تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814685247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مسوول: گذر از بحران خشكسالي نيازمند بكارگيري تمام ظرفيت‌ها است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك مسوول: گذر از بحران خشكسالي نيازمند بكارگيري تمام ظرفيت‌ها است
داخلي. اقتصادي. حوادث. خشكسالي.

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري خراسان رضوي و دبير ستاد حوادث غير مترقبه استان گفت : براي گذر از بحران‌هاي طبيعي چون خشكسالي بايد از تمام فرصت‌ها و ظرفيت‌هاي موجود استفاده كنيم.

سعيد حسين پور روز شنبه در گفت و گو با ايرنا با اشاره به اينكه ايران يكي از مناطق حادثه خيز جهان به لحاظ وقوع حوادث طبيعي است، افزود: بايد آمادگي لازم در سطح استان در مقابله با حوادث غير مترقبه ايجاد شود.

وي با بيان اينكه از جمله راهكارهاي مقابله با حوادث طبيعي برنامه‌ريزي مناسب و پيش بيني به هنگام در بحث مقابله با اين حوادث از جمله خشكسالي با هدف كاهش خسارات احتمالي است ،اظهارداشت : از تمام فرصت‌ها و ظرفيت‌هاي موجود براي گذر از اين مشكل استفاده كنيم.

مهندس حسين پور با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه حوادث ناشي از زلزله گفت : با وجود فعاليت‌هاي زيادي كه در حوزه مقاوم‌سازي ساختمان‌ها، بافت‌هاي فرسوده و مدارس انجام گرفته هنوز هم نيازمند اقدامات جدي هستيم.

وي با اشاره به سرماي بي‌سابقه سال گذشته، افزود: اين سرما خسارات زيادي را به حوزه كشاورزي وارد كرد.

وي اظهار داشت : در اين زمينه اقدامات مفيدي از جمله ارائه طرح‌هاي دامداري و كشاورزي همزمان با هم انجام شده كه تا حدود در كاهش و جايگزيني خسارات ناشي از سرمازدگي موثر بوده و توانسته به امرار معاش كشاورزان كمك كند.

مهندس حسين پور با اشاره به حوادث ناشي از خشكسالي گفت : وضعيت بارش ها طي امسال در مقايسه با دوره مشابه سال گذشته كاهشي ‪ ۶۶‬درصدي دارد كه اين رقم در مشهد به بيش از ‪ ۱۰۰‬درصد رسيده است.

وي با بيان اينكه طي پارسال در سطح استان كاهش ‪ ۸۵‬درصدي روان آب‌ها را داشتيم، ادامه داد : همه اينها موجب شده امسال حجم ذخيره آبي پشت دو سد طرق و كارده به حدود ‪ ۱۷‬تا ‪ ۱۸‬ميليون مترمكعب كاهش يابد.

وي گفت : با توجه به اينكه اين سدها تامين‌كننده حدود ‪ ۲۰‬درصد نياز آب شرب مشهد است ما ناچاريم بخش عمده اين آب را به اين حوزه اختصاص داده و مازاد بر آن را به كشاورزي تزريق كنيم.

معاون استاندار با اشاره به اراضي پايين دستي اين دو و نياز بالاي آبي بخش كشاورزي ،افزود : در صورتي كه تمهيدات لازم در اين زمينه انديشيده نشود با مشكلات جدي مواجه خواهيم شد.

وي اظهار داشت: هم‌اينك بخشي از زمين‌هاي كشاورزي پايين دستي سدهاي طرق و كارده با استفاده از پساب تصفيه شده آبياري مي‌شود.

وي در عين حال ابراز اميدواري كرد : با توجه به تلاش‌هاي انجام شده براي تامين آب شرب مورد نياز مردم مشهد و همكاري مناسب آنان در صرفه جويي ‪۱۰‬ درصدي و استفاده بهينه از آب محدود كنوني امسال با مشكل جدي در زمينه تامين آب شرب شهر مواجه نشويم.

وي بيان كرد : در بحث مشكلات آبي دشت مشهد هم تلاش ما آن است ضمن به روز نگهداشتن چاه‌هاي موجود، چاه‌هاي جديدي به آنها افزوده شود تا در زمان اوج مصرف در تابستان در تامين آب شرب مشهد با مشكلات جدي مواجه نشويم.

حسين پور با اشاره به‌اقدامات انجام گرفته در خصوص آبرساني به‌روستاها گفت : در اين خصوص طرح بسيج تانكرهاي متحرك استان را اجرا خواهيم كرد.

وي ادامه داد : همچنين تعدادي تانكر براي تامين آب شرب مناطق خشكسالي روستاها خريداري شده است.

وي از اجراي طرح تامين علوفه، جو و كنسانتره مورد نياز دامداري‌ها خبر داد و گفت: امسال در بحث مقابله با حوادث و تبعات منفي آن، سال پركاري در پيش داريم
معاون استاندار خراسان رضوي گفت : اعتبارات بي‌سابقه‌اي در حوزه مقابله با حوادث غيرمترقبه به استان‌ها اختصاص يافته كه ميزان اعتبارات اختصاصي استان ‪ ۲۹۰‬ميليارد ريال است.

وي اظهار داشت : با تصويب لايحه ‪ ۲۰‬هزار ميليارد ريالي در مجلس ، شرايط ويژه‌اي براي كاهش آثار ناشي از خشكسالي در كشور فراهم خواهد شد كه به تبع آن خراسان رضوي هم بهره‌مند مي‌شود.ك/‪۳‬
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 230]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن