تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805666931




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خروج لبنان از وضع بحراني، دست آمريكا را از اين كشور كوتاه مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: خروج لبنان از وضع بحراني، دست آمريكا را از اين كشور كوتاه مي كند
كارشناس مسائل سياسي گفت : تعديل قدرت در تركيب جديد دولت لبنان، باعث مي شود قدرت هاي سيطره طلب منطقه و خارجي نتوانند دولت لبنان را به عنوان اهرمي براي فشار به مقاومت تبديل كنند.
كارشناس مسائل سياسي گفت : تعديل قدرت در تركيب جديد دولت لبنان، باعث مي شود قدرت هاي سيطره طلب منطقه و خارجي نتوانند دولت لبنان را به عنوان اهرمي براي فشار به مقاومت تبديل كنند.
نوروزي ، كارشناس مسائل خاورميانه درخصوص توافقات حاصل شده از نشست پنج روزه دوحه اظهار داشت: گروه هاي لبناني با امضاي بيانيه دوحه به كار خود پايان دادند و توانستند در اين مذاكرات فشرده، به توافقي جهت حل بحران لبنان دست يابند كه ماهيت اين توافق در زمينه انتخاب رئيس جمهور جديد لبنان پس از چندين بار لغو نشست پارلمان براي انتخاب رئيس جمهور ، اين خوش بيني را ايجاد كرده است كه پس از نشست پارلمان ، ميشل سليمان به عنوان رئيس جمهور جديد لبنان انتخات شود و اين اولين قدم جهت پشت سر گذاشتن بحران سياسي در اين كشور به شمار مي رود.
اين كارشناس سياسي در ادامه درباره تركيب دولت آينده و توازن قدرت هر يك از جناح ها در دولت جديد لبنان خاطرنشان كرد : اين توازن تحت عنوان طرح دولت وحدت ملي كه بازتاب دهنده تركيب جمعيتي و فضاي عمومي لبنان بود، بارها از سوي جناح هاي مخالف دولت مطرح شده بود كه اين مانع هم در نشست دوحه برطرف شد و طبق آن 16 وزير از جناح حاكم (14 مارس) و 11 وزير از جناح مخالف خواهند بود و 3 وزير هم در اختيار رئيس جمهور جديد قرار مي گيرد.
وي افزود: به اين ترتيب اگر چه تعداد وزراي جناح حاكم به لحاظ عددي افزايش پيدا مي كند اما جناح مخالف هم با 11 كرسي در كابينه مي تواند شرايط مورد نظر خود را جهت حفظ حق وتوي تصميمات كابينه براي خود محفوظ نگه دارد.
نوروزي در ادامه افزود : بحث قانون اصلاح انتخابات به خصوص در حوزه بيروت هم بسيار مورد منازعه بين دو جناح رقيب بود، چرا كه بر اساس قانون انتخابات فعلي لبنان، جناح حاكم حائز اكثريت در پارلمان ، به نوعي انتخابات را در بيروت برنامه ريزي مي كند كه اكثريت كرسي ها از آن جناح 14 مارس شود و اين نوعي در نظر گرفته نشدن تعادل قومي و سياسي در حوزه بيروت است كه بر اين اساس توافقي در خصوص اصلاح قانون انتخابات فعلي هم صورت گرفته است .
اين كارشناس سياسي تصريح كرد: اين توافق به لحاظ سياسي اهميت زيادي دارد ، چرا كه بحران لبنان به خصوص در يك هفته اخير با تصميمات نابجاي دولت سنيوره در خصوص تحت فشار قرار دادن حزب الله و جناح مخالف آغاز شد ولي در پايان اين بحران ، مقاومت لبنان توانست در چارچوب مذاكرات سياسي همچون تحولات امنيتي اخير، آرا و ديدگاه هاي خود را در پيشبرد تحولات آينده لبنان به كرسي بنشاند.
اين كارشناس مسائل خاورميانه همچنين تصريح كرد: حفظ حق وتو براي جناح مخالف در دولت آينده باعث خواهد شد دولتي كه تا امروز هر تصميمي را مي توانست عليه جناح ممخالف اتخاذ كند ، در آينده با محدوديت بيشتري در اين خصوص مواجه شود، به ويژه اينكه آمريكا و برخي كشورهاي عربي روي تصميمات دولت فعلي بسيار حساب باز مي كردند تا هر برنامه مورد نظر خود را از طريق دولت حاكم پيش ببرند . اما خارج شدن قدرت از دست جناح حاكم در تركيب جديد دولت لبنان باعث مي شود ، قدرت هاي سيطره طلب منطقه و خارجي نتوانند دولت لبنان را به عنوان اهرمي براي فشار به مقاومت تبديل كنند .
وي در ادامه با اشاره به سخنان رايس در فروردين امسال مبني بر اينكه ، ما حفظ وضع بلاتكليفي را در لبنان ، بهترين شرايط براي خودمان مي دانيم ،تصريح كرد : اكنون اين توافق ، لبنان را از آن شرايط خارج مي كند و اين پيروزي بزرگي براي ملت لبنان به شمار مي رود .
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 298]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن