تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى‏آيد و آرز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819641897




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در ديدار وزير صنايع و معادن با رئيس جمهور بلاروس پيام رئيس جمهوري اسلامي ايران به لوكاشنكو تقديم شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در ديدار وزير صنايع و معادن با رئيس جمهور بلاروس پيام رئيس جمهوري اسلامي ايران به لوكاشنكو تقديم شد
خبرگزاري فارس: وزير صنايع و معادن در ديدار بارئيس جمهور بلاروس، لوكاشنكو، پيام رئيس جمهوري اسلامي ايران را تقديم وي كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت صنايع و معادن احمدي‌نژاد در بخشي از اين پيام از سطح همكاريهاي دوكشور و مواضع مترقي و دوستانه دولت بلاروس درخصوص مسائل ايران در عرصه بين‌المللي ابراز رضايت كرده است.
رئيس جمهور همچنين در بخش ديگري از اين پيام بر ادامه روابط دوستانه ايران و بلاروس، اهميت برگزاري كميته مشترك صنعت و معدن دو كشور و ضرورت نهايي شدن توافقات و ارتقاء سطح همكاريهاي اقتصادي ايران و بلاروس تاكيد كرده است.
ضرورت اتحاد بيشتر كشورهاي دوست دربرابر فشارها و زورگويي‌هاي امپرياليسم از ديگر موارد تصريح شده در پيام احمدي‌نژاد به همتاي بلاروسي خود بوده است.
وزير صنايع و معادن ايران در ادامه اين ديدار ضمن ارايه گزارشي از روند اجراي پروژه‌هاي مشترك بين دو كشور و نتايج نشست كميته صنعت و معدن ايران و بلاروس گفت: بلاروس كشوري صنعتي است و همكاري‌هاي دو كشور در سطوح مختلف مي‌تواند به ارتقا و تقويت جايگاه اقتصادي دو كشور درنظام بين الملل منجر شود.
محرابيان با بيان اينكه دو كشور انگيزه فراواني براي تقويت همه جانبه روابط دارند تصريح كرد: صلح‌طلبي و نوع‌دوستي ايران اسلامي خصوصا در رويارويي با ملت‌هاي نوپا و مستقل موجب دشمني و كينه توزي‌هاي استكبارگران شده است.
رئيس جمهور بلاروس نيز در اين ديدار كه جمعي از وزراي اين كشور از جمله وزيران صنايع و امور خارجه حضور داشتند با ابرازعلاقه درخصوص افزايش همكاريهاي دوجانبه بين ايران و بلاروس بر گسترش و تعميق روابط تاكيد كرد.
لوكاشنكو همچنين با ابلاغ سلام هاي گرم خود به احمدي‌نژاد و تشكر از پيام وي، همبستگي مواضع دو كشور را در خصوص مسائل جهاني خواستار شد.
وي در ادامه همه موارد همكاري و پروژه‌هاي صنعتي مشترك را در حضور وزراي دو كشور بررسي و تاكيدات ويژه و دستورات لازم را براي پيگيري پروژه‌ها صادر كرد .
محرابيان همچنين در ديدار سرگئي سيدورسكي، نخست‌وزير بلاروس ، ضمن بررسي توافقات قبلي فيمابين، پيشرفت همكاريهاي دو جانبه را ارزيابي و راهكارهاي مناسب براي تسهيل و تسريع همكاريهاي تهران – مينسك را مورد بررسي قرار داد .
در اين ديدار كه تعدادي از وزاري كابينه بلاروس از جمله وزراي مسكن و معماري، صنايع و نيز روساي سازماهاي صنعتي و انرژي از جمله شركت نفت بلاروس نيز حضور داشتند، از حضور شركت هاي ايراني در بخش معدن بلاروس و توسعه همكاريهاي بانكي و صنعتي بويژه خودروسازي استقبال و بر تسريع در اجراي پروژه‌هاي نفتي مشترك تاكيد شد.
محرابيان ضمن تشريح پروژه‌هاي در دست اجرا، موارد همكاري دوكشور به صورت دقيق را مطرح و راههاي حل مشكلات بويژه درخصوص مسائل بانكي و مالي پروژه ها را بررسي كرد.
سرگئي سيدورسكي هم با ابراز خشنودي از نتايج گزارش وزراي صنايع دو كشور گفت: با توجه به اهميت همكاري‌هاي اقتصادي ايران و بلاروس، پيشرفت پروژه‌هاي دو كشور را شخصاً پيگيري مي كند. بدين منظور ستاد ويژه‌اي متشكل از وزير صنايع بلاروس، سفير ايران در اين كشور و نماينده وزارت صنايع و معادن ايران براي پيگيري روند اجراي پروژه ها تشكيل و مقرر شد پس از بررسي مسائل پروژه‌ها، نتايج را ماهانه به اطلاع نخست وزير و رئيس جمهور اين كشور برسانند .
گفتني است؛ بازديد از كارخانه توليد سمند در بلاروس و كارخانه ماشين‌سازي بلاز، توليدكننده ماشين‌آلات سنگين معدني، از ديگر برنامه‌هاي سفر دو روزه وزير صنايع و معادن به بلاروس بوده است.
انتهاي پيام/
 پنجشنبه 2 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 386]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن