر به رويدادهاي مثبت شود كه ما اين امر را «مهلت مصالحه» مي‌ناميم اما وقتي چنين مدت طولاني بدون مذاكرات وجود داشته باشد، پيش‌شرطها بايد به عنوان مانع مذاكرات نگريسته شوند.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا مذاكره از موضع قدرت توسط آمريكا مي‌تواند به حل مسائل كمك كند، گفت: جاي نگراني است كه آمريكا اغلب به قدرت سخت به جاي قدرت نرم مانند ديپلماسي وابسته است اين امر بيانگر آن نيست كه قدرت نرم ضعيف بوده يا فاقد توجيه است بلكه به جاي آن، حل و فصل منازعات از طريق احترام متقابل و شناخت منافع مشترك قابل دسترس است.
اين كارشناس مسائل خاورميانه با ارائه پيشنهادي براي حل مسائل فيمابين ايران و آمريكا يادآور شد: ايران و آمريكا داراي منافع مشترك زيادي در خليج فارس هستند، آنها ممكن است هرگز بر روي مسئله اسرائيل موافق نباشند و ممكن است در خصوص نقش ايران در سوريه و عراق موافق نباشند اما هر دو طرف درك مشتركي از تهديدهاي منطقه اي مانند قاچاق مواد مخدر، اشاعه سلاح‌هاي هسته‌اي، خطرات زيست محيطي، حفاظت از آثار باستاني، توسعه مشاركت شهروندان در حكومت و بهبود حقوق زنان دارند.
وي گفت: اينها حوزه‌هايي هستند كه دو طرف مي‌توانند با هم همكاري كنند و هر زمان كه يك الگوي اعتماد ايجاد شود ساير حوزه‌ها نيز مي‌توانند مورد بررسي قرار گيرند بنابراين من هرگز نشنيده‌ام كه كشورها يا مردمي اختلافات دو جانبه خود را بدون مذاكرات مستقيم حل و فصل كرده باشند.
انتهاي پيام/
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 227]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن