تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818827031




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گشتي در دنياي خبرهاي اول خرداد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: گشتي در دنياي خبرهاي اول خرداد


دور دنيا- شوراي شهر سياتل دستور داده است تا طرح ۵ ميليون‌دلاري نصب توالت‌هاي خودكار در اين شهر متوقف شود.

جمع‌آوري توالت‌هاي خودكار

سياتل: اين در حالي است كه تاكنون ۵ دستگاه از اين توالت‌هاي خودكار در سطح شهر نصب شده‌اند. شوراي شهر معتقد است كه اين توالت‌ها براي مصرف عمومي بسيار پرهزينه‌اند و همان توالت‌هاي قديمي پاسخگوي نياز مردم خواهد بود.

از سوي ديگر گفته مي شود اين توالت‌ها كه در آنها به طور اتوماتيك باز و بسته و به طور خودكار تميز مي‌شوند، به اندازه‌اي كه تصور مي‌شود كار‌آمد نيستند و بر اثر استفاده مداوم به سرعت خراب مي‌شوند. اين در حالي است كه وزارت بهداشت نصب اين توالت‌ها را اكيدا توصيه مي‌‌كند.

مدرسه ۵ نفره

تورنتو: يك مدرسه در كانادا اعلام كرده است كه در ترم جديد تنها ۵ دانش‌آموز خواهد داشت اما با وجود اين به فعاليت خود ادامه مي‌دهد. اين مدرسه گنجايش بيش از ۶۰ دانش‌آموز را دارد اما با توجه به كوچ كردن مردم از شهرستاني كه مدرسه در آن قرار دارد، تعداد دانش‌آموزان هم كم شده است.

گفتني است كه اين مدرسه در حال حاضر ۶ دانش‌آموز دارد اما يكي از آنها به زودي فارغ‌التحصيل ‌مي‌شود و به مقطع بالاتر مي‌رود. اين در حالي است كه مدير اين مدرسه تاكيد دارد همچنان اين مركز آموزشي را باز نگه دارد تا همين چند دانش‌آموز باقيمانده هم بتوانند فارغ‌التحصيل شوند.

از سوي ديگر وزارت آموزش و پرورش هم تصميم‌گيري را به مقامات محلي واگذار و اعلام كرده است در صورتي كه نياز وجود داشته باشد حتي بودجه مدرسه‌اي با يك يا ۲ دانش‌آموز را نيز تامين خواهد كرد.

رستوران به سبك زندان

رم: يكي از رستوران‌هاي ايتاليا، لقب امنيتي‌ترين رستوران اين كشور را به خود اختصاص داده است. در اين رستوران كه متعلق به يك زندان است، مشتريان به دقت بازرسي مي‌شوند و سوء پيشينه و سابقه كيفري آنها مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

همچنين از آنها درخواست مي‌شود قبل از نشستن پشت ميز، تلفن همراه و كيف خود را تحويل دهند. اين رستوران در قصري كه بناي آن در قرن ۱۴ تا ۱۵ پس از ميلاد ساخته شده، راه اندازي شده است و غذاي آن با چاقو و چنگال پلاستيكي سرو مي‌شود تا مقررات زندان رعايت شده باشد.

برخي از زندانيان به عنوان پيش خدمت و آشپز در اين رستوران كار مي كنند و به عقيده اغلب مشتريان اين رستوران، كيفيت غذا‌هاي آن بسيار خوب است. مشتريان اين رستوران خاص مي‌توانند با پرداخت مبلغي حدود ۵۰ دلار يك ميز كه با شمع و گل تزيين شده است را رزرو كنند. تنها سرآشپز رستوران مجاز به استفاده از چاقو در اين مكان است.

طوطي با هوش

توكيو: يك طوطي گمشده توانست با اعلام نام و نشاني صاحب خود به يك عابر، نزد وي باز گردد. اين طوطي آفريقايي و خاكستري رنگ، ياد گرفته بود كه اسم و نشاني محل سكونت صاحب خود را تكرار كند. اين طوطي با‌هوش پس از اينكه به طور اتفاقي از قفسش خارج شد، مدتي در آسمان پرواز كرد و روي پشت بام همسايه نشست.

اين طوطي كه راه خانه را پيدا نمي‌كرد مجبور شد يك شب را بيرون از خانه سپري كند و سرانجام آنقدر احساس كلافگي كرد كه به سمت يك عابر غريبه رفت و نشاني دقيق خانه‌اش را به او داد.

اين مرد كه از سخن گفتن طوطي شگفت‌زده شده بود و باور نمي‌كرد اين طوطي نشاني صاحبش را حفظ باشد، نزد پليس رفت و ماموران پس از اندكي جستجو دريافتند كه چنين نشاني‌اي وجود دارد.

صاحب اين طوطي پس از اينكه دوباره آن را پيدا كرد، گفت كه آموزش نشاني خانه به اين طوطي حدود ۲ سال طول كشيده است.

تاريخ درج: 1 خرداد 1387 ساعت 20:14 تاريخ تاييد: 1 خرداد 1387 ساعت 23:37 تاريخ به روز رساني: 1 خرداد 1387 ساعت 23:36
 پنجشنبه 2 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 429]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن