تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سپاسگزارى منافق از زبانش فراتر نمى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820535049




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ديدار مدويدوف با رهبر چين


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ديدار مدويدوف با رهبر چين
در اين سند گفته مي شود: "طرفين موافق انجام اصلاحات ضروري و معقولانه در سازمان ملل با هدف بالا بردن اعتبار و كارآيي اين سازمان و افزايش پتانسيل واكنش دهي به چالش ها و تهديدات جديد هستند".
مسائل هسته اي ايران، احياي عراق، اوضاع در خاور نزديك و كوزوو بايد از طريق ديالوگ و مذاكراتي برابر با در نظر داشتن امنيت جهاني حل شوند. اين مطلب در بيانيه سران روسيه و چين گفته مي شود كه در پايان مذاكرات دو جانبه "دميتري مدويديف" رئيس جمهور فدراسيون روسيه و "هوجين تائو" رهبر جمهوري خلق چين تصويب شد.

به گزارش خبرگزاري «نووستي»، روسيه و چين تمامي طرفين را فرا مي خوانند كه امنيت منطقه اي و جهاني را ملاك عمل قرار داده و براي حل مشكلات، تلاش هاي سياسي بكار بندند، از توسل به گزينه هاي نظامي و ساير تدابير دوري نموده و برخوردي محتاطانه نسبت به مسئله كاربرد تحريمات داشته و منافع تمامي كشورهاي ذينفع را در نظر داشته باشند.

همچنين روسيه و چين معتقدند كه اصلاحات در سازمان ملل متحد بايد معقولانه و سازشكارانه باشند.

در اين سند گفته مي شود: "طرفين موافق انجام اصلاحات ضروري و معقولانه در سازمان ملل با هدف بالا بردن اعتبار و كارآيي اين سازمان و افزايش پتانسيل واكنش دهي به چالش ها و تهديدات جديد هستند".

مسكو و پكن معتقدند كه اصلاحات در سازمان ملل متحد بايد مداوم و تدريجي باشند.

طرفين با اشاره به نقش مركزي سازمان ملل متحد در امور بين المللي، اعلام مي كنند كه نقش سازمان در امر برقراري صلح جايگزين ناپذير است.

در بخشي ديگر از بيانيه گفته مي شود كه روسيه و چين اين را مهم مي دانند كه هر چه سريعتر سندي بين المللي تنظيم شود كه استقرار سلاح را در فضا ممنوع كند. در اين رابطه گفته مي شود: "طرفين خواستار استفاده صلح آميز از فضا، مخالف استقرار سلاح در فضا و رقابت تسليحات فضايي بوده و بر اهميت آماده سازي سند بين المللي حقوقي در اين رابطه در چارچوب كنفرانس خلع سلاح ژنو تاكيد مي كنند".

روسيه و چين در كنفرانس سازمان ملل متحد كه ماه فوريه در ژنو برگزار شده بود، پيشنويس قرارداد جديد بين المللي درباره جلوگيري از رقابت تسليحاتي در فضا را ارائه نمودند. اين سند براي اولين بار به مسئله استقرار هرگونه سلاح در فضا و نه تنها انواع هسته اي سلاح ها اشاره مي كرد.

پيشنهاد روسيه و چين مورد تاييد اكثريت قريب به اتفاق شركا، به استثناي آمريكا رسيد كه در سال هاي اخير نسل جديد سيستم هاي دفاع ضد موشكي ايجاد نموده و عملاً برنامه "دفاع استراتژيك" را از سر مي گيرد. در سال هاي 80 قرن گذشته چنين برنامه اي "جنك ستارگان" نام گرفته بود.
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 313]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن