تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توفيق [انجام كار نيك] از خوشبختى و بى توفيقى از بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820376394




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تكرار حمايت آمريكا از گروه تروريستي جندالله


واضح آرشیو وب فارسی:الف: تكرار حمايت آمريكا از گروه تروريستي جندالله
در آستانه تحويل شش نفر از اعضاي گروه تروريستي جندالله به ايران از سوي پاكستان، منابع خبري آمريكايي بار ديگر حمايت امريكا از اين گروه تروريستي را اعلام كردند.

به گزارش فردا، اگرچه سي آي اي هرگونه ارتباط مستقيم با اين گروه را انكار كرده است ولي به گزارش اي بي سي نيوز مقامات امريكايي اذعان كرده اند افسران اطلاعاتي امريكا به طور مرتب با رهبران جندالله ديدار مي كنند و آنها را راهنمايي مي كنند. همچنين افسران فعلي و سابق در حال تلاش هستند تا از تحويل اعضاي جندلله به ايران جلوگيري كنند.

امريكايي ها انگيزه خود از تلاش براي نجات اعضاي جندالله را نيز اعلام كرده اند. به گفته مامورين امريكايي اعضاي جندالله علاوه بر ايجاد نا آرامي در ايران در رديابي بعضي اعضاي القاعده كه قصد ورود به ايران از طريق بلوچستان را داشته اند به امريكايي ها كمك كرده اند.

تخمين انگيزه هاي پاكستان از اين اقدام نيز جالب توجه است. پاكستان مدتي است كه سيگنال هايي مبني بر تمايل به فاصله گرفتن از امريكا از خود نشان مي دهد. اخيرا هم توافقي بين دولت پاكستان و سران قبايل شبه نظامي پاكستان در مناطقي كه سران طالبان در انها مخفي شده اند شكل گرفته است. اين توافق رديابي نيروهاي القاعده را براي آمريكا به شدت سخت كرده است.

اضافه مي‏شود، فروردين ماه سال گذشته نيز خبرگزاري رويترز گزارش داده بود:

مقامات آمريكايي در ترغيب يك گروه تروريستي به نام جندالله به رهبري عبدالمالك ريگي براي انجام اقدامات تروريستي در داخل خاك ايران دست دارند.

اين خبرگزاري اضافه كرده بود، آمريكا با رايزني و تشويق گروهي از افراد مسلح پاكستاني، آنها را ترغيب به انجام يك سري عمليات چريكي در ايران كرده است. رويترز كه خبر خود را به گزارش شبكه «اي‌بي‌سي نيوز» به نقل از منابع آمريكايي و سرويس‌هاي جاسوسي پاكستاني مستند كرده بود، در گزارش خود تاكيد كرده بود كه موضوع عمليات پنهاني بر ضد ايران در گفت‌وگوهاي ماه فوريه «ديك چني»، معاون رييس جمهوري آمريكا و «پرويز مشرف»، رييس‌جمهوري پاكستان مطرح شده و مورد بررسي قرار گرفته است.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 302]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن