تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815027021




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در ديدار مدودوف و هو ابراز شدنگراني چين و روسيه از استقرار سپر موشكي آمريكا در اروپا


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در ديدار مدودوف و هو ابراز شدنگراني چين و روسيه از استقرار سپر موشكي آمريكا در اروپا
رئيسان جمهوري روسيه و چين امروز در پكن، از استقرار سپر موشكي آمريكا در خاك اروپا ابراز نگراني كرده و آن را عامل عقبگرد روند خلع سلاح در جهان اعلام كردند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه،"ديميمتري مدودوف"، رئيس جمهوري روسيه و "هوجين تائو" همتاي چيني وي، امروز در بيانيه مشتركي پس از ديدار با هم در پكن ، ايجاد سيستم دفاع موشكي جهاني و استقرار قسمتي از آن در بعضي نقاط جهان را يا حركت در چنين جهتي با حفظ تعادل استراتژيك و ثبات در جهان مرتبط ندانستند.

در بخش ديگري از بيانيه آمده است : اين طرح برنامه كنترل سلاحها و تلاش براي جلوگيري از تكثير سلاحها و همچنين همكاري و ثبات منطقه اي را به عقب برمي گرداند.

همچنين همزمان با اولين روز ديدار رئيس جديد كرملين از پكن، روسيه امروز قرارداد هسته اي يك ميليارد دلاري براي توسعه يك كارخانه غني سازي اورانيوم و تامين سوخت آن با چين امضا كرد.

رئيس جمهوري جديد روسيه همچنين روز گذشته ضمن تاكيد بر ادامه گفتگوها با آمريكا درباره سپر موشكي، هشدار داد كه مسكو در صورت اتخاذ تصميمات يكجانبه ازسوي واشنگتن، به نحوي مناسي پاسخ خواهد گفت.

آمريكا در ژانويه سال 2007 به دو كشور لهستان و جمهوري چك كه پيشتر از اقمار شوروي بودند و در حال حاضر از اعضاي اتحاديه اروپا و ناتو هستند، پيشنهاد داد تا يك سامانه دفاع ضد موشكي شامل 10 موشك رهگير در لهستان و يك سيستم راداري را در خاك چك مستقر كند.

ايالات متحده توجيه خود را از اين اقدام به زعم خود مقابله با تهديدهايي موشكي كشورهايي مانند ايران و كره شمالي اعلام كرده، اما روسيه به عنوان مخالف اصلي استقرار چنين سامانه اي بر اين باور است كه تهران و پيونگ يانگ فاقد چنان توان موشكي هستند كه بتوانند منافع واشنگتن را مورد هدف قرار دهند، بنابراين به باوركرملين هدف استقرار چنين سامانه اي ازسوي آمريكا در اروپاي شرقي، كنترل سيستم هاي موشكي روسيه است.

در جديدترين تحولات، دولت لهستان خواستار آن شده است كه پيش از هرنوع تصميم گيري در اين زمينه 20 ميليون دلار از سوي آمريكا براي بازسازي زيرساختهاي نظامي اين كشور در اختيار ورشو قرار داده شود.

پيش از اين جمهوري چك نيز موضوع لغو رواديد ورود اتباع اين كشور به آمريكا را به عنوان يكي از شروط مهم اين همكاري اعلام كرده بود.
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 269]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن