تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820884053




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس اتاق بازرگاني مشترك ايران و روسيه: رشت قابليت ايستگاه پايگاه هوايي ايران و روسيه را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس اتاق بازرگاني مشترك ايران و روسيه: رشت قابليت ايستگاه پايگاه هوايي ايران و روسيه را دارد
خبرگزاري فارس: رئيس اتاق بازرگاني مشترك ايران و روسيه گفت: راه اندازي ناوگان هوايي براي توسعه روابط تجاري با روسيه از ضروريات است و رشت با قابليتي كه دارد مي‌تواند ايستگاه پايگاه هوايي كشورمان با روسيه شود.


اسدالله عسگراولادي در حاشيه سفر خود به گيلان در گفتگو با خبرنگار فارس در رشت افزود: در گسترش روابط اقتصادي با روسيه رابطه تازه‌اي را بازسازي كرديم، ولي حجم مبادلات تجاري و معاملات با اين كشور قانع كننده نيست و دليل آن مشكلات ناشي از عدم اعتماد به يكديگر است.
وي با اشاره به رابطه اقتصادي ايران با 5 كشور همسايه اظهار داشت: حجم مبادلات تجاري ما با كشورهاي امارات 15 ميليارد دلار، افغانستان 4 ميليارد دلار، عراق و تركيه هركدام 3 ميليارد دلار و با روسيه 5/1 ميليارد دلار است.
عسگراولادي نبود روابط بانكي شفاف بين 2 كشور ايران و روسيه را از مشكلات اساسي دانست و تصريح كرد: بين اين 2 كشور بايد قرارداد متقابل براساس ريال و روبل برقرار شود.
وي اضافه كرد: تعداد شعبات بانك ما كه شامل يك بانك در مسكو و يك نيم بانك در آستراخان است كفايت نمي‌كند و با توجه به اينكه سراسر روسيه مصرف كننده كالاي ايراني هستند و ما نيز نياز به خريد كالاي روسي داريم افزايش تعداد بانك در اين كشور ضروري است.
رئيس اتاق بازرگاني مشترك ايران و روسيه افزود: به راحتي مي توانيم حجم مبادلات تجاري با روسيه را از 5/1 به 5 ميليارد دلار برسانيم مشروط بر اينكه روابط بانكي شفاف باشد.
وي ايجاد اعتماد بين مسئولين بانكي 2 كشور ايران و روسيه را وظيفه كميسيون مشترك بين اين 2 كشور دانست.
عسگراولادي مسئله حمل و نقل را از مشكلات ديگر روابط تجاري با روسيه خواند و يادآور شد: تمام راههاي حمل و نقل ناقص و اين نقص بين مسئولان وزارت كشورمان و وزارت حمل و نقل روسيه است.
وي برضرورت راه اندازي خط هوايي باري از ايران به روسيه تأكيد كرد و يادآور شد: براي توسعه صادرات كالاي تجاري بايد در هفته 3 پرواز به روسيه داشته باشيم و بخاطر نبود ناوگان هوايي بسياري از بازار تجاري را از دست مي‌دهيم.
وي با قوي خواندن ناوگان هوايي كشورمان اظهار داشت: رشت با قابليت‌هاي زيادي كه دارد مي‌تواند ايستگاه پايگاه هوايي ما به روسيه شود.
عسگراولادي توسعه حمل و نقل دريايي را از برنامه‌هاي مهم عنوان كرد و گفت: با تنظيم قرارداد سازمان راه و ترابري كشورمان با طرف روسي قرار است ناوگان دريايي را به روزي يك كشتي افزايش دهيم يعني بتوانيم 5 كشتي از انزلي و 2 كشتي از نوشهر در درياي خزر داشته باشيم.
انتهاي پيام/ب
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 359]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن