تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مهدى مردى است از ما، از نسل فاطمه.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806944500




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير امور نمايش حوزه هنري: وظيفه حوزه هنري ايجاد جريان تئاتر حرفه‌اي نيست


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدير امور نمايش حوزه هنري: وظيفه حوزه هنري ايجاد جريان تئاتر حرفه‌اي نيست
خبرگزاري فارس: سعيد كشن‌فلاح گفت: وظيفه حوزه هنري شناسايي استعدادهاي جوان تئاتري، تقويت و حمايت از آنها بوده و حوزه هنري وظيفه ايجاد و شكل‌دهي جريان تئاتر حرفه‌اي را ندارد.


به گزارش خبرنگار تئاتر فارس، «سعيد كشن‌فلاح» مدير امور نمايشي حوزه هنري در جمع خبرنگاران خبرگزاري‌ها با اشاره به بودجه اندك بخش‌ تئاتر حوزه هنري گفت: ما هر جا كه به سراغ مديريت‌ها و مراكز تئاتري كشور برويم، مي‌گويند بودجه تئاتر بسيار كم است و اين محدوديت در حوزه‌ هنري نيز وجود دارد و حوزه هنري به خصوص مركز تئاتر حوزه در اندازه امكانات موجود حركت مي‌كند.
وي در ادامه گفت: برخي از هنرمندان انتظارات مادي زيادي از ما دارند كه قابل تامين نيست. همچنين برخي از اجراها نيز در محدوده سياست‌گذاري‌هاي مركز تئاتر حوزه هنري قرار ندارد.
يكي از مشكلات بزرگ تئاتر حوزه، تامين هزينه‌هاي تبليغات است. سالن‌هاي ما صرفا براي تئاتر نيست و گاهي ممكن است در ميان اجراي يك نمايش برنامه‌هاي فرهنگي و هنري ديگر نيز برگزار شود.
كشن‌فلاح در ادامه يادآور شد: تالارهاي نمايشي حوزه هنري در مركزيت شهري قرار ندارند و حتي بسياري از افراد نيز اين تماشاخانه‌ها را نمي‌شناسند اما ما سعي كرده‌ايم كه به سمت فروش بليط‌هاي نمايش پيش برويم و تماشاگر خود را داشته باشيم.
وي با بيان اين مطلب كه تئاتر كشور وابسته به حوزه دولت است، تصريح كرد: كمتر كسي در حوزه تئاتر سرمايه‌گذاري مي‌كند و تئاتر ما دولتي است. ما با بسياري از هنرمندان ارتباط داريم اما كسي به صورت شخصي سرمايه‌گذاري نمي‌كند و همه و حتي بزرگان تئاتري نيز وابسته به دولت هستند. اين بحران همچنان ادامه دارد و مي‌دانم كه در جايي نيز متوقف خواهد شد و با اين حال تلاش حوزه هنري حمايت از هنرمندان تئاتر به خصوص جوانان است.
مدير امور نمايشي حوزه هنري گفت: توانايي اختصاص كل بودجه اجراي يك نمايش به هنرمندان (به خصوص هنرمندان قدر و حرفه‌اي) را نداريم اما به آنها مي‌توانيم امكانات بدهيم. معتقدم كه در ايران تئاتر حرفه‌اي وجود ندارد و حوزه هنري نيز نمي‌تواند به تنهايي تئاتر حرفه‌اي را شكوفا كند.
وي ادامه داد: وظيفه ما حمايت است و قرار نيست كه تئاتر حرفه‌اي را ايجاد كنيم. ما سعي مي‌كنيم كه استعدادهاي جوان را شناسايي و تقويت كرده تا اين افراد بتوانند در جامعه رشد كنند و به توليد نمايش بپردازند.
«كشن‌فلاح» در ادامه به برنامه‌هاي حوزه هنري در خصوص جشنواره تئاتر تك، پانتوميم و تئاتر كوتاه اشاره كرد و گفت: جشنواره تئاتر پانتوميم طرحي بود كه قبل از مديريت من در حوزه شروع شد و متوقف شد و بعد از مديريت من نيز بار ديگر اين طرح احيا و برگزار شد. سياست اصلي ما اين است كه مركز استان‌ها را تقويت كنيم و به همين دليل اينگونه از جشنواره‌ها را در استان‌هاي مختلف برگزار خواهيم كرد.
وي افزود: در امور نمايشي حوزه هنري سعي مي‌كنيم كه يك جريان فرهنگي را ايجاد كرده و با مراكز مختلف استان‌ها هماهنگي داشته باشيم و به همين دليل، تصميم گرفته‌ايم تا جشنواره تئاتر كوتاه را در زاهدان برگزار كنيم.
مدير امور نمايشي حوزه هنري اذعان داشت كه تامين بودجه و امكانات و همچنين هزينه هنرمندان بسيار مشكل بوده و كارگاه‌هاي آموزشي را يكي از برنامه‌هاي اصلي حوزه هنري خواند.
وي اظهار داشت: ما در طول سال گذشته كارگاه‌هاي آموزشي پانتوميم را برگزار كرديم و قرار شده كه هنرمندان تمام طرح‌ها و نمايشنامه‌هاي خود را براي ما ارسال كنند تا ما با ارزيابي اين آثار برخي از نمايشنامه‌ها را چاپ كنيم و روي سايت قرار ‌دهيم.
كشن‌فلاح درباره اجراي عمومي نمايش‌ها هم گفت: زمان كم و تعداد كارهاي زياد براي ما محدوديت ايجاد كرده اما هميشه سعي مي‌كنيم تا نمايش‌هاي گروه‌هاي جوان شهرستاني در تهران اجرا شود. يكي از مشكلات ما عدم شناخت گروه‌هاي جوان شهرستاني است. به طور مثال امسال يك كار از شهرستان در حوزه هنري تهران اجرا شد كه به دليل عدم شناخت تماشاگر آن آنقدر كه بايد باشد نبود.
وي تاكيد كرد: بسياري از گروه‌هاي جوان شهرستاني كه به تهران مي‌آيند حوزه هنري با مشكلاتي چون اسكان، تامين هزينه‌ها روبروست و اين موانع باعث مي‌شود كه ما به فكر اين باشيم تا يك تعامل هماهنگ ميان مراكز استان‌ها اجرا كنيم يعني نمايشي كه در آذربايجان توليد مي‌شود در شهرهاي همسايه خود اجراي عمومي داشته باشد.
وي گفت: كساني كه طرح‌هاي خود را به ما مي‌فرستند در موضوع آزاد هستند و ما نيز در طول سال و بر اساس موقعيت‌ مراكز استان‌ها كارگاه‌هاي آموزشي از جمله بازيگري، كارگرداني، طراحي صحنه، عروسكي را برگزار مي‌كنيم و استاداني را نيز به مراكز استان‌ها اعزام خواهيم كرد.
وي به جشنواره توليدات مراكز استاني هم اشاره كرد و گفت: به موازات كارهايي كه مديريت امور نمايشي حوزه هنري انجام مي‌دهد توليدات نمايش استان‌ها نيز در جشنواره توليدات مراكز استاني شركت خواهد كرد و اين جشنواره قرار است دي ماه برگزار شود.
اين مدير در ادامه نيز خاطرنشان ساخت: هدف اصلي امور نمايشي حوزه هنري حمايت و شناسايي استعدادهاي جوان است و ما سعي مي‌كنيم كه طرح‌هاي نمايشي را كه به ما مي‌رسد، به چاپ برسانيم و منابع مكتوب در اختيار هنرمندان قرار دهيم. براي گزينش اين متون نمايشي و طرح‌هايي كه ارسال مي‌شود هم شوراي ارزيابي وجود دارد كه اين شورا متون را خوانده و به عنوان يك مشاور عمل مي‌كنند.
انتهاي پيام/
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 312]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن