تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگین ترین چیزی که روز قیامت در ترازوی اعمال قرار داده می شود صلوات بر محمد و اهل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799097483




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اين 8 غذا را به خاطر بسپاريد


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
اين 8 غذا را به خاطر بسپاريد
اين 8 غذا را به خاطر بسپاريد   نويسنده:آرمين منتظري   براي اين‌که مواد مورد نياز بدنمان تامين شود، دو کار مي‌توانيم بکنيم. اول اين‌که هر چه دستمان مي‌رسد، بخوريم و اميدوار باشيم با اين همه چيزي که ‌خورده‌ايم، بالاخره نيازهاي بدنمان تامين ‌شده باشد. دوم اين‌که بعضي خوراکي‌ها را هيچ‌وقت از برنامه غذايي روزانه‌مان حذف نکنيم. اگر تصميم دوم را گرفته‌ايد، 8 خوراکي زير را به خاطر بسپاريد.



درباره‌ گوجه‌فرنگي بايد دو چيز را بدانيد؛ اول اين‌که گوجه‌فرنگي‌هاي قرمز بهترين نوع گوجه‌فرنگي هستند چون ميزان مواد آنتي‌اکسيدان در آنها بيشتر است. دوم اين‌که رب گوجه فرنگي يا گوجه کنستانتره هم درست به اندازه‌ي خود گوجه‌فرنگي مفيد است؛ چرا که بدن به راحتي مي‌تواند آن را جذب‌کند. مطالعات متخصصان تغذيه نشان داده است که رژيم‌هاي غذايي سرشار از گوجه‌فرنگي، خطر ابتلا به سرطان‌هاي مثانه، ريه، پروستات و معده را کاهش‌مي‌دهند.

ممکن است قيافه اسفناج برايتان شبيه علف باشد؛ سبز و بزرگ و پربرگ. اما ظاهر اسفناج هرچه باشد، باطنش منبع سرشاري است از مواد غذايي مختلف. مقادير فراواني امگا 3 دارد که باعث کاهش بيماري‌هاي قلبي مي‌شود و از سکته قلبي جلوگيري مي‌کند. مصرف مداوم آن نيز به مرور زمان، ناتواني جنسي را رفع مي‌کند. ضمن اين‌که اين سبزي مانع تحليل رفتن سلول‌هاي ماهيچه‌اي بدن مي‌شود. بنابراين سعي کنيد هر روز يک فنجان آب اسفناج تازه بنوشيد و در سالادتان علاوه بر کاهو، اسفناج هم بريزيد. حتي مي‌‌توانيد در وعده صبحانه‌تان املت اسفناج بخوريد. (املت اسفناج تقريبا همان نرگسي است.)

فوايد اين ماده‌ لبني که بيش از دو هزار سال قدمت دارد، يکي دو تا نيست. ولي يکي از مهم‌ترين فوايدش اين است که باعث تقويت سيستم ايمني بدن براي مقابله با بيماري‌‌ها مي‌شود و ضمنا داراي خاصيت پيشگيري از انواع سرطان است. اين خاصيت در ماست‌هايي که روي قوطي‌شان برچسب «ماست پروبيوتيک» درج شده، بيشتر است. ماست پروبيوتيک به ماستي گفته مي‌شود که باکتري‌ها در آن کشت شده باشند. اين باکتري‌هاي ضعيف‌شده وقتي وارد بدن مي‌شوند، سيستم دفاعي بدن را فعال و تحريک مي‌کنند.

ترکيبات موجود در بسياري از سبزيجات قرمز، زرد يا نارنجي‌رنگ باعث کاهش انواع سرطان مي‌شود. اين نوع از سبزيجات، خطر ابتلا به بيماري‌هايي مانند آسم و مشکلات روماتيسمي را کاهش مي‌دهند. تهيه هيچ‌کدام از اين دسته سبزيجات به اندازه‌ي هويج راحت و آسان نيست و البته هيچ‌کدام از آنها نيز به اندازه‌ي هويج خاصيت ندارد. هويج را مي‌توانيد در هر مغازه‌ي ميوه‌فروشي به آساني پيدا کنيد. متخصصان تغذيه توصيه مي‌کنند هر روز حداقل نصف ليوان آب‌‌هويج بنوشيد.

اين ميوه بيشتر از هر ميوه‌ي ديگري حاوي مواد آنتي‌اکسيداني است و به همين دليل، بدن را در برابر بيماري‌هايي نظير سرطان، ديابت و فراموشي‌هاي ناشي از کهولت سن محافظت مي‌کند. تحقيقات نشان داده است که تمشک حاوي مقادير سرشاري از فيبرها و ويتامين A و C است و مي‌تواند تا حدودي سلامت قلب را نيز تامين مي‌کند. ضمن اين‌که تمشک قادر است بيشتر مواد غذايي خود را در محيط سرد و خشک و يخ‌زده حفظ ‌کند.

همه غلات براي سلامت قلب مفيدند اما هيچ‌کدام مثل لوبيا قرمز براي افزايش دقت ذهن، مفيد و اثرگذار نيستند. لوبيا قرمز سرشار از ترکيبات آنتي‌اکسيداني است که کارآيي مغز را افزايش مي‌دهند. مصرف روزانه يک پيمانه از لوبيا قرمز معادل 8 گرم پروتئين و 7 گرم فيبر براي بدن مهيا مي‌کند. اين در حالي است که اين غله، فاقد چربي‌هاي اشباع‌شده است.

گردو سرشار است از امگا 3 و از اين لحاظ حتي از ماهي قزل‌آلا مغذي‌تر است. پروتئين موجود در آن هم براي ساخت و ترميم سلول‌هاي ماهيچه‌اي مفيد است. جالب اين‌که مقدار پروتئين موجود در گردو حتي از پروتئين گوشت مرغ بيشتر است. به طور کلي، مواد غذايي موجود در گردو مانند غذاهاي دريايي است؛‌ به‌طوري که برخي متخصصان تغذيه مي‌گويند گردو يک جور ماهي است که بر درخت مي‌رويد! بقيه انواع خشکبار تنها برخي از ويژگي‌هاي غذايي گردو را دارند و از اين جهت مي‌توان گفت گردو کامل‌ترين نوع خشکبار است. متخصصان تغذيه، مصرف روزانه 7 عدد گردو را توصيه مي‌کنند. نکته آخر هم اين‌که اگر گردو را بعد از ورزش مصرف کنيد، اثر بهتري خواهد داشت.

مصرف اين‌ گونه از غلات را تمام انجمن‌هاي تغذيه در سراسر دنيا توصيه مي‌کنند. جو حاوي فيبرهاي محلولي است که خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي را کاهش مي‌دهند. مقادير زيادي هم کربوهيدرات دارد. ضمن اين‌که پروتئين موجود در آن در ترميم و ساخته‌شدن سلول‌هاي ماهيچه‌اي بسيار موثر است. منبع: http://www.salamat.com  
#پزشکی#





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 347]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن